Vektøkning

Så lenge man går opp er jo det det viktigste! Er er vi snart på +10 kg, absolutt ikke suuuuper happy med det men heller ingen fare :p gikk opp 20kg sist, og har regna med å gå opp mer denne gangen. Kiloene forsvinner igjen etterhvert, og det viktigste er at baby vokser og har det bra etter over ett år med prøving og 2 spontanaborter er jeg glad for at jeg i det hele tatt får lov til å oppleve dette igjen, 5, 15 eller 30 kg opp betyr plutselig ikke så mye lengre!

Det er første gang jeg er gravid og alt er selvfølgelig ganske nytt for meg.. Har gått en del opp i vekt, men helt innenfor normalen ut i fra det jeg kan lese på nett. Har ikke noe problem med det i seg selv, men føler at jeg «eser ut» i alle retninger, er ikke akkurat bare magen det legger seg på, men lårene, rumpen, puppene, armene osv. Tror jeg spiser ganske sunt, men litt mer enn før jeg ble gravid. Har selvfølgelig noen utskeielser nå som før graviditeten, men er også i en god del fysisk aktivitet. Vet ikke helt hva jeg vil med å skrive dette, syns bare det er uvant og savner hvordan kroppen min pleide å være, selv om jeg regner med det er normalt med slike forandringer..

Det er første gang jeg er gravid og alt er selvfølgelig ganske nytt for meg.. Har gått en del opp i vekt, men helt innenfor normalen ut i fra det jeg kan lese på nett. Har ikke noe problem med det i seg selv, men føler at jeg «eser ut» i alle retninger, er ikke akkurat bare magen det legger seg på, men lårene, rumpen, puppene, armene osv. Tror jeg spiser ganske sunt, men litt mer enn før jeg ble gravid. Har selvfølgelig noen utskeielser nå som før graviditeten, men er også i en god del fysisk aktivitet. Vet ikke helt hva jeg vil med å skrive dette, syns bare det er uvant og savner hvordan kroppen min pleide å være, selv om jeg regner med det er normalt med slike forandringer..

Det er helt normalt å føle seg litt ubekvem(?) i egen kropp ved svangerskap. Merker det veldig godt denne gangen da dette ikke var 100% planlagt og jeg hadde gått opp en del i vekt før jeg ble gravid:sorry: har ikke lagt på meg så mye i svangerskapet enda, men merker veldig godt at den voksende magen og andre deler av kroppen sliter litt på psyken. Vet ikke om det er fordi det er 3e, men magen min er allerede på str med når jeg var over uke 30 med nr1 :hungover:
Er noen som elsker gravid kroppen og noen som hater den :hilarious:
Tenker at det er "nødvendige onde" for å få noe veldig ønsket for å holde oppe moralen. Hjelper at samboer syntes jeg fortsatt er fin når jeg er gravid da :p gode ord fra partner hjelper ofte meg i hvertfall

Det er helt normalt å føle seg litt ubekvem(?) i egen kropp ved svangerskap. Merker det veldig godt denne gangen da dette ikke var 100% planlagt og jeg hadde gått opp en del i vekt før jeg ble gravid:sorry: har ikke lagt på meg så mye i svangerskapet enda, men merker veldig godt at den voksende magen og andre deler av kroppen sliter litt på psyken. Vet ikke om det er fordi det er 3e, men magen min er allerede på str med når jeg var over uke 30 med nr1 :hungover:
Er noen som elsker gravid kroppen og noen som hater den :hilarious:
Tenker at det er "nødvendige onde" for å få noe veldig ønsket for å holde oppe moralen. Hjelper at samboer syntes jeg fortsatt er fin når jeg er gravid da :p gode ord fra partner hjelper ofte meg i hvertfall

Godt å høre at vi er flere, på et vis! Er utrolig store forandringer. Men som du sier blir det jo verdt det, og det er jo uunngåelig, så ikke vits i å bruke så mye energi på det.. mye vil vel gå tilbake etter svangerskapet, og litt forandringer får man jo tåle også. Selv om jeg føler meg best i en slankere utgave enn denne :p

Jeg er 18+3 i dag og har gått opp ca. 7kg. Det er mye mer enn tidligere svangerskap. Har stor gravidmage nå! Med livmor langt over navlen, men det er jo to mageboere denne gangen, så ikke så rart.

Har brukt hele svangerskapet på å komme meg opp på 1 kg mer enn startvekt, og plutselig la jeg på meg en kg til i løpet av tre dager :hilarious: så nå er jeg +2kg. Viser vel at vekt kan gå i rykk og napp! Er 23+4 i dag.

Veier 7 kilo mer på vekta er 21+5. Har problemer med forstoppelse, og fått vi-siblin for å hjelpe :meh:. I tillegg har jeg fått soppinfeksjon 2. Gang på rad :wideyed: (bærer ei jente, overvekt av østrogen i kroppen :hilarious:) Hjelper nok ikke på hvordan jeg føler meg, men er i allefall gravid. Etter over et år prøving og med hjelp av IVF. Hormonene under IVF har også gjort noe med kroppen, så vet nå ikke helt om alle 7 er graviditetskilo heller. Men tatt utgangspunkt i startsvekt før ivf :wacky:. Er jo en del av graviditetsprossesen min det også :shy: er i god aktivitet og prøver å få i meg sunn og god mat. Det får bli som det blir :p

Er 22+0 og har gått opp 5 kilo. Hadde vært nydelig å kun gått opp 10-12 kilo, men det får bli som det skal så lenge barnet har det bra:)

Veide meg en dag i forrige uke (i uke 20) og hadde da gått opp 5 kg fra startvekten. Veide meg igjen nå i uke 21, og da hadde jeg plutselig gått ned 1 kg. Men antar det er helt normalt at vekten kan gå litt ned avhengig av hvor mye man har spist osv :)

Så i uke 21 har jeg gått opp 4-5 kg.

Veide meg en dag i forrige uke (i uke 20) og hadde da gått opp 5 kg fra startvekten. Veide meg igjen nå i uke 21, og da hadde jeg plutselig gått ned 1 kg. Men antar det er helt normalt at vekten kan gå litt ned avhengig av hvor mye man har spist osv :)

Så i uke 21 har jeg gått opp 4-5 kg.

Jeg går veldig opp og ned fra dag til dag. Varierer alt fra 500g-1,5kg. Dette cateringen veldig etter hvor bra fordøyelse er, har jeg merket:hilarious:

Uke 19+5 og opp 8kg! Uæææ!

Det er ingen krise, kroppen styrer jo litt på som den vil nå ❤️ Kan ikke gjøre så mye annet enn å prøve å spise relativt sunt og å være i den aktiviteten man orker. At babyen trives er det viktigste :)

22+5 og ligger 5kg under startvekt (endelig begynt å gå opp igjen etter å ha rast nedover pga. HG)

24+0 og akkurat kommet tilbake til startvekt + nesten 1 kg! Veldig fornøyd med at der snur nå da jeg hadde utfordring med dette sist og måtte settes i gang fordi metabolismen klikker helt mens jeg går gravid

Back
Topp