Vektøkning

Ja, føler at det virkelig nærmer seg nå! Men er faktisk glad for de 10 ukene jeg har igjen. :D :Heartred

Det kan jeg forstå! Jeg veksler mellom å være skikkelig utålmodig for å få møte lille jenta vår, samtidig som jeg også syns det er godt med den tiden vi har til å bare være oss to (er første barnet), samt mye som skal skje i perioden før termin :)

Det kan jeg forstå! Jeg veksler mellom å være skikkelig utålmodig for å få møte lille jenta vår, samtidig som jeg også syns det er godt med den tiden vi har til å bare være oss to (er første barnet), samt mye som skal skje i perioden før termin :)

Ja, har det vel egentlig litt sånn jeg også, er absolutt øyeblikk der jeg tenker at det godt kunne skje i morgen. :Heartred Men her blir vi 3-barnefamilie, så tenker faktisk at det er helt greit at vi får en rolig jul sammen før familien endrer seg etter nyttår. :love7 Husker godt følelsen når jeg ventet første barnet, da var jeg utelukkende utålmodig egentlig. :hilarious: De siste ukene var en pine fordi jeg gleda meg sånn! Og gjett om jeg ble straffa med nesten to uker overtid også. Men helt fantastisk når hun endelig kom!!

Noen som har erfaring med lav vektoppgang? Vekten har stått stille de siste 3 ukene selv om jeg føler at jeg spiser normalt. Er over 31 uker nå og har gått opp rundt 5kg til sammen.

Er i uke 28 om noen timer
Har gått opp 9 kg, men tror ikke alle kg er han lille i magen.
Han er et ivf barn ❤️ ,Og uken før vi satt inn det befruktede embryoet begravde jeg faren min, så gikk derfor noen kg ned på forhånd mtp sjokket.

Det at embryoet festet seg denne gangen var virkelig et tegn fra oven. Et liv tapt, men et liv i gave ❤️

Last edited:
Oi, folk har gått lite opp… jeg har gått opp 10 kg allerede?! Og det er vel på slutten man går opp mest..?

Oi, folk har gått lite opp… jeg har gått opp 10 kg allerede?! Og det er vel på slutten man går opp mest..?

10 kg her også:greet025 Har tenkt selv at det er mye, men prøver å ikke sammenligne meg med alle andre, og jordmor sa det var en fin økning.
Det er jo så individuelt. Og jeg ser ca. lik ut som før, bortsett fra magen da.:hilarious:

Jeg har gått opp 15 vil jeg tro nå, ikke noe stress :) og absolutt ikke nødvendig at man går mest opp i slutten, dette er kjempe individuelt! Ikke stress med det :love7

Ååå, så godt å høre! Man blir jo så bekymra for alt
Ja, jeg var inne til noen sjekk på sykehuset mot slutten pga kynnere, ekstremt rask puls og div, og hver gang de sjekket urinen ble jeg bønnfalt om å øke inntaket av mat fordi de fant ketoner hver gang. Jeg, familie/venner (og forsåvidt helsepersonell) som visste hvor lite jeg fikk i meg om dagen alle var usikre på hva det ville si for babyen. MEN etter det har jeg tenkt ok, så lenge alt er greit med morkake og navlestreng, så MÅ babyen få i seg det den trenger hvis jeg kunne trykke ut en baby på over 4kg når jeg selv kun hadde gått opp 2:p:hilarious:

Jeg er 29 uker på vei i morgen og har også gått opp nesten 10 kg nå. Jeg synes det høres mye ut, men jeg klarer likevel ikke å forstå hvor disse 10 kg har havnet annet enn magen:hilarious: Spiser som normalt, er aktiv og trener styrke nesten som før (tilpasser vektene osv), så tenker at kroppen styrer vektøkningen slik det riktig for meg :) Vi er så ulike alle sammen, så ville derfor ikke hengt meg opp i vektøkningen i det hele tatt:Heartred (kanskje med mindre jeg visse alle kiloene utelukkende kom fra brus og sjokolade:bag:)

Jeg er 29 uker i dag og gått opp 12kg.. vet at jeg spist litt usunt i det siste, men har en liten her hjemme som drevet og vært våken mellom 1-3 timer om natten flere ganger i uken, iblant 3 netter på rad, så har vært totalt utslitt og da kompenserer jeg med litt sjokolade og annen rask energi… jeg pleier å gå opp mindre i slutten av svangerskapet, får jo ikke plass med så mye i magesekken. Regner med å ende på ca +17kg..

jeg har også gått opp 10-11kg :) stresser ikke med det, prøver å spise variert samtidig som jeg koser meg litt ekstra i jula. Sist svangerskap gikk jeg opp ca 16kg til sammen og alt var borte innen 9 mnd etterpå

Jeg har gått opp 11 kg (27+1), og gikk opp 20 sist svangerskap. Denne gang regner jeg med det blir minst 25. og det bryr meg ingenting… jeg spiser nok ikke veldig sunt heller. Får i meg vitaminer og fiber osv, men blir mye sjokolade og sukker.
Sist forsvant det superkjapt.

Ligger på 10-11 kg vektøkning her nå, er 27+3. Har gitt opp å bry meg :hilarious: spiser sunt og er i så mye aktivitet jeg klarer med vondt bekken. Satser på gooood treningsmotivasjon når babyen er ute!

Noen som har erfaring med lav vektoppgang? Vekten har stått stille de siste 3 ukene selv om jeg føler at jeg spiser normalt. Er over 31 uker nå og har gått opp rundt 5kg til sammen.
Tror ikke det er noen fare. Baby får/tar som regel det den skal uansett og så lenge SF måler følger kurven som burde det ikke være noen grunn til bekymring. Ellers hadde det vel også blitt nevnt på kontroller. Har også gått opp ca 5 kg. Ganske vanlig å gå opp mindre i 3.trimester. Mindre plass i
magen til både mat og baby ;)

Tror ikke det er noen fare. Baby får/tar som regel det den skal uansett og så lenge SF måler følger kurven som burde det ikke være noen grunn til bekymring. Ellers hadde det vel også blitt nevnt på kontroller. Har også gått opp ca 5 kg. Ganske vanlig å gå opp mindre i 3.trimester. Mindre plass i
magen til både mat og baby ;)
Takk for svar! Godt å høre :Heartred

Back
Topp