Jentemamma3
Flørter med forumet
Uke 26 og opp 12 kg :-o
Gått opp mye siste ukene
Gått opp mye siste ukene
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Nei nå lyvere jeg 8 kg opp26+5 og ca 6 kg opp. 2 kg opp de siste 3 ukene..
Tror det. Håper at går bra med deg og den lilleSom førstegangsfødende synes jeg det er vanskelig å finne ut av hva som egentlig er normalt. Pga manglende matlyst gikk jeg ned 2 kg de første mnd og så har jeg lagt på meg fem kilo fra det, men altså da "bare" 3 kg fra utgangspunktet. SF målet mitt er over gjennomsnitt, baby er på gjennomsnitt og følger normalkurve for vekt. Finnes det en normal? Pga egen helsesits (har en medfødt hjertefeil som gjør at vektloppgang i graviditeten kan medfører komplikasjoner, og følges tett opp av leger både her og der) skal jeg helst ikke legge på meg mer enn 8-12 kg, men tenker de da fra utgangsvekt?
Tusen takk Alt er veldig bra sånn generelt, er i knallform og baby spirer og gror som h*n skalTror det. Håper at går bra med deg og den lille
Bare hyggelig Så braTusen takk Alt er veldig bra sånn generelt, er i knallform og baby spirer og gror som h*n skal
Føler bare jeg ikke får gode svar på dette med vekt og hva som er en sunn utvikling av vekt- og da var jo dette et naturlig sted å lufte tankene
Det finnes tall på hva som er normalen som jeg tror er et gjennomsnitt. Sist jeg gikk gravid fikk jeg vite at dette var 12-16 kg. Nå sa min jordmor at det man leser rundt omkring gjerne er litt for lite. Et normalt svangerskap for de som i utgangspunktet er normalvektig og friske ligger på økning på 14-20 kg som snitt. Men det er nok veldig individuelt og avhengig av hvordan man er i utgangspunktet. Sier lege/jordmor at vekten er grei så tenker jeg at da er den detTusen takk Alt er veldig bra sånn generelt, er i knallform og baby spirer og gror som h*n skal
Føler bare jeg ikke får gode svar på dette med vekt og hva som er en sunn utvikling av vekt- og da var jo dette et naturlig sted å lufte tankene
Ja, det må jo være fra vekten du hadde før du ble gravid, så tenker du har myyyye å gå på fra de 3 du har lagt på degSom førstegangsfødende synes jeg det er vanskelig å finne ut av hva som egentlig er normalt. Pga manglende matlyst gikk jeg ned 2 kg de første mnd og så har jeg lagt på meg fem kilo fra det, men altså da "bare" 3 kg fra utgangspunktet. SF målet mitt er over gjennomsnitt, baby er på gjennomsnitt og følger normalkurve for vekt. Finnes det en normal? Pga egen helsesits (har en medfødt hjertefeil som gjør at vektloppgang i graviditeten kan medfører komplikasjoner, og følges tett opp av leger både her og der) skal jeg helst ikke legge på meg mer enn 8-12 kg, men tenker de da fra utgangsvekt?
Det finnes tall på hva som er normalen som jeg tror er et gjennomsnitt. Sist jeg gikk gravid fikk jeg vite at dette var 12-16 kg. Nå sa min jordmor at det man leser rundt omkring gjerne er litt for lite. Et normalt svangerskap for de som i utgangspunktet er normalvektig og friske ligger på økning på 14-20 kg som snitt. Men det er nok veldig individuelt og avhengig av hvordan man er i utgangspunktet. Sier lege/jordmor at vekten er grei så tenker jeg at da er den det
Takk damene!Ja, det må jo være fra vekten du hadde før du ble gravid, så tenker du har myyyye å gå på fra de 3 du har lagt på deg