vektøkning

Gått opp 15 kg (27+6) tror jeg. Er ikke sikker ettersom jeg ikke aner hva jeg veide før jeg ble gravid. Håper virkelig det ikke blir voldsomt mye mer for dette er tungt.... som jeg gleder meg til jeg kan begynne å bevege meg uten begrensninger lenger..
Det er så godt å se at det er flere av oss! ;) Jeg siterer mamma: "de kiloene er en liten bagatell så lenge alt er bra" Og det er jo sant! Men jeg er enig med deg.. det skal bli supergodt å kunne bevege seg/trene igjen.

29+4 I dag, 3 kg mindre enn før jeg ble gravid, men pga høy bmi så er det veldig bra:)

Fikk vite i dag at stoffskiftet mitt ligger litt for lavt i forhold til hvor jeg pleier å ligge. (Jeg regulerer dette manuelt med tabletter ettersom jeg har fjernet skjoldbruskkjertelen). Det kan forklare en del av vekta. Skal øke litt nå, så da håper jeg vekta stopper i takt med hormoninntaket. *krysserfingrene*

Åhr gått opp 9 kg til nå, og 2 kg bare på 20 dager!! Syns det var litt mye på kort tid! Vet jo at jeg skal opp i vekt, men syns det har gått litt fort. Er 25+5 i dag!

Jeg ligger litt under det den kalenderen mener om minimum vekt, men føler jeg har gått opp en del.. Har gått opp 7-8kg. 27 +1.
Legen sa jeg lå helt greit ann da vi snakket om vekta før i dag. Han mener jeg bør gå opp mer enn 10 kg fordi ellers er man egentlig undervektig, men ikke mer enn 20 kg da mente han at jeg hadde lagt på meg (som slutt vekt).
Men på denne avkrysningsskalaen på helsekortet har magen plutselig gått ut av sin egen kurve, høyere enn det den bør ligge ifht mine andre mål. Skal til jordmor på mandag, så får se hva hun sier og måler. Legen sa det kunne være at barnet lå annerledes i dag (med f.eks rompa utover slik at magen ble litt mer bua). Føler jeg ikke skjønner meg så mye på disse kg'ene og avkrysningsskalaen....

Jeg ligger litt under det den kalenderen mener om minimum vekt, men føler jeg har gått opp en del.. Har gått opp 7-8kg. 27 +1.
Legen sa jeg lå helt greit ann da vi snakket om vekta før i dag. Han mener jeg bør gå opp mer enn 10 kg fordi ellers er man egentlig undervektig, men ikke mer enn 20 kg da mente han at jeg hadde lagt på meg (som slutt vekt).
Men på denne avkrysningsskalaen på helsekortet har magen plutselig gått ut av sin egen kurve, høyere enn det den bør ligge ifht mine andre mål. Skal til jordmor på mandag, så får se hva hun sier og måler. Legen sa det kunne være at barnet lå annerledes i dag (med f.eks rompa utover slik at magen ble litt mer bua). Føler jeg ikke skjønner meg så mye på disse kg'ene og avkrysningsskalaen....

Samme med meg. Har kun gått opp 6kg og er i uke 30, men symfysefundusmålet viste at magen har vokst ut av kurven og er nå litt over det markerte området. Jeg har stort sett lagt på meg på magen, så er nok derfor. Blir spennende med ny kontroll, men tror ikke magen har vokst like mye denne gangen. Går litt i rykk og napp dette. Tipper kiloene kommer nå på slutten, barnet skal jo legge på seg en del enda, så blir nok fort minst 10kg :)

Var på kontroll i dag og veier nå 70,5kg. Opp 22,5kg!! Men startet veldig lavt i forhold til høyden min. :-) er 28+2 :-)

Er akkurat 29 fullgåtte uker og vekta mener bestemt at jeg har gått opp 8 kg... Mtp hva jeg har trøkt inn i munn den siste tiden kan det stemme.. Får prøve å bli litt flinkere med hva jeg spiser :)

Jeg er 31 uker i dag og har gått opp ca 16 kg til nå. I mine to andre svangerskap har jeg lagt på meg ca 20 kg, men jeg er redd at jeg slår det denne gangen. Er mere plaget av bekkenet denne gangen så bevegelse for å holde kg unna er ikke noe alternativ denne gangen. Når jeg nå ikke eier viljestyrke når det gjelder sjokolade og is så ser dette ikke bra ut... Jeg klamrer meg til håpet om at kg også denne gangen skal renne av av seg selv mens jeg er i permisjon! ;)

28+1 i dag og opp 3,9 kg. de to siste nå på en uke så litt bekymra for vann i kroppen.
Vann og bevegelse på planen for ferien altså, nå blir det hele 4 uker til neste gang eg kan veie meg :eek:

Har klart å gå opp 10 kg med hyperemesis, så tydelig at jeg spiser mer enn nok mellom slagene;)

Et eller annet sted mellom 15 og 20 kg (ikke helt sikker på startvekt). Er 29+0 og stinn av vann.

Var akkurat likedan forrige gang, det meste av vekta forsvant ganske raskt. Så forhåpentligvis mest vann denne gangen og

Da ser det ut som det har begynt å snike seg på, på meg også. Opp 0,7 kg fra forrige kontroll for 3 uker siden, opp 0,9 kg totalt. Er 32+4 i dag. Men det er vel snuppa som vokser dette, så er ikke så bekymret akkurat. :)

Veide meg i morges, nå har jeg gått opp 8kg til sammen og er i uke 30 imorgen. Ikke dårlig! Hadde overvektig BMI da jeg ble gravid, så håper jeg ikke går opp mer enn 10kg. Ettersom jeg planlegger å fullamme og trille masse tur på de fine sykkelstiene rundt her jeg bor, så tenker jeg de nye kiloene forsvinner med godt tempo i barseltiden, uten at det er det viktigste for meg. Med et normalt sunt kosthold og vanlig trening er jeg nok tilbake på normalvekt innen neste sommer. Jeg føler meg heeeeelt nydelig vakker, bortsett fra når jeg føler meg som en hval:D ikke et gram av det jeg har lagt på meg kan skyldes på vann, tror jeg :rolleyes:

10kg i uke 32+4 :) Normal BMI. Fornøyd med det egentlig. Blir hvertfall ikke mer enn de to andre gangene :)

Back
Topp