Det siste der tenker jeg også på... Vil bli mer sårbart sånn. Så det er ikke heeelt å tenke på de sårbare barna å sette de sammen med en voksen alene (selv om det i de aller fleste tilfellene er helt trygt)De vil nok sette to kohorter sammen, 2 voksne klarer mer sammen. Jeg håper også de gjør det av hensyn til sikkerhet mot overgrep mm i bhg.
Og med tanke på at det er sagt fra høyere hold her i kommunen, at "det er jo nok av folk i permitteringer å ta av hvis man trenger vikar"... Jo takk.. Vi setter ikke vilt fremmede folk inn som vikar som må skifte bleier og hjelpe på do hvis vi ikke kjenner dem... Det er helt uaktuelt. Det er å utsette barn det.
På min avdeling og på den andre store avdelingen har vi uka som kommer delt inn i 2 kohorter (altså grupper) hver. Og da er vi 2 voksne på 6 barn. Da trenger vi ikke samarbeide med noen andre.
Eneste ulempen er at på den ene gruppa er vi 4 voksne i løpet av uka fordi vi har en del sykmeldinger (som var igang før alt ble stengt) og ingen jobber fullt. Men vi får det ikke til på noen annen måte...