Veilederen til barnehagene...

Hvordan tenker du at de ansatte og barna skal utføre ordentlig håndvask utendørs? :)
Våtservietter , antibak , lage til en vaskesyssjon osv
Er null problem , det ville vært vanskelig med utebarnehager om man måtte ha håndvask for å vaske seg

Våtservietter , antibak , lage til en vaskesyssjon osv
Er null problem , det ville vært vanskelig med utebarnehager om man måtte ha håndvask for å vaske seg
Våtservietter er ikke godkjent ifht smitten, da må de kjøpe inn slike antibac våtservietter. Men tror heller kommunen (eller evnt eier av privat bhg) heller hadde gått for flytende antibac da. Og btw, en kan ikke bruke antibac etter dobesøk:depressed:

Hvordan lager man en slik stasjon da? :) vann, tørkepapir og såpe? Hvordan ha nok vann uten at en må løpe frem og tilbake for å hente? En skal jo vaske hendene i rundt 60sek for at det skal være godt nok (og ja, frøkna her gjør det) :p

Våtservietter er ikke godkjent ifht smitten, da må de kjøpe inn slike antibac våtservietter. Men tror heller kommunen (eller evnt eier av privat bhg) heller hadde gått for flytende antibac da. Og btw, en kan ikke bruke antibac etter dobesøk:depressed:

Hvordan lager man en slik stasjon da? :) vann, tørkepapir og såpe? Hvordan ha nok vann uten at en må løpe frem og tilbake for å hente? En skal jo vaske hendene i rundt 60sek for at det skal være godt nok (og ja, frøkna her gjør det) :p
Tja jeg leser hvertfall flere fra barnehager på en fb side som sa man kunne bruke våtservietter, man tar jo på antibac etterpå.

ja sikkert , jeg leste bare om det på den fbsiden

i veilederen står det man kam bruke våtservietter og antibac om man er på tur så da forholder vi oss til det

I barnehage er det sagt 20 sekund.

I bhg her har de vann tilgjengelig. Tror de tar med varmt vann på termos og. De har fast turplass de skal være på og tilgjengelig utedo og bålhytte. De pakker sekker med alt de trenger.

Vi har fått beskjed om 20 sek, og det var også det vi fikk beskjed om da vi var på isolasjon med nr 2 pga rs og entero virus. + antibac etterpå.
Frøkna mi står og teller mens hun vasker og er veldig nøye med oppå ig imellom fingrene osv, og hun står og passer på lillebror og mens hun teller

Last edited:
I bhg her har de vann tilgjengelig. Tror de tar med varmt vann på termos og. De har fast turplass de skal være på og tilgjengelig utedo og bålhytte. De pakker sekker med alt de trenger.

Vi har fått beskjed om 20 sek, og det var også det vi fikk beskjed om da vi var på isolasjon med nr pga rs og entero virus. + antibac etterpå.
Frøkna mi står og teller mens hun vasker og er veldig nøye med oppå ig imellom fingrene osv, og hun står og passer på lillebror og mens hun teller
20 sek hos oss er for antibac, helst 30sek. Håndvask skal vi holde på med i 60sek :) skulle sånn sett tro at en skulle følge samme retningslinjer uansett hvor en jobber i disse tider :eek:

20 sek hos oss er for antibac, helst 30sek. Håndvask skal vi holde på med i 60sek :) skulle sånn sett tro at en skulle følge samme retningslinjer uansett hvor en jobber i disse tider :eek:

Rart det er forskjeller ja. Var på nyfødtintensiv på rikshospitalet vi fikk beskjed om 20..

Veilederen til bhg sier og 20 sek.

Tja jeg leser hvertfall flere fra barnehager på en fb side som sa man kunne bruke våtservietter, man tar jo på antibac etterpå.

ja sikkert , jeg leste bare om det på den fbsiden

i veilederen står det man kam bruke våtservietter og antibac om man er på tur så da forholder vi oss til det
Jeg tenker bare selv hvis et barn får tiss på hendene og så bruker vanlige våtservietter. Da gnir en det jo bare rundt på hendene. Litt miljøskadet fra jobb:hilarious:

Selvfølgelig må en jo følge det som kommer fra arbeidsplassen, de har jo gått ut fra veileder fra høyeste hold :) ble bare overrasket over så stor forskjell på tidsbruk ifht håndvask :)

Denne går vi ut fra på jobb:) dårlig kvalitet her inne, men viser 40-60sek og fremgangsmåten, fra fhi.

Vedlegg

• Screenshot_20200418_222528_com.adobe.reader.jpg
    Screenshot_20200418_222528_com.adobe.reader.jpg
    20,3 KB · Visninger: 11
Denne går vi ut fra på jobb:) dårlig kvalitet her inne, men viser 40-60sek og fremgangsmåten, fra fhi.
Ser ikke skriften :/

Glem det. Fant den på google :)

Ser ikke skriften :/

Glem det. Fant den på google :)
Blir skikkelig dårlig kvalitet her inne, men er fra fhi sine sider ang håndvask med såpe og vann. Bildene viser fremgangsmåte og står 40-60sek. Så jeg syns det er rart at bhg har fått beskjed om 20sek,hvertfall ifht de voksne og i disse tidene:shy:

Blir skikkelig dårlig kvalitet her inne, men er fra fhi sine sider ang håndvask med såpe og vann. Bildene viser fremgangsmåte og står 40-60sek. Så jeg syns det er rart at bhg har fått beskjed om 20sek,hvertfall ifht de voksne og i disse tidene:shy:

Jeg har ikke tid til å stå i et helt minutt og vaske hender når jeg jobber med barn. :P

Fant den :) får vel få henne til å gni litt ekstra ihvertfall. Men enig i at det er rart man får beskjed om 20 sek når fhi egentlig sier lengre. Ikke rart man blir forvirret

Jeg synes i grunn ikke det er så rart, det skal være håndterbart dette å det er det ikke om alle skal vaske i 60 sekunder

Back
Topp