Vekt

Gått opp i kilo nå etter at kvalmen ga seg. Håper på å ikke gå opp formye denne gangen.
 
Kan jeg være så frekk at jeg spør om du var normalvektig fra før? Jeg er kun nysgjerrig pga jeg har allerede gått opp 8 kg :hungover:

Jeg var ca 5 kg overvektig i følge bmi :p

Når det er sagt, så gikk jeg opp mye i starten, så jevnet det seg mer ut :)
 
Har gått enda et kilo ned :( Er 15+5 . Er 180 cm og veier 56,6 kg. Veide 63 da jeg var gravid. Prøver å spise så mye jeg kan men greide å gå opp bare 0,6 kg siden jeg veide 63 kg forrige uke. :( Er veldig bekymret.
 
Har gått opp 2 kg i følge vekta hos legen, men ikke mer enn 1,6 kg i følge vekta mi hjemme (velger gå ut fra denne siden jeg veier meg gjevnlig hjemme og hvet hva startvekten min var) er ca 14 uker i morra. Jeg er også 180 høy, og veier nesten 80 kg nå, er aktiv, svømmer og går turer + litt styrke.
 
1kg, er 15 uker. Har kuttet ut brus og snop i uke dagene, av frykt for å gå opp like mye som første. Gikk da opp 30(!!) kg(hadde SVforgiftning).
 
Gikk ned 3kg i starten, nå har det snudd og sist jeg sjekka hadde jeg gått opp 400g ca. Så er ikke på starvekt igjen enda. :happy:
 
Har gått enda et kilo ned :( Er 15+5 . Er 180 cm og veier 56,6 kg. Veide 63 da jeg var gravid. Prøver å spise så mye jeg kan men greide å gå opp bare 0,6 kg siden jeg veide 63 kg forrige uke. :( Er veldig bekymret.

Har du gått ned fra 63 på en uke eller siden du ble gravid? Det er jo ikke uvanlig å gå ned om man sliter med kvalme og oppkast, og heldigvis er det sånn at baby tar det den trenger uansett. Men om vektnedgangen har skjedd på bare en uke ville jeg kanskje spurt legen, bare sånn for sikkerhets skyld. God bedring :Heartpink
 
Har du gått ned fra 63 på en uke eller siden du ble gravid? Det er jo ikke uvanlig å gå ned om man sliter med kvalme og oppkast, og heldigvis er det sånn at baby tar det den trenger uansett. Men om vektnedgangen har skjedd på bare en uke ville jeg kanskje spurt legen, bare sånn for sikkerhets skyld. God bedring :Heartpink
Oj, nå ser jeg at jeg skrev feil. Jeg veide 63 før jeg ble gravid. Så gikk ned til 57 til uke 12 ca. Så holdte det i et par uker og så gikk ned et kilo til. Jeg er ikke så kvalm lenger, og spiser mer enn da jeg var kvalm, og spiser så mye jeg kan (blir kvalm hvis jeg overspiser). Håper at det blir bedre snart. Skal ta det opp igjen med legen (hun virket ikke bekymret) og jm. Tusen takk. :Heartred
 
Ved forrige graviditet gikk jeg ned ca 6-7 kg og til nå har jeg gått ned 4 i dette svangerskapet. Har nok å ta av så det er ingen fare :) Regner egentlig med å havne litt høyere denne gangen.
 
14 uker og opp 6 kg. Jeg har gått opp godt over 20 kg hvert svangerskap
 
Gått opp 2-2,5 kg, og er nå 11+3. Tror jeg gikk opp nesten alt i julen på grunn av mye julemat og at jeg da ikke var kvalm. Må småspise hele tiden nå for å holde kvalmen unna, og kaster ikke opp, så er glad jeg ikke har gått opp enda mer. Tar det kanskje som et tegn på at kroppen har trengt den maten jeg har småspist ☺️
 
14 uker i dag og har tatt igjen startvekta mi før jeg ble gravid. Gikk ned 2-3 kg de første månedene
 
I følge vekta hos legen min har jeg gått ned 2 kilo siden desember, men det tviler jeg veldig på med tanke på hvor mye jeg har spist de siste månedene. Null kvalme, og bare gått hjemme og kjedet meg. :hilarious:

Gikk opp 15kg totalt i forrige svangerskap, og hadde akkurat klart å komme meg ned 16kg før jeg ble gravid igjen. Spent på hvor mye jeg kommer til å gå opp denne gangen.
 
Nå har jeg gått opp nesten 4 kg, 16 uker i morgen. Tror alle kiloene har lagt seg på siden, blitt "kjærlighetshåndtak" dessverre :sorry:.
I forrige svangerskap så hadde jeg ikke noe på sidene, lurer på hvordan jeg blir seende ut etterhvert :nailbiting:
 
Gått opp 4kg de første 13 ukene. Ikke sånn veldig bekymret, gikk ikke opp mer enn ca 7kg med første. Blir veldig dårlig av halsbrann utover svangerskapet og får ikke i meg mye mat før det kommer i retur senere på dagen :hungover:
 
Hadde gått opp ca 3. Men nå etter å ha vært syk så har jeg gått ned 2 kg. De andre svangerskapene mine har jeg lagt på meg ca 8 kg. Selv om jeg har spist som en gris og ligget stille i fem mnd. Har høyere startvekt denne gangen så håper jeg ikke går så mye opp i vekt. De andre gangene har det virket som om jeg har så høy forbrenning av kynnerene som holder på hele dagen og natten. Har til nå ikke hatt et problem med vann i kroppen. Er kun vekt.
 
Back
Topp