Vekta nå?

Skjønner deg godt, og ja, er verdt det, men er noe med at dette jo er din kropp! Å være tilskuer til esing er ikke alltid lett:p
Jeg tenker imidlertid at kroppen lånes ut en periode nå, så når den blir min igjen kan jeg "fikse" den;)

Hehe ja ikke sant, den er min, men jeg har likevel null kontroll :p Skal nok gå bra å låne den bort i noen uker til, så får vi jo den premien også da :D Gleder meg litt til fiksingen ja ;)

Uke 32 og opp 8,5 kg. Grudde meg skikkelig til å si det til jordmor fordi jeg i utgangspunktet har for høy bmi, men hun var kjempefornøyd med den vektoppgangen. Så da var det ikke så ille som jeg hadde sett for meg :p

Hvordan ligger det an med vekta deres?

Her merker jeg mer vann i kroppen og et par kg opp av det. Gikk ned ca 5 kg første tre mnd, nå er 6 kg kommet på igjen.
Har verdens fineste gravidmage <3 men resten av kroppen vil jeg bare gjemme bort, føler meg feit og "valkete" all over, til og med på ryggen :(
Tetrsittende klær er bare å glemme, nekter å gå i det :p føler jeg ser ut som en flodhest, og har fått superdårlig selvtillit..

Jeg skal prøve å blottlegge meg litt i håp om at det kanskje kan hjelp..

Min vekt før graviditeten var 67kg. Nå er den 76kg. Jeg er bare i uke 18+5! Jeg teller mine kalorier og spiser ikke mellom måltidene. Det betyr bare at graviditet er VELDIG forskjellig fra person til person. Det jeg har funnet ut at hjelper på selvbilde, er hvis jeg prioriterer å gå tur hver dag. Da vet jeg at jeg ikke overstiger daglig inntak av kcal, og samtidig holder jeg meg noen lunde i form. Jeg har funnet meg en gårute på 1 mil som funker for meg. Den er lang, men poenget er at den gir meg motivasjon. Om du har en gårute på 3km, er det også kjempebra!

Tenk at de ekstra stegene du velger å gå i dag, har ofte innvirkning på hvor bra fødselen går ;)
Selv har jeg store problemer med å holde meg fra å ta med meg den nydelige barnevogna som vi har skaffet oss:smiley-ashamed004

Jeg skal prøve å blottlegge meg litt i håp om at det kanskje kan hjelp..

Min vekt før graviditeten var 67kg. Nå er den 76kg. Jeg er bare i uke 18+5! Jeg teller mine kalorier og spiser ikke mellom måltidene. Det betyr bare at graviditet er VELDIG forskjellig fra person til person. Det jeg har funnet ut at hjelper på selvbilde, er hvis jeg prioriterer å gå tur hver dag. Da vet jeg at jeg ikke overstiger daglig inntak av kcal, og samtidig holder jeg meg noen lunde i form. Jeg har funnet meg en gårute på 1 min som funker for meg. Den er lang, men poenget er at den gir meg motivasjon. Om du har en gårute på 3kg, er det også kjempebra!

Tenk at de ekstra stegene du velger å gå i dag, har ofte innvirkning på hvor bra fødselen går ;)
Selv har jeg store problemer med å holde meg fra å ta med meg den nydelige barnevogna som vi har skaffet oss:smiley-ashamed004

Det skal stå 1 mil altså, ikke 1 min xD HAHA!

74 i morrest, så +7 kg siden starten. Fornøyd med å ligge innafor målet mitt fortsatt. 3kg å gå på for å holde meg innom målet mitt, 9 uker igjen.

32+4 og opp 13,5 kg, heldigvis er mye av det vann siden jeg har gått opp 5 kg siden sist jeg var hos jordmor for 6 uker siden :)

Var på kontroll hos jordmor idag 32+1 . Har gått ned 2 kg fra sisst kontroll.men eg har vart syk i de Sissta .

34+2 og 8 kg opp nå.

32+4 nå og gått opp ca 8kg, og i det siste har det tilsvart ca 1 kg per uke. Så jeg er litt spent på hvor mye jeg kommer til å legge på meg til slutt ;)

Har merka meg at folk er usedvanlig glade i å henge seg opp i vekta mi og størrelsen på magen, og jeg får stadig høre at "jammen du har jo ikke lagt på deg særlig" og "magen din er jo veldig liten!"
Merkelig det der at folk føler de kan si hva de vil bare fordi jeg er gravid... I følge jordmor er magen min helt innafor normalen, og i følge meg selv er den veldig stor nå - for jeg har jo faktisk aldri hatt en så stor mage eller veid så mye før! :p

Jeg måtte spørre legen i dag om vekta mi, for jeg føler jeg har gått opp mindre enn på samme tid forrige svangerskap. Forrige gikk jeg opp 12, mens til nå, uke 35, "bare" 7,5/8 kg.
Hun sa det er nok fordi jeg har barn fra før denne gangen, han er veldig aktiv så vi er mye i gang. Også så hun på målene av magen og de er jo fine, så da er jeg beroliget :-) jeg visste jo egentlig at alt sikkert var bra, men det er jo alltid et eller annet å gruble på :-)

+15 kg her i dag! Er så fornøyd :) uke 31+5

Back
Topp