Det er godt du er lovet tettere oppfølging! Her var storebror nesten 4300 tolv dager på overtid. At lillebror allerede er 4000 før termin skremmer meg. Selve fødselsopplevelsen sist var positiv, men slet med et brudd i bekkenet et år etterpå som gjorde at jeg levde i store smerter, ikke klarte å sove noe særlig og lite mulighet for å trille turer første året.. Ble veldig deprimert av det.
Hun legen jeg møtte sist viste lite interesse i å høre fra min side. Hun sa vel tre/fire ganger at vi må normalisere det å føde store barn. Og at det gikk så fint forrige fødsel. Det er jo det som står på papiret.. Men står ingenting om min fysiske og psykiske helse i ettertid. Denne gangen skal jeg også fungere for storebror etter fødsel også og ikke "bare" en baby. Har prøvd å få ny vurdering av ny lege tidligere, men det fikk jeg ikke. Så nå må jeg vente til termin for ny vurdering.. Og jeg vet han vokser ca 250 gram i uka.. Har ikke merket noe som helst til medbestemmelsesretten i dette tilfellet.
Hvordan opplever du møtet med leger på kontrollene? Hvor langt på vei er du når du skal på neste kontroll?
så utrolig frustrerende at de ikke tar deg på alvor! Min fødsel var og fin på papiret, men sluttfasen var veldig traumatisk for meg selvom man ikke kan se det der. Jeg ble henvist av legen allerede i uke 10 til vekstkontroller pga stort barn sist, for å unngå det igjen. Så kan være at det er derfor de er rundere i kantene? hva er årsaken til at du har fått estimeringer?
Jeg har nesten møtt en ny lege/overlege hver gang, og nå sist sa hun til meg at hun synes det var fantastisk at jeg ville føde igjen og ikke hadde bedt om keisersnitt. Og det er så mye enklere å indusere flergangsfødene.
Men føler at de fleste jeg har vært hos har vært vanskelig å snakke med, samtidig har jeg prøvd å ikke stresse for mye før nå de siste par gangene da fødsel har vært så langt unna, og man uansett ikke har fått noen dato å forholde seg til. Men ja, det spørs tydeligvis mye hvem man kommer til..
Neste kontroll er jeg mellom 38+2 og 38+5. ikke fått time enda, bare levert inn lappen at jeg skulle ha ny time om 10-14 dager er spent da, for man vet jo aldri hvem man møter.