vektøkning

27 + 2 idag, og om et halvt kilo er jeg ved min vekt før positiv test. Har slitt med kvalme og myyyye oppkast til nå da. Vært inn og ut av sykehuset for væskepåfyll

26+0, opp 5,6 kg til nå.

Var sikker på at jeg hadde gått opp et pr kg fra forrige kontroll hos ernæringsfysiolog. Føler meg skikkelig stor, spesielt når jeg er stiv og pingvingangen kommer. Men hadde gått ned 0,3 kg fra sist. Så er på -0,1 kg, dvs stabil fra da jeg målte første gang hos lege. Frøkna vokser jo, så har vel da gått ned i min egen kroppsvekt. Sukkerstopp fungerer :) - jeg føler jeg spiser som en hest til tider, så dette er absolutt ikke slanking. Kanskje jeg da klarer målet om kun 5-7 kg vektoppgang i løpet av svangerskapet. Aner ikke hvor mye som er vanlig å gå opp de siste 3 mnd, er 27+2 i dag.

Ernæringsfysiologen var fornøyd hun, pga sommerferie nå, så skal jeg ikke ha time igjen før i august. :)

Jeg er opp ca 14 kg. Har vært sånn i alle svangerskapene mine. Opp masse de første 6 mnd og så bare 3-4 kg de siste 3 mnd. Satser på at vektoppgangen roer seg denne gangen også!

24 uker idag, vekta viste 58,7 på kontroll idag :p Gått opp 3 kg siden uke 20. blir veldig rart å komme over 60 kg :D startvekt 50 kg, veide 48 kg da jeg hadde den værste kvalmen i uke 10.

Jeg har ikke gått opp noe enda, gjorde ikke det sist heller. Mindre matlyst, fortere mett ...
Men nå som jeg må kutte ut stivelse og sukker så kommer jeg vel kanskje til å gå ned litt også. Gjør ingen ting, nok å ta av ;)

27+6 og fått opp 10kg.. Var overvektig da jeg startet så dette har ikke fått etter planen.. Huff. Får håpe at det stabiliserer seg snart for gikk mest opp i starten.

Endelig har vekten stabilisert seg litt! Uke 28 idag og opp 11 kilo. Det siste kiloet har jeg gått opp på ca en mnd. Håper det sier seg like mye på resten av svangerskapet :-)

Back
Topp