Vekt, hvordan ligger dere an?

Edina

Filosofen
Mailykke <3
Jeg er 16+0 imorgen og ligger 1 kg under startvekta. Når bør kg begynne å komme? Keg har ikke lyst til å komme til uke 20 og fortsatt være på startvekta. Jeg har jo litt å ta av, men lell...

Hvordan er det med dere? Har dere lagt på dete? Hvor mye da?


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Jeg har godt kunne tenkt meg å ligge på startvekt xsmile9 La på meg ca 5 kg første 8 ukene, uten at jeg ser egentlig hvor de har lagt seg ( annet enn bh-størrelsen har økt ). Er normalvektig. Nå er jeg i uke 17 og vekten har stabilisert seg etter den vektoppgangen i starten. Men bør man være stressa med å legge på seg? Hvorfor?
 
Nei, bør vel ikke det, bare jeg som syns det er uvant da jeg la på meg fra starten av med de to forrige svangerskapene, begge 35kg hver. Jeg legger nok tidsnok på meg, er som sagt bare veldig uvant og rart :p


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Jeg har litt ryggproblemer i utgangspunktet, så håper derfor jeg unngår å legge på meg så mye, tror det kommer til å belaste ryggen en del. Så lenge ungen legger på seg så er vel det viktigst :smiley-bounce012 Men er det sånn at du la på deg 35 kg sånn "helt uten videre", spise normalt og sånt? Er det meste vann? Skjønner jo at det sikkert blir litt mindre aktivitet jo større mage man får men. Sorry, er bare heelt uvitende når det gjelder sånt, er førstegangs :confused013
 
14+4 og et kg under startvekt. Aner ikke helt hvorfor, har ikke vært dårlig eller noe. Kg kommer vel tidsnok :p La på meg mye i starten sist svskap og 25 kg totalt, så det er rart hvor forskjellig svskap kan være :)


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Neida, ingen grunn til bekymring. Sist hadde jeg virkelig ikke matvett. Spiste alt jeg kom over, gikk ned sinnsyke mengder is, potetgull og godteri. Var nesten sånn at jeg gikk inn i en slags mattrance; jeg -måtte- ha, ellers ble jeg det hormonelle trollet. Denne gang er det totalt annerledes, og jeg lurer på når vekta skal peke oppover :p Men som du sier, bare ungen legger på seg som den sjal ... <3


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Jeg er 13+6 i dag, og ligger 1 kg under startvekta. Jeg har slitt mye med kvalme, så det er grunnen. Nå som kvalmen begynner å avta, så regner jeg med å legge på meg snart. Men stresser ikke med det :) Jeg er normalvektig :)

Sist svangerskap mistet jeg 8 kg i begynnelsen pga ekstrem kvalme og oppkast i 10 uker, og det tok lang tid før jeg kom meg på startvekta igjen. På slutten la jeg på meg noen få kilo. Alt gikk fint, og legen og jordmora var ikke bekymret i det hele tatt. Snuppa hadde det fint i magen :) Var normalvektig da også, så ble litt for tynn i begynnelsen da.
 
Håper jeg ikke legger på meg stort mer jeg altså :p har mer enn nok å ta av så jeg satser på 5kg og ikke mer!!!!


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Har hatt et vanlig kosthold, men har gått opp 1,5 kg kanskje..? 17 uker nå :)


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Er 15 uker i morgen og har gått ned. Sist svangerskap gikk jeg opp kanskje 5-7 kg. Det holder det:)
 
Jeg er litt usikker på nøyaktig startvekt, mulig jeg var littegrann tyngre enn jeg tror, men er det riktig så har jeg gått opp ca 3 kg. Er snart halvveis, har ikke kastet opp, spiste oftere enn jeg pleier i starten, men nå føler jeg det har stabilisert seg også. Er tynn, så har ikke noe imot å gå opp litt :) Magen min ser stor og rund ut alt :) (ser ut som jeg er i uke 25 alt :p )
 
Gått opp 1 kg
 
Jeg har ikke gått noe opp i vekt, men burde virkelig legge på meg siden jeg egentlig veier litt for lite.. Er i uke 17 nå, men det kommer vel etterhvert regner jeg med :)
 
har ikke veid meg siden juni, så har ingen peiling.
 
Etter omgangssjuken i går har jeg gått ned 1.5 kg siden startvekta, men regner med at de kommer fort på igjen:p
 
Tror jeg har gått opp 3kg, 17uker i morgen. Tror jeg er lett overvektig.hadde noen kg igjen fra sist svangerskap og de rakk jeg ikke få bort før nr 3 ville komme ;-)
 
Jeg kunne tenkt meg å ligge på startvekta hele svangerskapet :p
16+3 nå og -5 på vekta.
 
Back
Topp