Veilederen til barnehagene...

Jeg synes i grunn ikke det er så rart, det skal være håndterbart dette å det er det ikke om alle skal vaske i 60 sekunder
Da må dere ha antibac i lomma eller noe, slik vi må :p men disse reglene har vært slik lenge før dette her startet, det er standard prosedyre :)

Det er ikke slik at vi heller har så himla god tid på jobb (heller ikke tilgang på vann), så blir myyye antibac på farta der :)

Ja, nettopp. Det er ikke alltid gjennomførbart å følge alt etter boka. :p Teorien kan være fin og flott, men praksis er noe helt annet

Jeg synes i grunn ikke det er så rart, det skal være håndterbart dette å det er det ikke om alle skal vaske i 60 sekunder

et lite spørsmål. Hvis det tar 60 sek å sikre seg at alle bakterier/virus blir borte hjelper det da å vaske kun 20 sek?

Så flott :) jeg tror jeg har sett tre slike som henger på veggen i bhg, men ikke vært over hele bhg heller da, kun de to avdelingene vi har barn :p
Vi har masse sånne småflsdker , planen er også at vi skal ha sånn mageveske med sånt i + plaster ++

et lite spørsmål. Hvis det tar 60 sek å sikre seg at alle bakterier/virus blir borte hjelper det da å vaske kun 20 sek?

Var 20 sek vi fikk beskjed om fra overlegene som ga oss opplæring på riksen og, så det bør jo være bra nok tenker jeg.

Jeg antar at når veilederen sier 20 sek så er det bra nok å jeg forholder meg til den.

Det skjønner jeg. Lurer vel egentlig på hvor veilederen har tatt 20 sek fra når fhi operere med minimum 40 sek (optimalt 60 sek) som nødvendig for å sikre at hendene blir rene. Da blir jo hendene bare halvveis rene med 20 sek. Det er jo mye bedre enn å ikke vaske hendene, men rene blir de jo ikke.

Var 20 sek vi fikk beskjed om fra overlegene som ga oss opplæring på riksen og, så det bør jo være bra nok tenker jeg.

Skulle ønsket å vite hvor overlegen har 20 sek fra. For hvis det stemmer hadde vi i helsevesenet kunne spart inn masse tid på håndvask.

Det skjønner jeg. Lurer vel egentlig på hvor veilederen har tatt 20 sek fra når fhi operere med minimum 40 sek (optimalt 60 sek) som nødvendig for å sikre at hendene blir rene. Da blir jo hendene bare halvveis rene med 20 sek. Det er jo mye bedre enn å ikke vaske hendene, men rene blir de jo ikke.
Det samme lurer jeg på:) når vi bruker antibac så skal vi også bruke såpass mye at det ikke skal bli tørt før tidligst etter 20sek, helst 30. Og da syns jeg 20sek hørtes altfor kort ut. Hadde spart mye tid til sammen hvis en hadde kuttet ned på tidsbruken der, hvertfall så mye som en desinfiserer nå :)

Vi har jo på yttertøy , ligger sikkertbedre der :)
Sant nok, vi har lommer foran på uniformen. Så hvis flaska står litt feil, treffer den låret og spretter så fint utav når man setter seg på huk:p hvertfall når man løper rundt med stort nøkkelknippe og stor smartphone i tillegg:facepalm:

Skulle ønsket å vite hvor overlegen har 20 sek fra. For hvis det stemmer hadde vi i helsevesenet kunne spart inn masse tid på håndvask.

Ser den. Kan dessverre ikke svare på det, men mye mulig dette er noe som blir tema snart. Fhi bør jo ha vært med på å lage veilederen. Sikkert flere som lurer på det samme :

Veilederen er laget av fhi og Utdanningsdirektoratet. Grunnen til forskjellen i tid antar jeg er for at det skal være gjennomførbart, og fordi ansatte innen helse jobber med allerede syke og utsatte mennesker. Det gjør ikke vi barnehageansatte.

Back
Topp