Start smått med metformin! Del gjerne tablettene i to og fordel de utover dagen, jeg ble skikkelig dårlig i magen. Så dårlig at jeg knapt nok rakk frem til toalettet... Noen sier det hjelper å ta tablettene midt i måltidet, jeg merket ingen forskjell på når jeg tok de. Jeg oppdaget glucophage etterhvert, og jeg tålte de bedre. Mange sier det samme, iflg google Det tok laaaaang tid, typ 3,5 år, men siste halvåret var jeg oppe i 3000mg daglig!CD 3
Vært hos legen nettopp. Han sa det at de lange syklusene kan være etter aborten. Og at det tar tid. Jeg tror ikke det siden andre pcos-plager er blitt værre den siste tiden også. Spesielt hårvekst rundt navelen, indre lår og overleppe. Vi ble enige om å forsøke metformin, skal ha 850 mg * 2, men han ba meg trappe opp og starte med en først. I tillegg sendte han henvisning til gyn med info om meg og spørsmål om videre opplegg. Så får vi se hva de sier etterhvert. Regner med det tar litt tid før det svaret kommer. Så da starter jeg opp med metformin i dag, så får vi se. Forventer masse bivirkninger, men skal begynne å ta det til det største måltidet (middag) så håper jeg at det ikke blir så ille.
Andre som bruker metformin? Hvilken dose bruker du og hvilke bivirkninger?