Veien til fire i familien

Å så kjipt å måtte forholde seg til at gubben er utilgjengelig og! :( skjønner det nå være helt uutholdelig å tenke på oppi alt.. Men godt det kanskje blir en liten mulighet neste syklus? Håper for dere :shy: :Heartpink Jeg har sagt det før tror jeg, men jeg leste om en kvinne som gikk komme hjem fra..var det båt? Eller plattform? Uansett, når hun hadde eggløsning for å lage baby :laughing002 Så kanskje det går an å få fri til det?! Menn og kvinner trengs jo begge for å lage en baby..
Blir en mulighet, eneste som skal til for at det ikke skjer er storm og uvær, men så uheldig kan vi da ikke være :hilarious:
Kan jo høre med legen i morgen når jeg har legetime om det fins en løsning for slikt, det hadde jo vært toppers :D

PP7 etter MA, CD 3

I går var jeg hos legen. Jeg ønsket å få sjekket opp i en del blodprøver. Til tross for rimelig stabil syklus med EL på CD 15-16 så har jeg følt at jeg er litt i ulage etter MAeen i august. Legen føyde til noen ekstra også, så veldig fornøyd med det, så nå venter jeg spent på svar. Forsto det slikt at hun skulle ringe meg, men om jeg ikke hører noe de nærmeste dagene så ringer jeg selv og etterspør.

Nevnte også at det begynner å nærme seg et år med prøving og at det er tøft. Sa også at terminen til Nøtta begynner å nærme seg, men til tross for det så er jeg enda ikke gravid og det er trist å tenke på. Hun sa at nå startet vi med blodprøver også så vi om det var noe avvik der. Etter dette skulle hun henvise meg videre for videre utredning. Det var en lettelse. Nå føler jeg endelig jeg kan se litt fremover. Har ikke så store forhåpninger de neste månedene pga. lite aksjelegging fremover med samboer som er på jobb, men vi får lagt inn en aksje her og en der. Neste prøveperiode han er hjemme hele perioden er i august. Men har slått meg til ro med det og om noe skulle skje før den tid så er det ren lykke :happy:

PP7 etter MA, CD 3

I går var jeg hos legen. Jeg ønsket å få sjekket opp i en del blodprøver. Til tross for rimelig stabil syklus med EL på CD 15-16 så har jeg følt at jeg er litt i ulage etter MAeen i august. Legen føyde til noen ekstra også, så veldig fornøyd med det, så nå venter jeg spent på svar. Forsto det slikt at hun skulle ringe meg, men om jeg ikke hører noe de nærmeste dagene så ringer jeg selv og etterspør.

Nevnte også at det begynner å nærme seg et år med prøving og at det er tøft. Sa også at terminen til Nøtta begynner å nærme seg, men til tross for det så er jeg enda ikke gravid og det er trist å tenke på. Hun sa at nå startet vi med blodprøver også så vi om det var noe avvik der. Etter dette skulle hun henvise meg videre for videre utredning. Det var en lettelse. Nå føler jeg endelig jeg kan se litt fremover. Har ikke så store forhåpninger de neste månedene pga. lite aksjelegging fremover med samboer som er på jobb, men vi får lagt inn en aksje her og en der. Neste prøveperiode han er hjemme hele perioden er i august. Men har slått meg til ro med det og om noe skulle skje før den tid så er det ren lykke :happy:
Da kan dere bruke tiden til august til å sjekke ut litt, ja? Det var jo lurt. Det verste er liksom å kjenne at det ikke skjer noe.. Og når prøvingen også er vanskelig pga jobben, så blir det lissom..ja, ekstra kjipt. Spent på å høre testene dine da :)

Da kan dere bruke tiden til august til å sjekke ut litt, ja? Det var jo lurt. Det verste er liksom å kjenne at det ikke skjer noe.. Og når prøvingen også er vanskelig pga jobben, så blir det lissom..ja, ekstra kjipt. Spent på å høre testene dine da :)
Ja, tiden frem mot august nå blir nok brukt til å sjekke ut litt muligheter. Heldigvis er samboer til kai innimellom, og er jeg heldig er det i de fertile dagene, og da kjører vi på :hilarious: Denne ppeen er han innom dagen før eggløsning og det passer jo rimelig bra :D

Ja, tiden frem mot august nå blir nok brukt til å sjekke ut litt muligheter. Heldigvis er samboer til kai innimellom, og er jeg heldig er det i de fertile dagene, og da kjører vi på :hilarious: Denne ppeen er han innom dagen før eggløsning og det passer jo rimelig bra :D
Kanskje du må være blindpassasjer noen dager :knegg: :laughing002

PP7 etter MA, CD 4

Fikk svar på blodprøvene i dag. Alle prøvene var normale, det er jo forsåvidt bra, selv om et avvik der muligens hadde vært en løsning på problemet. Legen ba meg bestille telefontime så lager vi en plan fremover. Så har time allerede i morgen. Det er godt at det skjer litt fremover! Samboer ble litt lei seg, han mener nå bestemt at det er han som er problemet. Som jeg sa til han, det er ikke sikkert noen av oss er problemet, kan være at vi bare har vært max uheldige. Er jo mange som bruker lang tid på å bli gravid. Og om det skulle være meg eller han så finner vi ut av det i månedene fremover nå :Heartpink

Videre er han veldig klar for den ene aksjeleggingen vi får til denne ppen :hilarious: Ba han spare svømmere i en uke i forveien, kanskje det er løsningen :hilarious:

PP7 etter MA, CD 5

Legen ringte i dag, hun mente vel egentlig at ingenting er i veien for at jeg skal bli gravid. Jeg ba likevel om å bli henvist videre til gynekolog. Det skulle hun heldigvis gjøre. Jeg er letta. Om det er noe i veien inni der etter MAen så ønsker jeg å finne ut av det. Hun ba meg prøve å ikke stresse så mye med å bli gravid, men det er lettere sagt enn gjort.... det er jo det eneste jeg tenker på for tiden..

Ellers fått pakke i posten idag. Påfyll av diverse tidlig tester, et termometer og eggløsningstester. Vurderte å droppe å teste etter EL denne runden siden vi kun får lagt inn en aksje, men jeg liker å vite at testen blir positiv, så blir nok å teste. Denne runden temper jeg også, så får jeg bekreftet EL også :D

Vedlegg

• 20250327_154832.jpg
    20250327_154832.jpg
    1,3 MB · Visninger: 10
PP7 etter MA, CD 10

Det er litt nervepirrende dager.. Jeg har fått så mye EL-slim denne ppeen og jeg er derfor småbekymret for at EL bestemmer seg for å komme flere dager for tidlig denne runden. Jeg har etter planen EL på søndag, og eneste aksjeleggingen jeg og samboer får til denne ppeen er på fredag. Da passer det svært dårlig med EL før fredag, så her tester jeg hver dag og flere ganger for dag etter EL :knegg: Heldigvis er testene negative fortsatt! :D Har også svidd av de siste to digitale EL-testene jeg hadde for å forsikre meg om at jeg ikke får blinkende smilefjes eller smilefjes :hilarious: Høres jo helt feil ut, men er så letta over at testene holder seg negativ. Satser på EL fredag eller lørdag og noen gode aksjer på fredag:cool:
1000005876.jpg
1000005868.jpg

PP7 etter MA, CD 12

Da fikk jeg positiv EL-test i formiddag og det betyr forhåpentligvis EL i morgen. Har ikke lyst å ha EL tidligere, må jo rekke å få lagt aksjen min i morgen formiddag :hilarious:

Jeg bruker å ha EL på CD 15 eller CD 16, så mine antagelser om at den kom tidligere denne ppen stemte. Vet ikke hvorfor min ellers stabile syklus på 29-30 dager plutselig endrer seg. Eneste gangen jeg har hatt kortere syklus siden MA i august var i februar, da hadde jeg en syklus på bare 25 dager. Men hadde nok en kjemisk i januar så tror det kan være grunnen.

Har prøvd meg på temping denne runden. Enn så lenge ganske grønn på temping. Jeg sover jo aldri mer enn 2-3 timer sammenhengende grunnet lillemor som er mye våken på natt :sleep002 I tillegg får jeg ikke målt til samme tid hver dag. Så tempen er nok litt så som så, men forsøker nå. Håper tempen synker litt til i morgen og at jeg er 1 DPO på lørdag :happy:

Ellers gjør jo en kortere syklus denne gang at samboer er hjemme for å legge aksjer neste pp om det ikke klaffer nå. Så det er jeg veldig glad for. Har ikke store forhåpninger denne ppen, så om vi lykkes nå blir vi overlykkelige. Om det ikke klaffer så får vi lagt meget gode aksjer neste pp :D
1000005885.jpg

1000005886.jpg

Last edited:
PP7 etter MA, CD 13

Føler meg som tidenes skurk. Å ringe jobben å fortelle en hvit løgn for å være hjemme for å få gjennomført den eneste mulige aksjen denne ppen var tøft. Men om vi på mirakuløst vis skulle lykkes er det absolutt verdt det :Heartpink :cool:

Ellers er jeg rimelig sikker på at eggløsning er i dag. Litt bekymret for at jeg har hatt skikkelig smerter denne gangen. Det er egentlig ikke vanlig for meg. Hatt skikkelig smerter på venstresiden og generelt i nedre del av magen i hele dag. Håper ikke noe er galt. Er henvist til gynekolog etter forrige legebesøk, men som det sto i henvisningen så vil jeg få time en gang innen september 2025. Så kan jo enda være lenge til..

Ellers er det godt det er helg slik at jeg og lillemor kan kose oss litt :happy::Heartpink Ettermiddagene etter jobb og barnehage er kort, særlig når samboer er borte og jeg må ta alt husarbeidet også. Så det er herlig med helg nå.

Ellers ha en riktig god helg :D

07. April - termindato til Nøtta :Heartpink

Litt vemodig dag. Slike milepæler som ikke blir noe av er tungt, særlig når jeg sitter her og enda ikke er gravid. I går kveld tok jeg for første gang frem strikkingen igjen siden jeg mistet Nøtta i MA. Har ikke klart å røre det det siste halve året. Det var godt å ta fatt på det igjen. Skal bli et vognteppe, som forhåpentligvis en liten jente eller gutt skal få bruke :happy:

Vedlegg

• 20250406_204657.jpg
    20250406_204657.jpg
    1,3 MB · Visninger: 14
Last edited:
PP7 etter MA, CD 17 - 4 DPO

Dagene går og vi er endelig i dpo-land :D Disse dagene pleier å gå veldig sakte, men heldigvis syns jeg det går unna denne gang. Kanskje fordi jeg ikke har de store forhåpningene om at det klaffer denne ppen. Lite symptomer å melde herfra, men det er jo litt tidlig uansett utfall. Det eneste må være at jeg har god energi, men det kan muligens være fordi lillemor er inne i en god periode og sover godt for tiden :hilarious:

1000005956.jpg

Rart hvor mye søvn har å si for velvære :bag: :knegg: De som ikke har barn kan ikke forstå hvor hellig denne sovingen er altså hehe.

Tenk så koselig om det hadde klaffet med den ene gangen :love7 Hvordan gjorde dere det rent praktisk? :hilarious: har han et eget rom på jobben kanskje? Hvor mye tid hadde dere til rådighet? :bookworm::knegg:

Så fint vognteppe :love7 Er det..var det bølgeteppe det het? Jeg gjorde akkurat der samme, begynte på et teppe, satt å strikket og gråt mens jeg ventet på at aborten skulle være overstått på sykehuset pga MA. Så fikk jeg ferdigstilt teppe til babyen som kom til slutt :Heartred

Rart hvor mye søvn har å si for velvære :bag: :knegg: De som ikke har barn kan ikke forstå hvor hellig denne sovingen er altså hehe.

Tenk så koselig om det hadde klaffet med den ene gangen :love7 Hvordan gjorde dere det rent praktisk? :hilarious: har han et eget rom på jobben kanskje? Hvor mye tid hadde dere til rådighet? :bookworm::knegg:

Så fint vognteppe :love7 Er det..var det bølgeteppe det het? Jeg gjorde akkurat der samme, begynte på et teppe, satt å strikket og gråt mens jeg ventet på at aborten skulle være overstått på sykehuset pga MA. Så fikk jeg ferdigstilt teppe til babyen som kom til slutt :Heartred
Søvn har så sinnsykt mye å si :knegg:

Jo, altså han lå til kai i tre timer så hadde relativt god tid :hilarious: Han har egen lugar så vi slapp å bli avbrutt midt i aksjeleggingen og etterpå dro vi opp i cafeen og drakk kaffe :knegg: Skikkelig date :cool::Heartpink Var litt redd for at han som har lugar vegg i vegg skulle høre noe da ham lå å sov etter nattevakt, men satser på at det gikk bra :hilarious: Hadde det klaffet hadde det i alle fall blitt et morsomt minne og ha! :D

Tror det het sikksakk-teppe. Ja, en dag skal teppe bli brukt til en liten baby, og det gleder jeg meg så til :Heartpink

PP7 etter MA, CD 19 - 6 DPO

Tempen sank i morgest og det gjorde meg litt skuffa. Noen her inne som fortalte meg om festedipp, så da måtte jeg spørre chatgGPT om en innføring :hilarious: Ble egentlig ikke noe klokere :hilarious: Dagene får vise, fortsetter å måle temp uansett, da har jeg noe å sammenligne neste måned med om det ikke skulle klaffe.

Ellers lite symptomer å melde. Eller har hatt litt stikkinger i magen, men det pleier jeg å ha i dpo-dagene. Kan også være jeg har det generelt hele tiden, kan være det er tarmene som jobber :p Har IBS :knegg: Ellers svært lite å melde. Eller har sinnsykt vondt i høyre nippel!!! Men i går kveld da jeg hadde tatt av BHeen skulle jeg bare glide opp collagejakken, og da tok glidelåsen nippelen. Begynte å blø og greier :rolleyes: Kan umulig være tegn på noe som helst altså :hilarious:

Lillemor er blitt syk igjen.. at det skulle være så mange ulike varianter av sykdom første året i barnehage hadde jeg aldri trodd! Håper hun kommer seg raskt så vi kan kose oss litt i helgen :Heartpink

1000005967.jpg

Er så spennende med temp :) Hvordan ble tempen din i dag?
Tempen steg litt igjen, men ikke så mye som jeg hadde håpet. Men har ikke de store forhåpningene om at det klaffet denne gang. Får bare fortsette å tempe og se hvordan tempen er, og om det ikke klaffer så har jeg jo noe å sammenligne med neste pp :D Forsto at du også skulle prøve deg på temping nå?

Tempen steg litt igjen, men ikke så mye som jeg hadde håpet. Men har ikke de store forhåpningene om at det klaffet denne gang. Får bare fortsette å tempe og se hvordan tempen er, og om det ikke klaffer så har jeg jo noe å sammenligne med neste pp :D Forsto at du også skulle prøve deg på temping nå?
Å så spennende, håper masse for deg nå :love7 Ja, er på dag 2. Har bare hatt to skikkelig dårlige netter så vet ikke hvor mye den stemmer, men bedre med en temp en ingen :hilarious:

Skriv svaret ditt ...
Back
Topp