Vekt

Jeg kjenner at dette med vekt stresser meg litt... Skal snakke med jordmor om det på fredag.
Når jeg ble gravid hadde jeg nesten nådd idealvekt, så det å se at vekta går oppover nå synes jeg er ubehagelig, selv om jeg vet at de skal skje. :(
 
Jeg gikk ned 5 kg i 1.trimester. Har gått opp 3 kg etter vekttapet .
Mener jeg gikk opp ca.15 og 9kg i tidligere svangerskap .
 
Last edited:
Har gått ned 7-8 kilo siden januar.. er nå 16 uker på vei.
Det er visst ikke noe å bekymre seg for, men skulle ønske formen var endel bedre enn den er:oops:
 
Er 17+5 i dag, og har hittil gått opp 6, 5kg.

Syntes det virker mye i forhold til det andre her inne skriver. Litt bekymret for det, til tross for at formen er bra og jeg trener forholdsvis harde økter 3 ganger i uka, i tillegg kommer daglige gåturer.

Er jeg den eneste som har gått opp såpass?

Startvekt var 55,5 kg.
 
Er 17+5 i dag, og har hittil gått opp 6, 5kg.

Syntes det virker mye i forhold til det andre her inne skriver. Litt bekymret for det, til tross for at formen er bra og jeg trener forholdsvis harde økter 3 ganger i uka, i tillegg kommer daglige gåturer.

Er jeg den eneste som har gått opp såpass?

Startvekt var 55,5 kg.
Jeg har gått opp 12 kg...
 
Hadde gått opp totalt 1 kg forrige uke, men så ned 200g igjen. Babyen vokser iallefall som den skal, da :hilarious:
 
Jeg har gått opp 8 kg, er 15+0. :oops:
 
Jeg har gått opp 4.5kg, er 14+6 i dag. Var ikke veldig stresset med vekt økning tidligere i svangerskapet, men nå synes jeg det har økt mye, fort. Så må rett og slett passe mer på mat inntaket og bevege meg mer :sorry:
 
Har gått ned 3 kg. Nå har jeg gått opp igjen 1 kg, så ligger på - 2 kg :)
 
Jeg er 15 uker og har ikke gått opp i vekt enda. Har ikke vært særlig kvalm siden uke 8, og gleder meg til å se vekten går oppover:shy:
 
Har gått enda et kilo ned :( Er 15+5 . Er 180 cm og veier 56,6 kg. Veide 63 da jeg var gravid. Prøver å spise så mye jeg kan men greide å gå opp bare 0,6 kg siden jeg veide 63 kg forrige uke. :( Er veldig bekymret.
Hei.
Stakkars deg da.
Men o,6 kg er mye på en uke det. Babyen får det den trenger den uansett :Heartpink
Snakk med legen din om du er veldig bekymret. Jeg er 176 og veier 51 i uke 13,3. Jeg har også gått opp bare 1 kg. Men gar vært på ultralyd og den lille legger fint på seg og ser veldig frisk ut.
Tenker at for mange går det en stund før det kommer noen kilo. Det er jo en liten treningsøkt å være gravid ;)
Det viktige er jo , for din del (babyen tar som sakt det den trenger) å få i seg godt med næring. Det måler jo legen på svangerskapskontroll at du gjør - når han/hun tar blodprøver.
Håper det går bedre med deg etter hvert, og at du får senka skuldrene litt.
:Heartpink
Hold oss oppdatert når kiloene plutselig kommer :greet025
 
Hei.
Stakkars deg da.
Men o,6 kg er mye på en uke det. Babyen får det den trenger den uansett :Heartpink
Snakk med legen din om du er veldig bekymret. Jeg er 176 og veier 51 i uke 13,3. Jeg har også gått opp bare 1 kg. Men gar vært på ultralyd og den lille legger fint på seg og ser veldig frisk ut.
Tenker at for mange går det en stund før det kommer noen kilo. Det er jo en liten treningsøkt å være gravid ;)
Det viktige er jo , for din del (babyen tar som sakt det den trenger) å få i seg godt med næring. Det måler jo legen på svangerskapskontroll at du gjør - når han/hun tar blodprøver.
Håper det går bedre med deg etter hvert, og at du får senka skuldrene litt.
:Heartpink
Hold oss oppdatert når kiloene plutselig kommer :greet025
Tusen takk!
Har snakket både med legen og jm om det og de var ikke bekymret! :)
Var på OUL i dag og alt er som det skal være, ble satt 2 dager fram til og med! :happy: Så nå er jeg helt rolig og tar kiloene som de kommer! :)
 
Tusen takk!
Har snakket både med legen og jm om det og de var ikke bekymret! :)
Var på OUL i dag og alt er som det skal være, ble satt 2 dager fram til og med! :happy: Så nå er jeg helt rolig og tar kiloene som de kommer! :)
Så godt å høre! Å så fint at du blir fulgt ordentlig opp. Fortsatt god gravidreise til deg :happy:
 
Gikk ned litt i starten pga lite matinntak og oppkast, men de siste 4 ukene har jeg gått opp 5 kg! Mannen ga meg en high five :hilarious:

De siste fire ukene har jeg spist relativt sunn mat, men veldig ofte for ikke å bli kvalm. Skal prøve å minske matinntaket litt for å forhindre like stor vektoppgang som sist..
 
16+0 i dag, gått opp 2,3 kg. Veide 74 kg før graviditet og hadde BMI på 26,5. Trener aktivt og har nok en del muskelmasse, men kjenner også på at jeg er redd for å legge på meg for mye. Veier meg fast hver lørdag;
Uke 1: 74 kg
Uke 6: 76 kg (+2 kg)
Uke 10: 75,5 kg (+ 1,5 kg)
Uke 12: 75,6 kg (+ 1,6 kg)
Uke 13: 75,7 kg (+ 1,7 kg)

Uke 14: 76,5 kg (+ 2,5 kg)
Uke 15: 76,8 kg (+ 2,8 kg)
Uke 16: 76,3 kg (+ 2,3 kg)
 
Veier meg ved ny uke (og kontroll hos lege/jordmor) er 15 uker i dag og vekta er fortsatt minus 2,3 kg fra startvekt, kanskje vekta er snudd da jeg har gått opp nesten 1 kg siden 13+3 (var da hos jordmor, har ikke skrevet ned de andre:bag:)
 
Back
Topp