Har gått opp 5kg,å legen min begynte også å snakke om vekt,å at jeg måtte passe på å ikke gå så brått opp i vekt. Føle meg så feit når jeg gikk ut av legekontoret.13+5 og gått opp 4kg. Gått opp over 20 kg begge tidligere svangerskap, men litt mindre denne gangen hittil.
Sinnsykt slitsomt å være så sulten hele tiden men føle at man må holde igjen.. spiser ikke noe godteri, potetgull, is, kjeks osv, kun mat! Og hadde tenkt å ikke bekymre meg så mye om vekten denne gangen. Derfor var det veldig frustrerende når min nye fastlege gikk på om hvor viktig det er å spise sunt og lyttet ikke når jeg prøvde å si at jeg gjør det. «jeg skjønner at man ikke har lyst på en gulrot når man er gravid» Hun kunne ikke tro på at det er faktisk er mulig å gå opp i vekt kun med (sunn) mat..
Gikk også opp 20kg sist,så spent på hvordan det går denne gang.
Gikk fint ned i vekt igjen etterpå,gikk ned 16kg før jeg begynte på jobb,og så ble jeg lettere en før graviditet etter jobbstart.

synes ikke leger/helsepersonell burde ha sånn vektfokus

er ikke så bekymret for alt så bra ut på OUL og han er kjempeaktiv, men hvis dette fortsetter skal jeg høre med jordmor eller lege. Har ikke så mye å gå på fra før.