Vekt, hvordan ligger dere an?

Jeg har ikke vekt hjemme og vi veier ikke på kontroller heller. Etter mitt eget ønske. Det første svangerskapet mitt ble ødelagt av det evige jaget om vekt fra helsepersonell (og da var jeg heeelt normalvektig).

Jeg følte meg uansvarlig, dum og gruet meg til hvert eneste møte med en jordmor eller lege.

Så de to siste svangerskapene har jeg bestemt helt selv hva jeg vil de skal sjekke og ikke. Legen jeg har nå er fantastisk og sier at man oppdager eventuell diabetes og forgifting ved urin og blod. Og jeg merker fort om jeg legger på meg 3 kilo på et døgn liksom.

Såh.. jeg aner ikke! Men jeg spiser sunt og holder meg unna sukker i størst mulig grad. Mye mer enn det kan jeg ikke gjøre ;)
 
Er 24 uker på vei og har gått opp 7,5 kg siden uke 10. Magen har vokst enormt de siste to månedene. På symfysemålskjemaet ligger jeg utenfor den grønne randsonen. Hvordan skal dette gå? Jeg må le.
 
startvekt 55 og veier nå 61, nøyaktig et halvt kg mindre enn sist sv i uke 24. Gikk tilsammen opp 25(!!) kg sist så håper jeg slipper det.. Fikk utrolig mye vann sist. Ligger nå på toppen av det grønne på sf målene (24 cm) og det var nøyaktig der jeg lå sist også. Lå på toppen av det grønne helt til uke 30, da begynte målene å flate ut og sank helt på slutten til nederst på det grønne(hode lå langt ned i bekken), gutten som ble født var 3500 og 50 cm. :)
 
24 ukers kontroll idag og opp 1,8kg. Fint det :)
 
Synes det er lite vekt økning her! Heldigen! Har gått opp masse her! Men forhåpentligvis mest vann, ingen av ringene eller skoene mine passer lengre :(
Fikk en kommentar av ei vennine her om dagen da hun var sjokket over hvor store hendene mine hadde blitt :p
 
Uke 28+4 og har gått opp 12kg. Hadde Bmi på 19 da jeg ble gravid så er ikke bekymret, selv om det er litt kjipt å ikke passe noen klær nesten hehe
 
27+5 og har gått opp 7 kg.
 
Une 25+1, startvekt var 61kg, gikk ned til 54kg pga stoffskifte og hyperemesis, nå veier jeg 59,5kg og valser jevnt og trutt oppover. :) så +5,5kg fra bunnvekt som vi måler fra. :)


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Uke 28, og 7 kg opp! :)
 
Er i veke 25 og har gått opp ca 5 kg. Nå har og bekkenet begynt å krangle, så blir spennende å sjå korleis det vert med treninga :/

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app
 
25+5 , opp 4 kg :)

♧ Sendt fra app'en ♧
 
Får dommen på fredag, tipper ca 8 kg opp fra startvekt. Er da nesten 28 uker :eek:
 
Da har jeg vært hos legen, veide meg der. Er straks 29 uker, og har gått fra ca 50 kg som startvekt, til 60 kg nå. Nå tror jeg at jeg veide bittelitt mer før jeg startet, men legen synes 10 kg var littegrann i overkant når jeg er så liten.
Det ble tatt blodprøver og urinprøve for å sjekke blodsukkeret nå, så jeg får vente i "spenning".
 
25+2 og opp ca 6 kg, kunne vært verre på vekta... men jeg føler meg som en kvapsete flodhest uansett hva den sier u grunn!
 
Back
Topp