Veien mot (IVF) drømmen... Vi venter på lillesøster i juni 2024 <3

:mad: Den mensguden kan gå og legga seg... For han, eller kanskje det er ei dame :wacky:, er ikke noe å tru på...:confused::wacky:

Ingen mens enda, bare reine Låtefossen i utflod i ei ukes tid :wacky::sorry:
 
Kan nok hende at jeg kommer til å dele bilder av rommet... Kjenner jeg har lyst...
Om noen vil se :)
 
Da kommer det kanskje noen bilder etter hvert :)
Se hva jeg har, men rommet har en fargekombinasjon jeg ikke har sett før.
 
Jeg har lenge bestemt meg for Grå Harmoni, men nå har jeg litt lyst på Valmuefrø :)
Men redd det blir for mørkt. Rommet er lite. Det en merkelig form også. Litt vanskelig å forklare, men det er absolutt ikke fire hjørner der
 
Panneklask :banghead:
Bildet....
38171786_10155385960537102_3018139811719413760_n.jpg


Skjermer gjengir farge veldig rart på en skjerm da... Men om jeg søker opp og ser på bilder av vegger malt, så liker jeg begge to.
Men redd Valmuefrø kan bli mørkt. Men det skal jo bli ett slappe av rom, og forhåpentligvis ett barnerom
 
38043178_10155384679637102_8063418189020659712_o.jpg

Og eldgammelt hus (1730 ca) gir ofte laaavt tak :rolleyes:
Men her er gulvslipinga så vidt i gang. Nå er gulvet nesten ferdig, ikke mye igjen nå.
Må slipe over med finere papir, også vaske bort støv. Også skal det oljes ett strøk også lakkes to-tre strøk over det igjen. Da kan det lekes og herjes på gulvet :)

Fargene på veggen er veldig 90 talls... Samboerens gamle gutterom :)
Så trenger mildt sagt en fornyelse... :sorry:
 
Sprayen er bestilt og ankommer apoteket i morgen :)
Nå kjennes det plutselig litt mer virkelig.... :wideyed::eek:
Bare jeg som har litt sånn kalde føtter også. Selv om jeg har brukt 11 år,
så blir jeg liksom ikke heeelt klar noen gang tror jeg... :angelic:
Det er litt uvirkelig også. Tenk om det er DETTE som skal til, for at drømmen endelig blir sann :Heartred:love7


Og der kom samboeren hjem med traktoren og ett gruslass.
Det er ikke bare inne det pusses opp om dagen her...:smiley-ashamed005 Vi forandrer inngangspartiet også. Belegningsstein, blomsterkasse/skillevegg og vannfontene. Det blir så fint så :Heartpink
 
Ikke mindre enn 10 tonn! Grus kom han med, det tar tid å planere det :wideyed:
Han dro og bytta traktor og kjører frem og tilbake med snøskjæret. Blir fin parkering her nå. Den trengte mildt sagt grus...:rolleyes:


Og jeg har to pakker som venter på meg. Gikk på en salgssmell igjen :rolleyes:
Stellematte med Mummi på, utgående modell... 149 kr, over halv pris. (Tenkte å bruke Malm kommode som stelleplass, og da måtte jeg ha en litt smal matte, og denne var ikke så brei) Også noen utrolig fine gulpekluter og smekker som var på salg. Må bare hente dem nå. Samboeren ler litt av meg, fordi jeg liksom ikke klarer å la være...:rolleyes:
Blir bra å få opp kommode og skap inne på rommet jeg pusser opp i etter hvert. Så alt får plass og frigjør plass på gjesterommet :sorry:
 
38431138_10155390473977102_5593229514650943488_o.jpg

Ikke det største rommet som dere ser. For dette er lengden, og jeg står helt oppe i veggen på andre siden, pluss at døra er på en skråvegg. Skråtak i over halve rommet også :oops:

Planen er seng (om vi blir foreldre) til venstre, godstol med krakk og bokhylle til høyre i rommet. Skap og kommode der jeg står og tar bilde.
Var bare to soverom, og da var ene gjennomgangsrom her opprinnelig, det har blitt tre soverom, gang og loftstue, så da blir det automatisk små rom... :sorry:
Men det fungerer.
 
38431138_10155390473977102_5593229514650943488_o.jpg

Ikke det største rommet som dere ser. For dette er lengden, og jeg står helt oppe i veggen på andre siden, pluss at døra er på en skråvegg. Skråtak i over halve rommet også :oops:

Planen er seng (om vi blir foreldre) til venstre, godstol med krakk og bokhylle til høyre i rommet. Skap og kommode der jeg står og tar bilde.
Var bare to soverom, og da var ene gjennomgangsrom her opprinnelig, det har blitt tre soverom, gang og loftstue, så da blir det automatisk små rom... :sorry:
Men det fungerer.

Blir et bra barnerom det da![emoji1] Veldig fint gulv![emoji2]
 
Jeg har brukt fire dager (2-4 timer dagen) på å pusse det ned. For å bevare furugulvet. Skal olje det brunt, også lakke to lag oppå med blank lakk. Så det tåler barn :)
Også male taket og lister Eggehvit og veggfargen Valmuefrø tror jeg. Falt for den fargen. Litt redd den kan bli mørk, men håper det går.

Også sikler jeg noe veldig på Maria Bjørnelampe, og den er på salg nå :confused::sorry:

Er samboeres gutterom dette her, koselig tanke :)
 
Yndlingsfargen min som skriftsfarge jo :smug:

Nå har jeg kjørt henger og vært med å henta hoppetusse ute her... Vi legger stein foran inngangen, for å friske opp litt.
Det blir så fint. Men som det bråker :wacky:
Vi har byttelånt en bil mot en traktor, for å gruse i går. Så da må jeg og bilen min til pers med henger. Gikk fint det.

Nå er det kjøpt inn olje til gulvet jeg pusser. Ble en varm brun. Må bare pusse ferdig, og vaske ned godt, så er det klart for olje. Også noen lag med klarlakk oppå. Slitesterkt og fint gulv blir det da :)
Klart for mye lek og moro.

Henta flere fargeprøver også, klarer ikke helt å bestemme meg for farge på vegga enda. FOR mange farger :oops::rolleyes:
 
Nå er Synerella i hus, så nå er jeg klar.
Glemte kvittering også, så løp inn igjen etter å ha handla. Hu lo litt hu i kassa :rolleyes:
Glemsomme kvinnemenneske tenkte hu sikkert :sorry:
 
Nå er Synerella i hus, så nå er jeg klar.
Glemte kvittering også, så løp inn igjen etter å ha handla. Hu lo litt hu i kassa :rolleyes:
Glemsomme kvinnemenneske tenkte hu sikkert :sorry:

Om du glemmer spesifiserte kvitteringer (det holder ikke med vanlig kvittering) så kan du når som helst dra tilbake til apoteket du handlet på og få utskrift. Alle reseptkjøp ligger lagret på hvert enkelt apotek. :)
 
Jeg fikk den stempla og alt, så den er nok spesifisert :)
Men jeg måtte innom igjen. Ikke så god på det å huske kvitteringer :rolleyes:
Tenkte å finne en konvolutt, skrive på, og legge (på en lur plass) for å samle alt i.
 
Får håpe du får begynt på den Synarelaen snart da[emoji16][emoji1303]
 
Får håpe du får begynt på den Synarelaen snart da[emoji16][emoji1303]


Ja, det håper jeg også :)
Må bare få mensen først :rolleyes::(
 
Back
Topp