Veien til fire i familien

PP4 etter MA, CD 22, 6 DPO

I går hadde jeg tidenes murring i magen og lurte på om det kunne være et godt eller dårlig tegn. Murringene økte i intensitet og gikk over til direkte mageknip. Så fikk et overraskende besøk av omgangssyke i natt. Lillemor er allerede nede for telling med 40 i feber av en annen sykdom, så er nok bare å forvente at både hun og samboer også får det snart. Det er altså værste sort!

Tenker å ta en test 10 eller 11 DPO. Til nå har det vært lite symptomer. Murringene i magen i går var nok sykdomsrelatert. Spennende dager fremover. Eneste symptom jeg har er nok fravær av PMS symptomer, og det kan jo være et godt tegn.

PP4 etter MA, CD 27, 11 DPO

Dagens test var blenda hvit, og jeg er så innmari skuffa og lei meg. Skjønte vel egentlig allerede i går at det ikke hadde klaffet, da begynte de typiske murringene jeg pleier å få dagene før TR.

Neste EL er samboer vekk. Så PP5 blir ikke før i mars. Det føles ut som en evighet til. Føler liksom PP5 også er feil, blir jo nærmere PP7 om vi skal regne med alle periodene vi ikke får prøvd, men gjerne skulle prøvd.

I mellomtiden skal jeg prøve å kutte ned på ammingen. Den har økt mye i det siste pga. mye sykdom. Vet jo at det kan være uheldig, selv om jeg ble gravid første PP da jeg mistet i MA og da ammet Lillemor enda mer. Men uansett hun er snart to så tiden er inne.

Ses i februar/mars :Heartpink

PP4 etter MA, CD 27, 11 DPO

Dagens test var blenda hvit, og jeg er så innmari skuffa og lei meg. Skjønte vel egentlig allerede i går at det ikke hadde klaffet, da begynte de typiske murringene jeg pleier å få dagene før TR.

Neste EL er samboer vekk. Så PP5 blir ikke før i mars. Det føles ut som en evighet til. Føler liksom PP5 også er feil, blir jo nærmere PP7 om vi skal regne med alle periodene vi ikke får prøvd, men gjerne skulle prøvd.

I mellomtiden skal jeg prøve å kutte ned på ammingen. Den har økt mye i det siste pga. mye sykdom. Vet jo at det kan være uheldig, selv om jeg ble gravid første PP da jeg mistet i MA og da ammet Lillemor enda mer. Men uansett hun er snart to så tiden er inne.

Ses i februar/mars :Heartpink
Åh, så kjedelig :shy: :Heartred Og ekstra kjedelig og trist når man ikke får prøvd i måneden som kommer.. Ønsker deg alt godt, hei hvor kjip denne dagen er, prøv å lag deg en god dag :Heartred

PP4 etter MA, 12 DPO

Liten oppdatering fra meg. Jeg hadde egentlig ikke tenkt å teste noe mer før mensen kom, men i ettermiddag fikk jeg et innfall og måtte teste.

Testen hadde skyggestrek. Jeg har plutselig fått et lite håp, selv om jeg syns det er så skummelt å håpe. Redd for å bli skuffa i morgen, men det får jeg ta da.

For to kvelder siden hadde jeg skikkelige murringer i magen, typiske murringer jeg får i dagene før mensen. I går fikk jeg blenda test og da tenkte jeg at håpet var ute. I dag har jeg vært himla sliten og trøtt (men er syk) og hatt skikkelig stikkinger nedentil. Ikke kjent noe mer murringer, bare stikkinger. Fikk derfor innfall og tok frem en test.

Så har et lite håp om et sent egg som har festet seg. Morgendagen får forhåpentligvis vise :happy: :smiley-angelic001 :Heartpink

Vedlegg

• 20250124_162416.jpg
    20250124_162416.jpg
    1,8 MB · Visninger: 50
PP4 etter MA, 12 DPO

Liten oppdatering fra meg. Jeg hadde egentlig ikke tenkt å teste noe mer før mensen kom, men i ettermiddag fikk jeg et innfall og måtte teste.

Testen hadde skyggestrek. Jeg har plutselig fått et lite håp, selv om jeg syns det er så skummelt å håpe. Redd for å bli skuffa i morgen, men det får jeg ta da.

For to kvelder siden hadde jeg skikkelige murringer i magen, typiske murringer jeg får i dagene før mensen. I går fikk jeg blenda test og da tenkte jeg at håpet var ute. I dag har jeg vært himla sliten og trøtt (men er syk) og hatt skikkelig stikkinger nedentil. Ikke kjent noe mer murringer, bare stikkinger. Fikk derfor innfall og tok frem en test.

Så har et lite håp om et sent egg som har festet seg. Morgendagen får forhåpentligvis vise :happy: :smiley-angelic001 :Heartpink
Dette kan jo være lovene! Håper at dette er babystrek. MA er så vondt, man føler seg så bakpå for hver PP som går, tiden går så sakte etterpå. Krysser fingrene for at streken er sterkere i dag ☺️

PP4 etter MA, 12 DPO

Dette ser lovende ut :) Krysser fingrene for økning! :)

PP4 etter MA, 13 DPO eller noe i den duren

Ny oppdatering. Tok ny test i morgest med samme skyggestrek som i går. Rakk ikke ta bilde eller noe for jeg forsov meg til jobb idag, så var bare å hive noen brødskiver i matpakka og komme seg ut døra.

Tok en ny etter jobb og jeg ser skyggestrek fortsatt. Kanskje ikke like sterk, men utvannet urin. Føler dette må være kjemisk eller noe riv ruskende feil med testene. Så frustrerende.. så nå vet jeg ikke helt hva jeg gjør. Venter på TR eller bestille blodprøver om TR fortsatt ikke er kommet til mandag?

Huff, når ønsket et så sinnsykt stort så er det kjipt å få skyggestrek på skyggestrek og mest sannsynlig en kjemisk eller dårlige tester. Jaja.. ikke noe å gjøre med det.

Kjenner ingen symptomer på kommende TR, og det bruker jeg å gjøre hver syklus. Kjenner i stedet på skikkelig stikkinger nedentil. Sist jeg kjente det var jeg gravid.

Vet ikke helt hva jeg gjør videre, mest sannsynlig en telefon til fastlege på mandag. Er jo litt bekymret for exu også :Heartpink

Vedlegg

• 20250125_152619.jpg
    20250125_152619.jpg
    2 MB · Visninger: 40
PP4 etter MA - venter på TR

Etter mange tester både fredag, lørdag og søndag så er håpet forsvunnet. Alle testene viser skyggestreker i varierende grad, noen sterkere enn andre, men alle skyggestreker. Har ikke flere tester, så ikke tatt noen i dag. Men jeg tror det er snakk om en kjemisk graviditet.

Nå sitter jeg på legekontoret. Ringte i morgest og ba om time til HCG måling samt samtale med lege. Håper lege kan gi meg noen fornuftige svar og håper å bli henvist til gynekolog. Men kan jo hende jeg må vente lenger, har jo ikke prøvd i et år enda. Men ønsket er så stort, og etter MA i august og nå kjemisk så er humøret litt på bånn.

TR er forsinket, selvsagt.... kjenner ingen tegn heller. Så spent på når hun har tenkt å dukke opp. Eneste jeg kjenner er stikkinger "nedentil", eller nedre mage. Slike stikkinger kjente jeg mye av når jeg var gravid med lillemor. Regner med det er pga. kjemisk.

Uansett, får se hva legen sier :happy:

PP4 etter MA - TR

Timen hos legen var så som så. Forklarte at jeg hadde hatt mange skyggestreker på tidligtester og at jeg var redd det var kjemisk. Sa også at jeg hadde null håp om graviditet denne syklusen for da skulle testene ha blitt sterkere. Sa også at jeg ønsket å bli henvist videre til gynekolog. Hun syns det hørtes ut som en graviditet og sa at jeg kunne ta HCG måling med to dagers mellomrom. Dette ønsket jo jeg også, men som jeg også sa til henne så har jeg null håp, ønsker egentlig bare en time hos gynekolog for å se om forholdene der nede er til rette for en graviditet og hvordan ståa er der nede. Hun syns jeg kunne vente å se hva HCG målingene sa og at håpet ikke var ute......

Vel nå i ettermiddag har jeg endelig fått TR, og jeg er letta over det. Har jo ikke tatt noen tester siden i går morgest da jeg har vært fri for tester. Men har vært helt sikker på at dette ikke ville gå veien. Så nå er jeg letta over at TR er kommet. Blir nok å ringe legekontoret i morgen å si at HCG målingen på onsdag ikke trengs, men st jeg fortsatt ønsker henvisning videre til gynekolog om mulig.

Om jeg skal oppsummere PP4 så har den vært dritt! Jeg har hatt norovirus og RS virus, jeg har fått skyggestreker på alle babyplantestene jeg omtrent hadde og jeg er nå fri for tester så må kjøpe nye.... Neste PP blir ikke før i mars pga. jobben til samboer. Så om det klaffer da så blir det desember baby, ikke helt optimalt det heller med tanke på jul, mørketid og slikt, men om det klaffer da så hopper vi uansett i taket av glede! Så nå er det bare å prøve å senke skuldrene å se fremover.

Ååh, det var kjedelig :depressed: Kan jo vært en streifer? Det et jo bedre enn ingenting (synes jeg), men er kanskje ingen trøst.. :Heartred ekstra tungt et det uansett når man ufrivillig må stå over en periode..

Ååh, det var kjedelig :depressed: Kan jo vært en streifer? Det et jo bedre enn ingenting (synes jeg), men er kanskje ingen trøst.. :Heartred ekstra tungt et det uansett når man ufrivillig må stå over en periode..
Tror nok det var en liten streifer ja, men liten trøst, men nå er det bare å se fremover :Heartpink :happy: Ja, nå blir det jo en liten egenmeldingsdag og en aksjelegging PP5, skal jo et lite mirakel for at det skal klaffe, men prøve skal vi sannelig :hilarious:

Ser ut som du har hatt en kjemisk, dessverre❤️ Vondt å miste uansett hvor tidlig det er:( Ønsker deg masse lykke til i neste pp- julebebis er veldig koselig med alle lysene og pynten i mørketiden:greet008

PP5 etter MA, CD 3

Trudde ikke denne syklusen ble noe prøveperiode, men samboer er hjemme et par timer en av de fertile dagene. Ønsket er jo så himla stort, så jeg tar egenmelding den ene dagen han er hjemme. Har noen timer på å legge aksjer før han drar, så skal jo mye til for at det skal klaffe, men det er en liten mulighet og den tar vi :hilarious: Hadde jo vært himla gøy om det hadde gått!

PP5 etter MA, CD 3

Trudde ikke denne syklusen ble noe prøveperiode, men samboer er hjemme et par timer en av de fertile dagene. Ønsket er jo så himla stort, så jeg tar egenmelding den ene dagen han er hjemme. Har noen timer på å legge aksjer før han drar, så skal jo mye til for at det skal klaffe, men det er en liten mulighet og den tar vi :hilarious: Hadde jo vært himla gøy om det hadde gått!
Åååh heier på dere!!! :Heartred

PP5 etter MA, CD 3

Åååh, så bra det ordnet seg så dere får prøvd denne mnd :gen014 :smiley-bounce012 Skal krysse alt jeg har for deg:smiley-angelic001 :Heartred

Back
Topp