Veien til fire i familien

PP5 etter MA, CD 12

Jeg og samboer har regnet litt feil, så viser seg at han er hjemme en tur to dager etter EL. Det vil si at vi får ikke lagt noen aksjer denne syklusen. Det er kjipt, men vi får ikke gjort noe med det, dessverre.. :Heartpink

I mellomtiden er det litt stille fra meg. Trenger rett og slett å skjerme med litt fra babyverden. Siden jeg ble gravid i juli og senere mistet så tenker man konstant på baby og graviditet. Det hjelper ikke at alt som dukker opp på tik tok er babyrelevant, alt som dukker opp på Instagram er babyrelevant, kollegaer som blir gravid osv. Ikke misforstå jeg er så glad på andres vegne, men jeg er samtidig så innmari sjalu. Jeg har jo så lyst å være der jeg også. Nå har jeg innmari mye EL-slim og føler meg så klar for aksjer, men så kjedelig og trist at vi ikke får lagt noen.. Håper neste syklus fører til mange aksjelegginger og positiv test :smiley-angelic001:Heartpink

Ellers snakkes vi i mars. Da er jeg klar! :hello

PP6 etter MA, CD 2

Da er jeg tilbake etter en liten pause fra babyverden sine sider. Av og til er det litt nødvendig å skjerme seg. Det tar på å være prøver :Heartpink

Rimelig sikker på at jeg hadde en kjemisk graviditet i januar og syklusen samt eggløsningen har vært litt rar siden. For å være ærlig så så har jeg følt meg mer fruktbar etter det :hilarious: Håper det ikke er bare en følelse, men at det er noe i det.

Jeg og samboer har i allefall et håp et julemirakel 2025 :greet008:Heartpink Forventet eggløsning vil være rundt 08.03. Og denne gangen er samboer hjemme hele prøve- perioden så vi skal i alle fall få lagt inn mer enn nok aksjer. Vurderer å ikke teste for eggløsning denne gangen, men heller lytte til kroppen. Har rikelig med el-slim rundt EL, så det skal nok gå helt fint :D

PP6 etter MA, CD 5

I går måtte jeg shoppe litt på babyplan :hilarious:Brukte opp alle graviditestene jeg hadde i januar da jeg mistenker kjemisk graviditet. Fikk jo skyggestreker på alle testene, så måtte jo teste og teste. Det ble dyrt, når jeg først var i gang så kjøpte jeg er par digitale tester også. Så nå håper jeg det klaffer denne syklusen så jeg får brukt dem :D

Ellers kjenner jeg at jeg begynner å få vondt i halsen..... så innmari lei av sykdom! Lillemor drar med seg alt mulig rart fra barnehagen, og ser ut som både jeg og hun bygger opp immunforsvaret. Tror jeg har prøvd alle mulige varianter av luftveisinfeksjoner denne vinteren pluss en dose norovirus. Håper denne runden blir kortvarig. Enn så lenge bare vondt i halsen, så håper det holder med det :happy:

Gleder meg til å begynne aksjelegging. Samboer har vært lenge borte nå, så er jo litt nyforelska til han kommer hjem. Så tror det blir ekstra koselig :love7

PP6 etter MA, CD 15

Hadde i utgangspunktet tenkt å droppe EL-tester denne pp-en og bare lytte til kroppen. Det klarte jeg selvsagt ikke :hilarious: Så i morgest fikk jeg positiv EL-test og forventet EL er I morgen. Aksjeleggingen går veldig bra, og etter en vinter med mye sykdom så er vi endelig alle friske! Håper det fører til gode forhold der nede og at dette er pp-en det skal klaffe :smiley-angelic001

Ellers er jeg begynt å komme meg i regelmessig trening igjen. Før lillemor kom trente jeg fast, men etter hun kom til strekker ikke tida helt til. Nå har jeg lært å prioritere. Har meldt med på 10km løp i juni. Håper det går bra selv om det forhåpentligvis ligger en spire i magen da :D Morsomt å ha noe å se fremover til og sette seg noen mål :happy:

Vedlegg

• 20250307_063857.jpg
    20250307_063857.jpg
    1,3 MB · Visninger: 14
PP6 etter MA, 3 DPO

Endelig kommet i DPO-land. Disse dagene bruker å snegle seg avgårde.. Føler vi la inn godt med aksjer. Jeg var egentlig mer enn fornøyd, men samboer sa vi måtte legge inn aksjer på selve EL-dagen også. Jeg er glad han er like giret på at dette skal klaffe som meg :Heartpink

Samboer er blitt syk... og vi skal avgårde til helgen. Han har feber og muskelverk (manflu). Litt uflaks der. Håper vi kommer oss på tur uansett :happy: Planen er å teste mandag 17. Da er jeg 9 DPO. Da er vi er fortsatt på lang weekend-tur, så får pakke med meg en test.

PP6 etter MA, 6 DPO

Syns det var litt moro og lage en symptomliste i DPO-land :happy: Så noen andre som hadde gjort det og ble litt inspirert. Mange av disse symptomene får jeg hver syklus, så symptomene betyr ikke graviditet for min del. Og noen av symptomene er nok helt tilfeldig også. Men likevel litt spennende å logge symptomer for å se om det er noe nytt denne syklusen. Til nå ingenting nytt fra de andre syklusene. :hilarious:

1 DPO
- kviser

2 DPO
- enda en kvise.....
- trett

3 DPO
- lett kvalme
- lette mensensmerter

4 DPO
- livaktig drøm (drømte at jeg var gravid)
- lett kvalme
- lett hodepine
- stikkinger i livmor

5 DPO
- livaktig drøm
- lett kvalme
- murringer og stikk i magen
- vondt i korsrygg

Ellers har jeg litt ferie nå, det er deilig. Men pga. samboers influensa så ble weekend-turen avlyst.. så det er jo litt kjedelig. Vi satser på at formen er stigende så vi kan kose oss litt likevel. Har planlagt basseng på mandag, så får bare krysse fingrene for at det går. Da er det første gang lillemor på 2 år får prøve det, og det tror jeg hun hadde digget :D

PP6 etter MA, 7 DPO

Fortsetter med symptomtråden. Har egentlig lite forhåpninger, føler mange av symptomene er like hver syklus. Også skal jeg jo ærlig innrømme at skuffelsen med en blenda test på mandag vil være tøff. Prøver å holde humøret oppe for samboers del, og det klarer jeg jo egentlig også... Men plutselig sitter jeg litt alene og tankene vandrer. Hvis det ikke klaffer denne gang har jeg lyst å kreve utredning. Men kan man egentlig det når prøveperioden ikke har passert et år?

- Første gang jeg ble gravid ble jeg gravid på p-piller. Jeg var svært ung, jeg var student, det var et engangsligg og det var uønsket.
- Andre gang jeg ble gravid var det verdens beste uhell. Jeg var fri for prevensjon (p-ring), orket ikke ringe legekontoret for ny resept og jeg og samboer storkoste oss på ferie med sex hver dag. Det resulterte i lillemor som ble født mars 2023.
- Tredje gang jeg ble gravid var det første gang vi prøvde på barn nummer 2. Det klaffet på første forsøk. Men det hele resulterte i en MA noen måneder senere.

Syns veien derfra har vært så lang. Vi prøver og prøver, men blir så skuffet gang på gang. Sitter med spørsmål om det er noe galt etter MAeen siden vi ikke får det til.

Uansett her er noen symptomer til i DPO-land til.

6 DPO
- vondt i korsrygg
- lett kvalme
- livaktig drøm
- ny kvise :(

7 DPO
- lett kvalme
- vondt i korsrygg (men har trent mye i det siste, mistenker det kommer av det)
- livaktig drøm
- rar luktesans? (reagerte på en svært intens lukt på cafe idag, luktet svette, men kan jo hende alle kjente det? Turte ikke spørre dem jeg var sammen med :hilarious: )
- stikkinger og murringer i magen

Tok meg forresten to glass vin med samboer i kveld. Tenker det går greit, enn så lenge uvitende og lite forhåpninger om graviditet. Mye murringer og stikk i magen og føler jeg har det hver syklus.

PP6 etter MA, 7 DPO

Fortsetter med symptomtråden. Har egentlig lite forhåpninger, føler mange av symptomene er like hver syklus. Også skal jeg jo ærlig innrømme at skuffelsen med en blenda test på mandag vil være tøff. Prøver å holde humøret oppe for samboers del, og det klarer jeg jo egentlig også... Men plutselig sitter jeg litt alene og tankene vandrer. Hvis det ikke klaffer denne gang har jeg lyst å kreve utredning. Men kan man egentlig det når prøveperioden ikke har passert et år?

- Første gang jeg ble gravid ble jeg gravid på p-piller. Jeg var svært ung, jeg var student, det var et engangsligg og det var uønsket.
- Andre gang jeg ble gravid var det verdens beste uhell. Jeg var fri for prevensjon (p-ring), orket ikke ringe legekontoret for ny resept og jeg og samboer storkoste oss på ferie med sex hver dag. Det resulterte i lillemor som ble født mars 2023.
- Tredje gang jeg ble gravid var det første gang vi prøvde på barn nummer 2. Det klaffet på første forsøk. Men det hele resulterte i en MA noen måneder senere.

Syns veien derfra har vært så lang. Vi prøver og prøver, men blir så skuffet gang på gang. Sitter med spørsmål om det er noe galt etter MAeen siden vi ikke får det til.

Uansett her er noen symptomer til i DPO-land til.

6 DPO
- vondt i korsrygg
- lett kvalme
- livaktig drøm
- ny kvise :(

7 DPO
- lett kvalme
- vondt i korsrygg (men har trent mye i det siste, mistenker det kommer av det)
- livaktig drøm
- rar luktesans? (reagerte på en svært intens lukt på cafe idag, luktet svette, men kan jo hende alle kjente det? Turte ikke spørre dem jeg var sammen med :hilarious: )
- stikkinger og murringer i magen

Tok meg forresten to glass vin med samboer i kveld. Tenker det går greit, enn så lenge uvitende og lite forhåpninger om graviditet. Mye murringer og stikk i magen og føler jeg har det hver syklus.
Relaterer til din historie :Heartred Har også blitt gravid veldig raskt tidligere og er nå også på pp 6 etter MA. Jeg føler også det er noe galt med meg etter den siden vi ikke får det til nå, og er drittlei skuffelsen hver mnd. Jeg gikk til gynekolog og fikk letrozol denne syklusen fordi jeg har plutselig fått tidlig eggløsning etter MAen. Men vi skal ta privat fertilitetssjekk neste syklus om det ikke går nå i alle fall. Dette er jo unormalt for oss. Tror nok ikke jeg får det offentlig siden vi er under 35, men om de finner noe på sjekken så kan jo de henvise til det offentlige evt. hvis det skulle gå så langt
Håper den sitter for oss begge denne gangen! :)

Relaterer til din historie :Heartred Har også blitt gravid veldig raskt tidligere og er nå også på pp 6 etter MA. Jeg føler også det er noe galt med meg etter den siden vi ikke får det til nå, og er drittlei skuffelsen hver mnd. Jeg gikk til gynekolog og fikk letrozol denne syklusen fordi jeg har plutselig fått tidlig eggløsning etter MAen. Men vi skal ta privat fertilitetssjekk neste syklus om det ikke går nå i alle fall. Dette er jo unormalt for oss. Tror nok ikke jeg får det offentlig siden vi er under 35, men om de finner noe på sjekken så kan jo de henvise til det offentlige evt. hvis det skulle gå så langt
Håper den sitter for oss begge denne gangen! :)
Her har jeg rimelig stabil syklus på 29-30 dager med EL på CD 15-16. Temper ikke, men tror jeg har EL fordi testene er positiv og har tegn på kroppen. Men føler likevel det er noe galt siden det enda ikke har klaffet. Skulle gjerne godt privat, men har ikke de mulighetene her jeg bor. Så mulig jeg må vente til vi har prøvd aktivt i et år?

Så trist det er din PP6 også etter MA. Det er tungt! Krysser fingrene mine for at det snart klaffer for oss :Heartpink

Her har jeg rimelig stabil syklus på 29-30 dager med EL på CD 15-16. Temper ikke, men tror jeg har EL fordi testene er positiv og har tegn på kroppen. Men føler likevel det er noe galt siden det enda ikke har klaffet. Skulle gjerne godt privat, men har ikke de mulighetene her jeg bor. Så mulig jeg må vente til vi har prøvd aktivt i et år?

Så trist det er din PP6 også etter MA. Det er tungt! Krysser fingrene mine for at det snart klaffer for oss :Heartpink
Skjønner, da er det ikke så lett. Hvis du er under 35 sier de at du må ha prøvd aktivt i et år for å få hjelp i det offentlige ja. Men det går jo an å gå til en gynekolog og ta blodprøver og sånn hvis de har det der du bor. Det gjorde jeg i alle fall uten at det var full sjekk liksom.
Det høres veldig ut som at du har eggløsning i alle fall ja. Krysser fingrene:)

Skjønner, da er det ikke så lett. Hvis du er under 35 sier de at du må ha prøvd aktivt i et år for å få hjelp i det offentlige ja. Men det går jo an å gå til en gynekolog og ta blodprøver og sånn hvis de har det der du bor. Det gjorde jeg i alle fall uten at det var full sjekk liksom.
Det høres veldig ut som at du har eggløsning i alle fall ja. Krysser fingrene:)
I juni blir det 1 år, så om det ikke klaffer til den tid så er det heldigvis ikke alt for lenge til videre utredning. Håper selvsagt det klaffer før den tid :love7

PP6 etter MA, 8 DPO

Siste symptomtråd. I morgen ryker første test og da orker jeg ikke å dokumentere videre symptomer. Mange av symptomene er like hver syklus, men det stikker mer enn vanlig nedre del av magen. Kan ikke huske at det bruker å stikke så mye, men samtidig er det første gang jeg skriver ned symptomene.

8 DPO
- insomnia (men lillemor har hatt en elendig natt)
- stikkinger og murringer nedre del av mage
- vondt i korsrygg

Ellers er samboer fortsatt syk og i forverring :banghead: Skikkelig halsbetennelse.. Så det blir nok ikke noe basseng i morgen. Jeg og Lillemor får prøve å finne på noe koselig. Været er dritt, så får prøve å dra på senter (det elsker både mor og datter :hilarious:) Kanskje vi kan kose oss med noe digg på cafe :Heartpink

PP6 etter MA, 9 DPO

Så var det testedag. Jeg hadde et lite håp, men har også følt at alle symptomene jeg har hatt roper PMS og ingen graviditet. Jeg vill heller ha fravær av symptomer i DPO-land enn mye symptomer. Føler symptomer betyr PMS og TR på tur.

Uansett testen var skuffende blenda. Er så skuffa. Neste pp er samboer selvsagt på jobb :arghh: Skal prøve å få lurt meg ombord hvis han ligger til kai en av de fertile dagene, uansett om det betyr egenmelding..

Vedlegg

• 20250317_062947.jpg
    20250317_062947.jpg
    1,5 MB · Visninger: 14
Liten oppdatering.

Det viser seg at samboer et vekk de neste 4 eggløsningene. Jeg er helt knust. En ting er å ønske dette så sterkt, men å ikke få muligheten til å prøve hver syklus er brutalt tungt.

Det er så koselig å følge IKM grupper her inne, men det er sårt å aldri få oppleve å legge ut en positiv test. Det er fint å ha denne dagboken og dele litt tanker, men det er vanskelig å holde humøret oppe når jeg ikke vet neste gang vi får prøvd å lage baby engang. I dag er humøret på bånn.

Kanskje skriver jeg noen ord her igjen. Kanskje dette blir siste innlegg. Jeg vet ikke. Får se om det gir meg noe å skrive mer her om noen måneder.

Lykke til alle.

Da har jeg fått landet litt etter nok en mislykket prøveperiode. Samboer er på jobb de neste prøveperiodene så de negative testene denne prøveperioden var brutalt tøffe. Neste PP er samboer til kai en av de fertile dagene. Jeg har egentlig jobb, men jeg tar egenmelding (selv om det ikke er helt innafor) også får vi lagt inn den ene aksjen :Heartpink Det kan godt hende han ligger til kai noen av de ferile dagene de neste PP-eene, og da blir jeg og levere egenmeldig så vi får lagt aksjer. Neste PP han er hjemme er ikke før i August. Det blir litt for lenge og vente, så her bryter vi litt regler for å få lagt inn det vi kan :hilarious:

I mellomtiden har jeg bedt han om å prøve å slutte å snuse. Vi begge er begynt å trene mer og vi lever generelt sunnere. Det bør jo hjelpe på.

Jeg har også fått meg legetime. Jeg føler at ting ikke stemmer helt hormonelt etter MA-en i August i fjor. Jeg ønsker å få sjekket opp i en del blodprøver og om mulig også bli henvist videre til gynekolog. Jeg vet at vi enda ikke har prøv i et år, men nå er det ikke lenge til prøveperioden passerer året, så tenker det skader ikke å spørre om videre utredning :happy:

Skal prøve å holde humøret litt høyere videre. Prøving er brutalt tøff, det har jeg nå fått erfare :Heartpink Nå har jeg ikke særlig høye forhåpninger før vi får prøvd i August pga. lite aksjer de neste månedene, og nå er jeg innstilt på det, så skal nok klare å holde humøret på et litt høyere nivå. I mellomtiden skal jeg prøve å få trent enda mer og ha tankene og fokuset der.

Redigerte det første innlegget mitt i dagboken. Legger det ved under her:
FORSØK PÅ BARN 2

PP1 -Juli 24

Gravid - endte i missed abortion oppdaget i uke 8+noen dager

PP1 etter MA - September 24
Negativ

PP2 etter MA - Oktober 24
Negativ

November 24
Samboer er på jobb og vi går glipp av prøveperioden

PP3 etter MA - Desember
Negativ

PP4 etter MA - Januar
Kjemisk graviditet

PP5 etter MA - Februar
Det ble dessverre ikke lagt aksjer da samboer var på jobb. Hadde et håp om å få lagt inn en aksje, i den fertile perioden, men det gikk ikke.

PP6 etter MA - Mars
Negativ

Å så kjipt å måtte forholde seg til at gubben er utilgjengelig og! :( skjønner det nå være helt uutholdelig å tenke på oppi alt.. Men godt det kanskje blir en liten mulighet neste syklus? Håper for dere :shy: :Heartpink Jeg har sagt det før tror jeg, men jeg leste om en kvinne som gikk komme hjem fra..var det båt? Eller plattform? Uansett, når hun hadde eggløsning for å lage baby :laughing002 Så kanskje det går an å få fri til det?! Menn og kvinner trengs jo begge for å lage en baby..

Å så kjipt å måtte forholde seg til at gubben er utilgjengelig og! :( skjønner det nå være helt uutholdelig å tenke på oppi alt.. Men godt det kanskje blir en liten mulighet neste syklus? Håper for dere :shy: :Heartpink Jeg har sagt det før tror jeg, men jeg leste om en kvinne som gikk komme hjem fra..var det båt? Eller plattform? Uansett, når hun hadde eggløsning for å lage baby :laughing002 Så kanskje det går an å få fri til det?! Menn og kvinner trengs jo begge for å lage en baby..
Så den her for noen måneder tilbake :hilarious:
FB_IMG_1734363794752.jpg

Håper dere får til aksjer fremover!

Så den her for noen måneder tilbake :hilarious:
Vis vedlegget 456909
Håper dere får til aksjer fremover!
Den var god, kanskje dere skal prøve den :knegg: :hilarious: :D :laughing002 :bag:

Jeg prøvde å google, men det kom så mye annet rart hehe. Husker ikke hvilken anledning det var, men var ei kvinne og en mann (sjefen) på et bilde der det ble skrytt av at de var flinke på å tilrettelegge for ansatte. Og så ble det trukket fram da med når hun skulle bli gravid.

Skriv svaret ditt ...
Back
Topp