Vekstkontroll

Hvordan gikk det? :)
Hei igjen! Var innom i går, gått ned til -19% fra -14% for 2 uker siden. Så en negative trend. Følges opp hver uke med måling av livmorhals, fostervann og foster hver 2 uke. Ellers alt ok, -1 på blodstrømmen i lyken min, men ikke betydeligo_O
 
Hei igjen! Var innom i går, gått ned til -19% fra -14% for 2 uker siden. Så en negative trend. Følges opp hver uke med måling av livmorhals, fostervann og foster hver 2 uke. Ellers alt ok, -1 på blodstrømmen i lyken min, men ikke betydeligo_O

Ikke kjekt at bebis er mindre, sier de noe om hvor stort vekstavviket kan være før de gjør noe? Er så nysgjerrig selv på hvor lenge jeg blir gående :Heartred
 
Ikke kjekt at bebis er mindre, sier de noe om hvor stort vekstavviket kan være før de gjør noe? Er så nysgjerrig selv på hvor lenge jeg blir gående :Heartred
Det glemte jeg å spørre om! Skal huske det til neste gang:happy:
Hvordan går det med deg/dere da?
 
Det glemte jeg å spørre om! Skal huske det til neste gang:happy:
Hvordan går det med deg/dere da?

Her har motstanden i navlesnoren økt. Blodtrykket har også økt og jeg har begynt med proteiner i urinen så ble innlagt etter dagens kontroll. Spent på veien videre nå. De har ikke gitt lungemodning enda, de håper å kunne drøye fødsel et par uker til. Men prematur baby blir det uansett her :dummy:
 
Her har motstanden i navlesnoren økt. Blodtrykket har også økt og jeg har begynt med proteiner i urinen så ble innlagt etter dagens kontroll. Spent på veien videre nå. De har ikke gitt lungemodning enda, de håper å kunne drøye fødsel et par uker til. Men prematur baby blir det uansett her :dummy:
Håper den lille kan være inne litt lengre ja! Ønsker dere masse lykke til!
 
Her har motstanden i navlesnoren økt. Blodtrykket har også økt og jeg har begynt med proteiner i urinen så ble innlagt etter dagens kontroll. Spent på veien videre nå. De har ikke gitt lungemodning enda, de håper å kunne drøye fødsel et par uker til. Men prematur baby blir det uansett her :dummy:
Lykke til!
Jeg fødte i uke 32 sist svangerskap, samme forløp som deg. Fikk lungemodning dagen før fødsel ble satt i gang. Gikk helt fint med alt! :)
 
Her har motstanden i navlesnoren økt. Blodtrykket har også økt og jeg har begynt med proteiner i urinen så ble innlagt etter dagens kontroll. Spent på veien videre nå. De har ikke gitt lungemodning enda, de håper å kunne drøye fødsel et par uker til. Men prematur baby blir det uansett her :dummy:
Masse masse lykke til! Vet du om du må bli på sykehuset fram til baby kommer? ❤️
 
Hei så koselig at du spør.
Her har blodtrykket stabilisert seg og jeg og baby er foreløpig i veldig fin form så nå får jeg permisjon i helgen! Det skal bli veldig godt :Heartred
Åå så godt å høre! Håper du får ei fin helg hjemme med dine kjære ❤️
 
30+4 i dag og ny vekstkontroll. Lille er nå 1150 gram, -25% vekstavvik. Heldigvis ser alt fint ut med lillegull, men fortsatt dårlig blodgjennomstrømning osv og han har bare lagt på seg 100 gram på 14 dager. De håper de kan drøye lengst mulig med å ta han ut så han og lungene kan modnes mest mulig :Heartred
 
30+4 i dag og ny vekstkontroll. Lille er nå 1150 gram, -25% vekstavvik. Heldigvis ser alt fint ut med lillegull, men fortsatt dårlig blodgjennomstrømning osv og han har bare lagt på seg 100 gram på 14 dager. De håper de kan drøye lengst mulig med å ta han ut så han og lungene kan modnes mest mulig :Heartred
Håper han legger på seg mer snart. Men godt å vite at du får god oppfølging :)
 
Var inne i går på kontroll (30+0), lillemor har vokst 200 gram siden sist, 1100 gram -20% vekstavik, 2 poeng på blodgjennomstrømingen min i lyskene, men hennes tilførsel så fin ut!
Godt å ha bikket kiloet! Var -19% sist så hun holder seg på kurven sin!
 
Ikke kjekt at bebis er mindre, sier de noe om hvor stort vekstavviket kan være før de gjør noe? Er så nysgjerrig selv på hvor lenge jeg blir gående :Heartred
Spurte sist når jeg var inne om hvor stort vekstavik lillemor kunne ha før det måtte gjøres tiltak, men jordmor sa at dette var individuellt og ut i fra hver enkelt situasjon. Så.. ikke et godt svar for min del, men mere et generelt svar på at "det vet vi ikke før vi vet.".!
 
Var inne i går på kontroll (30+0), lillemor har vokst 200 gram siden sist, 1100 gram -20% vekstavik, 2 poeng på blodgjennomstrømingen min i lyskene, men hennes tilførsel så fin ut!
Godt å ha bikket kiloet! Var -19% sist så hun holder seg på kurven sin!

Ser ut til at vi har det nokså likt!
Godt hun følger kurven sin fint, der er så viktig :Heartred
Overlegen sa samme til meg at det å bikke kiloet er så viktig milepæl :Heartred Når skal du tilbake? :Heartred
 
Nettopp vært på vekstkontroll igjen. Alt ser heldigvis veldig bra ut! Baby ligger akkurat på 50 persentilen, så hun følger kurven sin perfekt ❤️ Meen, hodet var litt lite. Hun på sykehuset sa at baby lå litt vrient til, så det var litt vanskelig å måle men at hun ikke var bekymret. Hodet lå på 25 persentilen. Så jeg får bare stole på at alt er som det skal, og så skal jeg prøve å unngå å Google noe rundt det :rolleyes:
Siden sist vekstkontroll har jeg hatt vonde og regelmessige kynnere to ganger. Jeg spurte om de kunne ta en innvendig ul for å se om alt var som det skulle (for det har de gjort alle de andre gangene), men maskinen hennes funket ikke.... Så da kunne de ikke sjekke. Det synes jeg var litt teit, men men :wacky:

Ny kontroll om 4 uker :)
 
Ser ut til at vi har det nokså likt!
Godt hun følger kurven sin fint, der er så viktig :Heartred
Overlegen sa samme til meg at det å bikke kiloet er så viktig milepæl :Heartred Når skal du tilbake? :Heartred
Er inne ukentlig for måling av livmorhals, blodgjennomstrøming, ctg, blodtrykk og urin, men vekstkontroll hver 14 dag:Heartpink
Har stor sannsynlighet for svangerskapsforgiftning, så de går nesten bare å venter på at jeg skal få det også:wtf:
 
Back
Topp