Vekt

Jeg har gått ned 6 kilo til uke 10. :/ BMI indexen min ligger på litt over 17 nå, og det er lavt. :( Kiloene var stabile til uke 13, men nå går de nedover igjen. :( Må tvinge meg å spise mer. Men er så kvalm når jeg tenker på mat og når jeg spiser mer enn jeg trenger.
 
Har gått ned 2,5 kilo (9+3 i dag). Men er egentlig ikke bekymret, for jeg spiser. Men er kvalm, så må småspise ofte for å døyve den værste kvalmen. Men jeg prøver å holde meg til oppskåret frukt og slik. Men jeg lever ikke sunt for å si det sånn. Men jeg levde likt forrige gang, gikk ned 1 kilo, før jeg gikk opp 6 kilo igjennom svangerskapet, og ingen var bekymret. Jeg er normalvektig, men litt på nedre del. Så jeg tenker ikke så mye på vekta, så lenge den ikke går alt for mye opp (og så klart ikke veldig mye mer ned da).
 
Har begynt på uke 10 nå, gått opp 1,5-2 kg. Har også slitt med at jeg har vært mye kvalm, men ikke kastet opp så veldig mye. Hjulpet på kvalmen å spise ofte, og dessverre har det ofte kun vært ganske usunne matvarer jeg har klart å få ned :/
 
Har gått opp 3-4 kg til tross for kvalme, kan ha noe med at jeg bare har ligget på sofaen og det var en stund jeg bare fikk i meg potetgull :facepalm:.

Sist hadde jeg gått opp 4 kg til uke 16.. gikk opp totalt 12,5 kg sist gang, tror det blir mer denne gangen :hilarious:
 
Gått opp 2-3kg. Helt likt som forrige svangerskap, hvor jeg ikke gikk opp mer enn ca 6-7kg. Blir veldig mye dårligere utover svangerskapet pga halsbrann og får da ikke i meg nok mat.
 
Vekta vår må ha nytt batteri og nå kjenner jeg det er gaaanske greit :p har vært mye dårlig og spist kun det som går ned, som har vært hveteboller, salt chips osv.
Virkelig ikke bra!

Hva mener du med juletreet tilbake på ryggen? :p

Når det er sånne valker
 
Gått opp 1,5 kg, men regner med det er pga. jula. :D
Jeg har spist endel dårlig mat i det siste - må skjerpe meg! Både kroppen min og baby har godt av sunn mat.
 
Sist jeg var på vekta var det minus 2 kg, men det er vel snart 2 uker siden. Med mini gikk jeg ned 7 kg før jeg begynte å gå opp igjen
 
Hadde gått opp 1 kg på første kontroll 12+0, strålende fornøyd med at vekta går oppover. Med sønnen min gikk jeg opp totalt 6 kilo, Jeg var lettere enn før svangerskapet dagen etter han var ute. Håper å gå opp mer dette svangerskapet, for jeg var veldig kvalm og slapp sist og spydde hele veien. Sønnen min kom en uke over termindatoen og var ikke særlig stor, i tillegg har han problemer med emaljen på tennene sine noe jordmor mente kan ha vært for lite næring i magen. Så nå er det strengt kostholdregime her hjemme med næringsrik mat.
 
Last edited:
Gått opp en halv kilo, bmi vippa akkurat over 25 på første jordmortime (uke 5). Mye oppblåst, så ser ut som jeg har gått opp mer :hilarious:
 
Jeg har gått opp 5kg og er 12 uker i dag. Jeg gikk opp 20kg i de to første svangerskapene så håper jeg går opp like mye denne gangen og ikke mer. Etter første svangerskap tok jeg av alle kiloene i løpet av 2 måneder. Så jeg slappet veldig av den andre gangen jeg var gravid og gikk opp i vekt. Kiloene forsvinner jo så fort av seg selv etterpå så trenger ikke passe på så mye. Jeg tror jeg brukte litt over ett år på å bli kvitt kiloene da! De satt godt fast, ja! Nå prøver jeg bare å spise så sunt som mulig og bryr meg ikke så veldig mye om vekta.
 
Har gått opp noe, men føler magen er oppblåst og forstoppet. Mange som kjenner på det? Måtte kjøpe nye jeans som var myke i livet. Har vært bevisst på kosthold nå i januar, og til og med hatt godtefri måned.. likevel gått opp 1 kilo bare i januar. Kommet meg til uke 11, så spent på fortsettelsen. Husker at søsteren min fikk giga mage, så skjer nok med meg og.
 
Har ikke gått opp noe ennå, men føler meg veldig oppblåst. Prøver å spise sunt og trene jevnlig, men blir litt søtsaker innimellom. I tidligere svangerskap har jeg gått opp 8 kg og 9 kg, begge gangene gikk kiloene av igjen en uke etter fødsel, så jeg er ikke bekymret denne gangen heller.. :)
 
Opp 4 kg, 12 uker på torsdag. Har vært mye kvalm, jevnlig inntak av mat er det eneste som hjelper på kvalmen.. Har gått opp mellom 12-16 kilo hver gang, litt mer for hvert svangerskap. Men alt pleier å være borte 3 måneder etter fødsel, så bekymrer meg ikke. ;)
 
Vekta står på stedet vil, sikkert pga dårlig matlyst. Sist gikk jeg opp nesten 40 kg, og sliter fortsatt med deler av det. Siden jeg da er litt overvektig så er jeg glad jeg ikke har gått opp så langt, og håper det ikke blir mer enn 10-15 kg til tross for 2 babyer. Slanker meg på ingen måte, men prøver å passe litt på hva jeg putter i meg.
 
Jeg har lagt på meg 1,5 kg ca, 13+3. Hadde vært greit om jeg ikke la på meg mer enn 5 til, det var den vekten jeg hadde sist jeg var gravid. 7 kg høyere startvekt denne gangen.
 
Gått opp 2,5kg uke 14+6
Fornøyd med det, siden jeg i forrige svangerskap hadde gått opp 10kg i uke 16 :wacky:
 
Opp fem kg, er mellom 14-15 uker på vei. Fra 65 kg-70kg. Min idealvekt vanligvis er 62 kg. Gikk fort de første ukene, mye mer karbo enn vanlig, og mindre i aktivitet. Håper det ikke blir for mye oppgang!
 
Back
Topp