Vekstkontroll

Vet du hvilken grad du hadde av blodgjennomstrømning? Jeg hadde grad 4, kunne ikke bli verre sa legen :sorry:

Jeg har fått i uke 35 og 36. Gikk lengre andre gangen enn første - hjalp nok gjerne med blodfortynnende. Går du på abyl-e?
Fikk ikke vite noe om grad. Men var ikke noen umiddelbar krise, så skal ikke ha ny kontroll før om fire uker. Legen sa det kunne jo hende det ikke forverrer seg...

Krysser fingrene for at jeg kommer minst til 35-36. Da skal det være mulig å slippe unna ukesvis på nfi... Går på albyl-e, så håper det hjelper litt.
 
Fikk ikke vite noe om grad. Men var ikke noen umiddelbar krise, så skal ikke ha ny kontroll før om fire uker. Legen sa det kunne jo hende det ikke forverrer seg...

Krysser fingrene for at jeg kommer minst til 35-36. Da skal det være mulig å slippe unna ukesvis på nfi... Går på albyl-e, så håper det hjelper litt.

Da har du nok grad 1 eller 2 vil jeg tro. Jeg gikk inn på helsenorge.no etter timen for å lese journalen min. Synes det var så mye info å ta innover seg. Legen min sa at selv med grad 4 kunne det gå bra, men derfor var det viktig å gå jevnlig for å sjekke vekst og blodgjennomstrømning :)

Mitt mål er å slippe nfi, var der med første og grudde meg sånn til nummer 2 om jeg havnet der. Men da hadde jeg "bare" en uke på barsel :)
 
Da har du nok grad 1 eller 2 vil jeg tro. Jeg gikk inn på helsenorge.no etter timen for å lese journalen min. Synes det var så mye info å ta innover seg. Legen min sa at selv med grad 4 kunne det gå bra, men derfor var det viktig å gå jevnlig for å sjekke vekst og blodgjennomstrømning :)

Mitt mål er å slippe nfi, var der med første og grudde meg sånn til nummer 2 om jeg havnet der. Men da hadde jeg "bare" en uke på barsel :)
Det er mitt mål også. Vi var der knappe tre uker sist, så slapp å være der veldig lenge. Men var nok i massevis! Da var jo mannen med hele tiden også, noe som var betryggende. Denne gangen må han jo evt være hjemme med ettåringen...
 
Eg var på vekstkontroll i uke 24+1 pga sua. Det e når det mangla ei arterie i navlestrengen, det var ikkje nokke dei bekymra seg for så lenge babyen veks som normalt, og det gjør ho. Vi får ny kontroll i uke 32 og 36. Syns det er fint at dei følger opp, og så litt digg å få nokken ekstra ultralydar då hehe
 
Irriterer meg at jeg ikke fikk vite noe sist vekstkontroll. Eneste legen sa var at hun var ca 26 uker lang og da var jeg 25 uker. Kunne virkelig tenkt meg å vite hvor mange prosent over hun er.. Må spørre mer spesifikt neste gang :)
 
Irriterer meg at jeg ikke fikk vite noe sist vekstkontroll. Eneste legen sa var at hun var ca 26 uker lang og da var jeg 25 uker. Kunne virkelig tenkt meg å vite hvor mange prosent over hun er.. Må spørre mer spesifikt neste gang :)
Har du sjekket journalen på Helsenorge? Der skriver de inn fra mine kontroller på sykehuset.
Ellers skrev også legen som gjorde kontrollen på helsekortet.
 
Har du sjekket journalen på Helsenorge? Der skriver de inn fra mine kontroller på sykehuset.
Ellers skrev også legen som gjorde kontrollen på helsekortet.
Ingenting i journalen eller på helsekortet. Mulig hun fører det inn i et eget system :-(
 
Vekstkontroll nummer 3 i dag, 28+4 ble estimert til å være 1050 gram ÷13%. Må tilbake igjen i neste uke for nye målinger da det var økt motstand i navlesnoren. Kjenner jeg begynner å bli litt bekymra nå :(:Heartred
 
Var på en i uke 24 og en i 27. I uke 24 hadde han 0% og i uke 27 var det +1%

Skal tilbake i uke 30. Er der pga kronisk sykdom og feil morkake plassering...
 
Var på ny kontroll i dag. Fin tilvekst, litt over gjennomsnittet på vekt på baby. Ikke noe forverret situasjon mtp blodstrøm fra sist kontroll, heldigvis! Ny kontroll om fire uker.
 
Var på vekstkontroll i dag, men jeg har kontroll fordi jeg fikk stort barn sist. Foreløpig helt på gjennomsnittet :)
Sniker fra juli her. Hvor stort barn da? Blir man automatisk fulgt opp med vektkontroll eller var det noe du måtte be om? Forrige baby her var nærmere 4,6 kg. Selv om fødselen var "null problem", så kjenner jeg at jeg begynner å freake litt for å få enda et stort barn. Selv om kroppen min beviselig ikke har noe trøbbel med fødsel. Men ja..
 
Sniker fra juli her. Hvor stort barn da? Blir man automatisk fulgt opp med vektkontroll eller var det noe du måtte be om? Forrige baby her var nærmere 4,6 kg. Selv om fødselen var "null problem", så kjenner jeg at jeg begynner å freake litt for å få enda et stort barn. Selv om kroppen min beviselig ikke har noe trøbbel med fødsel. Men ja..
Fikk henvisning av legen, min var 4,7 kg 2 dager over termin. Så ta en prat med jordmor eller lege :)
 
Var på ny kontroll i dag. Fin tilvekst, litt over gjennomsnittet på vekt på baby. Ikke noe forverret situasjon mtp blodstrøm fra sist kontroll, heldigvis! Ny kontroll om fire uker.

Så bra at baby ligger litt over mtp blodgjennomstrømningen! Godt tegn at du ikke trenger komme tilbake før om 4 uker :Heartred
 
Så bra at baby ligger litt over mtp blodgjennomstrømningen! Godt tegn at du ikke trenger komme tilbake før om 4 uker :Heartred
Veldig bra! Jeg lager tydeligvis store barn, men så fungerer ikke kroppen min helt optimalt når jeg er gravid. Så da er det bra at baby har litt å gå på på vekt. :)
 
Jeg tok feil, måtte være 2 uker mellom hver vekstkontroll, men får vite i dag! Er ganske så spent for jeg har ikke gått opp i vekt og magen har ikke vokst særlig, men mye liv!

Lykke til!!
Er i samme situasjon her så må inn hver uke :Heartred
 
Back
Topp