Veien til baby nr. 2 (med pcos).

PP 9, CD 27, 12 dpo

Å herregud. Nå er jeg i sjokk. Har absolutt ikke hatt troa denne runden. Hadde litt trykk i livmora i sted, tenkte at nå kommer mensen snart. Så da jeg kom hjem så tenkte jeg at nå skal jeg ta en test bare for å avklare så jeg er litt forberedt på at det blir TR. Så får jeg denne:
Vis vedlegget 390202

Og dette er Metode sin. Som i utgangspunktet slår ut sent. ❤️

Så måtte ta en digital:
Vis vedlegget 390204
Altså ingen tvil!! Er helt skjelven jeg nå. Sist jeg ble gravid så gråt jeg, men ikke nå. Nå har jeg høy puls og skjelver. Vet jo at det fortsatt kan gå galt. IKM om 2 dager får være første delmål tenker jeg. Så må jeg sende melding til legen for nedtrapping av metforminen. Også må jeg fortelle mannen når han kommer fra jobb :hilarious:

Sånn mtp symptomer har jeg ikke tenkt at det var noe på gang. Ikke ømme pupper, eller andre ting. Men jeg har hatt et par dager da det har kjent ut som om jeg skulle bli syk. Blitt sliten av å stå bare, litt som når man har influensa. Også har jeg vært tett i nesa og nyst en del. 4-5 ganger på rad.

Legger med tempingen også: for den sier også noe om hvorfor jeg ikke forventa dette. Ikke mye trifasisk her nei o_O vet at ikke alle får det, men de er ganske lave disse målingene. Ja dere skjønner nok. Haha også typisk at jeg ikke meldte meg ikm-gruppe heller da, så lite tro haddejeg!
Vis vedlegget 390205
Gratulerer! Så gøy :joyful: :love017 Jeg hadde heller ikke trua i det hele tatt den måneden jeg ble gravid :playful: Rart det der, hvordan det er ut til å klaffe de månedene man kjenner minst og har minst tro.
Men ble skikkelig glad på dine vegne nå! Satser på at denne sitter hele veien til mål :Heartred:hello2
 
Gratulerer! Så gøy :joyful: :love017 Jeg hadde heller ikke trua i det hele tatt den måneden jeg ble gravid :playful: Rart det der, hvordan det er ut til å klaffe de månedene man kjenner minst og har minst tro.
Men ble skikkelig glad på dine vegne nå! Satser på at denne sitter hele veien til mål :Heartred:hello2
Ja tenkte på deg da jeg fikk positiv test faktisk :happy: huska at du og hadde det sånn. Tror at jeg har kjent mindre fordi jeg ikke har kjent etter på en måte. Siden jeg ikke trodde det ble noe allikevel. Kjenner alt mulig rart nå når jeg vet det. Krysser fingren e nå ja ❤️ Takk!
 
PP 9, CD 27, 12 dpo

Å herregud. Nå er jeg i sjokk. Har absolutt ikke hatt troa denne runden. Hadde litt trykk i livmora i sted, tenkte at nå kommer mensen snart. Så da jeg kom hjem så tenkte jeg at nå skal jeg ta en test bare for å avklare så jeg er litt forberedt på at det blir TR. Så får jeg denne:
Vis vedlegget 390202

Og dette er Metode sin. Som i utgangspunktet slår ut sent. ❤️

Så måtte ta en digital:
Vis vedlegget 390204
Altså ingen tvil!! Er helt skjelven jeg nå. Sist jeg ble gravid så gråt jeg, men ikke nå. Nå har jeg høy puls og skjelver. Vet jo at det fortsatt kan gå galt. IKM om 2 dager får være første delmål tenker jeg. Så må jeg sende melding til legen for nedtrapping av metforminen. Også må jeg fortelle mannen når han kommer fra jobb :hilarious:

Sånn mtp symptomer har jeg ikke tenkt at det var noe på gang. Ikke ømme pupper, eller andre ting. Men jeg har hatt et par dager da det har kjent ut som om jeg skulle bli syk. Blitt sliten av å stå bare, litt som når man har influensa. Også har jeg vært tett i nesa og nyst en del. 4-5 ganger på rad.

Legger med tempingen også: for den sier også noe om hvorfor jeg ikke forventa dette. Ikke mye trifasisk her nei o_O vet at ikke alle får det, men de er ganske lave disse målingene. Ja dere skjønner nok. Haha også typisk at jeg ikke meldte meg ikm-gruppe heller da, så lite tro haddejeg!
Vis vedlegget 390205
Ååh gratulerer så mye, dette var gøy å se❤️
 
PP 9, CD 27, 12 dpo

Å herregud. Nå er jeg i sjokk. Har absolutt ikke hatt troa denne runden. Hadde litt trykk i livmora i sted, tenkte at nå kommer mensen snart. Så da jeg kom hjem så tenkte jeg at nå skal jeg ta en test bare for å avklare så jeg er litt forberedt på at det blir TR. Så får jeg denne:
Vis vedlegget 390202

Og dette er Metode sin. Som i utgangspunktet slår ut sent. ❤️

Så måtte ta en digital:
Vis vedlegget 390204
Altså ingen tvil!! Er helt skjelven jeg nå. Sist jeg ble gravid så gråt jeg, men ikke nå. Nå har jeg høy puls og skjelver. Vet jo at det fortsatt kan gå galt. IKM om 2 dager får være første delmål tenker jeg. Så må jeg sende melding til legen for nedtrapping av metforminen. Også må jeg fortelle mannen når han kommer fra jobb :hilarious:

Sånn mtp symptomer har jeg ikke tenkt at det var noe på gang. Ikke ømme pupper, eller andre ting. Men jeg har hatt et par dager da det har kjent ut som om jeg skulle bli syk. Blitt sliten av å stå bare, litt som når man har influensa. Også har jeg vært tett i nesa og nyst en del. 4-5 ganger på rad.

Legger med tempingen også: for den sier også noe om hvorfor jeg ikke forventa dette. Ikke mye trifasisk her nei o_O vet at ikke alle får det, men de er ganske lave disse målingene. Ja dere skjønner nok. Haha også typisk at jeg ikke meldte meg ikm-gruppe heller da, så lite tro haddejeg!
Vis vedlegget 390205

Gratulerer såå mye!! :love017 Kjenner igjen følelsen av å bli så overrasket over den totalt uventede positive testen :D
 
Gratulerer!! Så gøy! Jeg fikk beskjed om å slutte med metformin tvert etter positiv test. Masse lykke til, måtte spiren endelig sitte helt inn!
Legen sa til meg at jeg måtte si ifra når jeg ble gravid for å starte med nedtrapping. Vet ikke hvorfor han sa det og ikke bare sa at jeg skulle slutte å ta de. Men takk ❤️
 
Ikm i dag, og foreløpig ikke noe å fortelle egentlig. Ingen/lite symptomer. Ikke ømme pupper, litt murring i livmor av og til. Blir litt fort varm og sliten, og tett i nesa, men ikke trøtt. Og ikke mer dogåing heller.

Tar en test hver morgen for å se om det øker. Foreløpig ikke noe store endringer, men tar ikke det så tungt enda iallefall. Syns det va litt sterkere i dag.

Neste delmål blir å komme til uke 5 og over kjemisk grensa.
9B4D01B9-13D7-4FF4-AA75-53F90E8FA783.jpeg
 
Streken er definitivt sterkere! Og den er alt for sterk til å være kjemisk syns jeg! Hvordan har dagen gått, har du hatt mer blødning? Husk på at det er normalt med småblødninger, spesielt etter samleie.
❤️ Syns og den er for sterk til kjemisk. Sist hadde jeg en del sånne små blødninger som endte i MA, men vet også at det kan være normalt. Har ikke gjort noe som kunne føre til det, annet enn vanlig hverdagsaktivitet. Ingen samleie på et par dager. Så det kom helt av seg selv. Forhåpentligvis går det bra ❤️
Edit: ikke hatt mer blødning i dag hvertfall :)
 
❤️ Syns og den er for sterk til kjemisk. Sist hadde jeg en del sånne små blødninger som endte i MA, men vet også at det kan være normalt. Har ikke gjort noe som kunne føre til det, annet enn vanlig hverdagsaktivitet. Ingen samleie på et par dager. Så det kom helt av seg selv. Forhåpentligvis går det bra ❤️
Edit: ikke hatt mer blødning i dag hvertfall :)
Krysser fingrene!! Selv hadde jeg brun utflod både i sjette og tiende uke, pluss en større blødning som sendte meg på legevakten i uke 14. Det sies jo også at av og til kan det komme en liten blødning når man skulle matt mens. Men som jeg sa til legen da, det er så lett og sitte der å si at blødning er helt normalt når man ikke selv er den som blør!
 
Krysser fingrene!! Selv hadde jeg brun utflod både i sjette og tiende uke, pluss en større blødning som sendte meg på legevakten i uke 14. Det sies jo også at av og til kan det komme en liten blødning når man skulle matt mens. Men som jeg sa til legen da, det er så lett og sitte der å si at blødning er helt normalt når man ikke selv er den som blør!
Ja det er helt sant. Jeg vet jo så godt at det er normalt. Samtidig kan det bety no dårlig. Man blir bekymra når en graviditet er så ønsker.
 
Såklart man blir bekymret! :Heartred Jeg gikk rundt med konstant klump i magen de første ukene, den lettet litt når vi var på ultralyd i uke sju/åtte og fikk se hjertet. Jeg er 37 år, overvektig og har pcos - det hellige trifekta for spontanabort! Hver gang jeg har sett blod og/eller brunt har jeg vært sikker på at nå går det til hel#*$e! Men plutselig kommer det en spire som klorer seg fast.
 
5+0

Dette føles enda litt surrealistisk. Og har veldig få symptomer så kjenner meg ikke gravid. Men testene blir sterkere og fikk 3+ på digital i dag. Ble kvalm i slutten av uke 5 sist, spennende og se om/når det starter denne gangen.

Her er testene fra 12-20 dpo (første positive test til dag, de to siste er fra i dag)
E992B9C7-5FAA-46E9-B7D2-E05E6A6A7C9A.jpeg

614DD33F-10CD-4AE5-BC6A-CABED52BA421.jpeg
 
5+0

Dette føles enda litt surrealistisk. Og har veldig få symptomer så kjenner meg ikke gravid. Men testene blir sterkere og fikk 3+ på digital i dag. Ble kvalm i slutten av uke 5 sist, spennende og se om/når det starter denne gangen.

Her er testene fra 12-20 dpo (første positive test til dag, de to siste er fra i dag)
Vis vedlegget 390657
Vis vedlegget 390658
Dette ser jo virkelig bare super fint ut❤️
 
Ser jo veldig lovende ut!
Den måneden jeg ble gravid hadde jeg null forhåpninger, forventninger eller noe kontroll på når EL var, da vi hadde bestemt oss for å gi opp. Virker nesten som at når kroppen slapper av så ordner den selv noen ganger? :p
Hadde lignende symptomer som deg, men kvalmen og halsbrannen kom som et uvær rundt uke 6. Kvalmen ble borte ila uke 9/10. Er nå straks 18 uker på vei og merker knapt jeg er gravid :p

Ønsker deg masse lykke til,ihvertfall ♡
 
Ser jo veldig lovende ut!
Den måneden jeg ble gravid hadde jeg null forhåpninger, forventninger eller noe kontroll på når EL var, da vi hadde bestemt oss for å gi opp. Virker nesten som at når kroppen slapper av så ordner den selv noen ganger? :p
Hadde lignende symptomer som deg, men kvalmen og halsbrannen kom som et uvær rundt uke 6. Kvalmen ble borte ila uke 9/10. Er nå straks 18 uker på vei og merker knapt jeg er gravid :p

Ønsker deg masse lykke til,ihvertfall ♡
Ja blir jo spennende å se hva som skjer fremover :) tror også at når kroppen slapper mer av og man ikke stresser med om man blir gravid eller ikke så går det litt lettere. Har hørt mange historier om det.
Tusen takk
 
Back
Topp