Veien mot (IVF) drømmen... Vi venter på lillesøster i juni 2024 <3

Jeg ser blod :woot::joyful::D
Jeg kjenner kroppen min. Og var sikker på at eggløsninga var på onsdag for to uker siden.

Aldri vært så glad for mensen :rolleyes:

Nå er mensen ringt inn :smug:
Og jeg sitter fornøyd å ser på opptak av Huskestue med beina på bordet, mens mobilen lader så jeg har nok til å høre på musikk når jeg skal olje gulvet på "barnerommet".

Fikk spraystart 28.august. Også får jeg brev om sprøytestart, sprøyteopplæringstime og informasjon i posten om noen dager.
:eek: Egentlig litt skummelt dette her :sorry::angelic:
Hva ER det jeg DRIVER med... Følger drømmen! :dummy1: :dummy:

Da har jeg henta tre pakker på butikken. Nå er det to smekker, ei pakke fine gulpekluter og ei stellematte med Mummitrollet på, i hus :)

Klarer ikke å la være jeg... Men håper det kan brukes en dag, og ikke bare bli liggende :oops:

Nå er Synerella i hus, så nå er jeg klar.
Glemte kvittering også, så løp inn igjen etter å ha handla. Hu lo litt hu i kassa :rolleyes:
Glemsomme kvinnemenneske tenkte hu sikkert :sorry:
Viktig med kvitteringen ja

38284416_10155391980902102_7184545460806221824_n.jpg

Jeg har ombestemt meg for veggfargen:angelic:
Falt for Valmuefro istedenfor Grå Harmoni. Tror det blir ett fint rom
Fine farger!

Nå er mensen ringt inn :smug:
Og jeg sitter fornøyd å ser på opptak av Huskestue med beina på bordet, mens mobilen lader så jeg har nok til å høre på musikk når jeg skal olje gulvet på "barnerommet".

Fikk spraystart 28.august. Også får jeg brev om sprøytestart, sprøyteopplæringstime og informasjon i posten om noen dager.
:eek: Egentlig litt skummelt dette her :sorry::angelic:
Hva ER det jeg DRIVER med... Følger drømmen! :dummy1: :dummy:

Wow, du er jo snart i gang du da! Så bra![emoji2] vil det si at du skal ha lang protokoll?
Gleder meg til vi også kommer så langt!

Da har jeg henta tre pakker på butikken. Nå er det to smekker, ei pakke fine gulpekluter og ei stellematte med Mummitrollet på, i hus :)

Klarer ikke å la være jeg... Men håper det kan brukes en dag, og ikke bare bli liggende :oops:
Kjenner til fristelsen med å kjøpe ting![emoji6] Jeg har klart å la være til nå, siden ting tar så lang tid føler jeg at evt baby er så langt fremme at jeg er redd jeg angrer på de tingene når jeg endelig(forhåpentligvis) blir gravid[emoji28] Men når det skjer kommer jeg til å gå amok tror jeg, har gledet meg til babyutstyr handling så lenge(før vi begynte å prøve også). Men jeg strikker babytøy da, det klarer jeg ikke å la være[emoji1]

Viktig med kvitteringen ja

Ja, er det. Bare jeg som var så glemsom, men fikk den da jeg kom innom igjen :)
Med stempel og alt. Så nå har jeg laga en konvolutt jeg skal samle de i.

Tror fargene blir fine jeg :)
Men møtt på ett problem med gulvolja, så vet ikke helt om det blir laminat over, eller åssen vi gjør det :oops:
Ble mildt sagt ikke som vi så for oss...:wideyed:

Wow, du er jo snart i gang du da! Så bra![emoji2] vil det si at du skal ha lang protokoll?
Gleder meg til vi også kommer så langt!

Riksen har bare lang protokoll har jeg skjønt :oops: Eller, stort sett lange, for at de har mest mulig kontroll.
Så ja, blir lang her.

Så er i gang med spray 28. så er bare å telle ned. Men får snart info i posten, så blir mer klok da :angelic:

Kjenner til fristelsen med å kjøpe ting![emoji6] Jeg har klart å la være til nå, siden ting tar så lang tid føler jeg at evt baby er så langt fremme at jeg er redd jeg angrer på de tingene når jeg endelig(forhåpentligvis) blir gravid[emoji28] Men når det skjer kommer jeg til å gå amok tror jeg, har gledet meg til babyutstyr handling så lenge(før vi begynte å prøve også). Men jeg strikker babytøy da, det klarer jeg ikke å la være[emoji1]

Du skulle bare ha sett lageret mitt :rolleyes:
Jeg er litt oppgitt over meg selv :rolleyes: og kjæresten bare ler av meg... :p

Jeg begynte å samle da jeg ble prøver, i 2007, så har mye som har ligget i 11 år alt...
Men ikke angra på noe enda. Så fornøyd enn så lenge. Verre blir det om drømmen aldri blir sann. Men da får jeg ta den sorgen der og da...

Strikke er jeg ikke god på, men mamma, svigermor og svigerinne strikker. Så blir sikkert noe strikk i hus her og.

Ja, er det. Bare jeg som var så glemsom, men fikk den da jeg kom innom igjen :)
Med stempel og alt. Så nå har jeg laga en konvolutt jeg skal samle de i.

Tror fargene blir fine jeg :)
Men møtt på ett problem med gulvolja, så vet ikke helt om det blir laminat over, eller åssen vi gjør det :oops:
Ble mildt sagt ikke som vi så for oss...:wideyed:

Litt nysgjerrig på hva som skjedde med gulvolja?[emoji85]

Nei... Det er egentlig ikke godt å si :sorry:
En blanding av dårlig forarbeid tydeligvis. Skulle nok ha slipt enda lenger ned i gamle treverket :oops:
Jeg var sikker på at jeg var langt nok ned :rolleyes:
Og at fargen var MYE, mye mer mørk enn vi trodde...

Også har den ikke festa seg sånn den skulle, så det ble litt, ehhm. Ujevnt :confused:
Ser skikkelig shabbychick ut... :wideyed::oops:

Også ser jeg det nå... At fargekartet vi har juger i forhold til det på nett. For det i brosjyra seg veldig lyst og perfekt ut.
Det på nett ser jeg at fargen er MØRK! :eek::confused::wideyed:
Jaja, det lønner seg å se godt. I brosjyra er den perfekt.

Men er ingen krise, tror jeg. Får se hva samboeren sier. Og åssen vi får det etter toppstrøk og polering i morgen...

Gulvet på "barnerommet"... Joda. Vi plukka fargen så mest fin ut på fargekartet. Og så på dem de hadde på nett...
Vi var begge enige at den mørke, Ibenholt, ble for mørk. Nesten svart... Tenkte ikke mer på verken navn eller noe.
Så på fargekartet i brosjyra igjen. Joda, vi likte Ibenholt best. Så veldig grå/brun og perfekt ut... Ikke for mørk, ikke for lys...
Fikk blanda to 1 litere og jeg var i gang...

Ehm, joda. Den er så mørk som den er på nettsida og IKKE som den på fargekartet. Kan jeg si. Også fester den seg ikke på underlaget som den skal. Jeg har sikkert slipt litt dårlig, eller noe sånn. Selv om jeg var sikker på at jeg hadde gjort det bra nok.

Men, dette er etter strøk en. Den skal overpoleres med ny olje i morgen. Så håper det blir jevnere da.
Men fargen er helt anna enn vi hadde sett for oss. MYE mørkere. Og det hefter ikke som tenkt her og der, og særlig langs vegga :rolleyes:

38692535_10155400681242102_3214954016588955648_o.jpg

Men vegga skal IKKE være gule, det var helt kræsj :rolleyes:
Og det duse, fine grå/brune gulvet... Er ikke som vi så for oss... :eek:

Litt sånn shabbychick stil... Kan det likes, elskes, hates... Godtas?! Tusen tanker... Hormonell første mensdag…
Og ja... :sorry: Herregud, hva har jeg gjort...

Usikker på hva huseierne vil si :oops: Håper det blir bedre etter polering i morgen... :angelic:
Men var litt stilig og, på en måte...

Hmmm, fargen så utrolig fin ut i brosjyra, men på nett ser den omtrent så mørk ut som på bildet mitt.
Så brosjyra lyver på fargen... Så blir ett MØRKT gulv. Joda, det kan jeg leve med... Men at det ikke fester seg overalt er verre...
Jeg skal polere på lag to i dag, og håpe at det blir bedre av det. Men da må jeg en kjøretur til nærmeste by. Ingen som selger poleringssvamper her. Sånn er det å bo på bygda :p

Så krysser jeg fingra på at vi klarer å få det bedre. Eller så blir det laminat over :rolleyes: Men etter all jobbing med sliping og alt... Så føles det vondt å dekke det til :(

Men var total kræsj med gule vegger :wideyed:

Gulvet på "barnerommet"... Joda. Vi plukka fargen så mest fin ut på fargekartet. Og så på dem de hadde på nett...
Vi var begge enige at den mørke, Ibenholt, ble for mørk. Nesten svart... Tenkte ikke mer på verken navn eller noe.
Så på fargekartet i brosjyra igjen. Joda, vi likte Ibenholt best. Så veldig grå/brun og perfekt ut... Ikke for mørk, ikke for lys...
Fikk blanda to 1 litere og jeg var i gang...

Ehm, joda. Den er så mørk som den er på nettsida og IKKE som den på fargekartet. Kan jeg si. Også fester den seg ikke på underlaget som den skal. Jeg har sikkert slipt litt dårlig, eller noe sånn. Selv om jeg var sikker på at jeg hadde gjort det bra nok.

Men, dette er etter strøk en. Den skal overpoleres med ny olje i morgen. Så håper det blir jevnere da.
Men fargen er helt anna enn vi hadde sett for oss. MYE mørkere. Og det hefter ikke som tenkt her og der, og særlig langs vegga :rolleyes:

38692535_10155400681242102_3214954016588955648_o.jpg

Men vegga skal IKKE være gule, det var helt kræsj :rolleyes:
Og det duse, fine grå/brune gulvet... Er ikke som vi så for oss... :eek:

Litt sånn shabbychick stil... Kan det likes, elskes, hates... Godtas?! Tusen tanker... Hormonell første mensdag…
Og ja... :sorry: Herregud, hva har jeg gjort...

Usikker på hva huseierne vil si :oops: Håper det blir bedre etter polering i morgen... :angelic:
Men var litt stilig og, på en måte...

Huff så kjedelig at det ikke ble som forventet når dere har gjort så mye forarbeid!
Virker som det kanskje er noe med festingen til gulvet ja, siden den fester seg ujevnt. Håper der blir bedre når dere har fått gjort resten[emoji5]

Jeg prøver nå. Og polere med mer olje. Men vet ikke helt om det blir bedre. Hmmm.

Også er det bare mitt prosjekt, så litt dumt å ha bomma så
Men men. Jeg er ikke utdannet i gulv. Så fort gjort. Men kjedelig. Får se om det blir laminat og hva huseier synes :nailbiting:

Ny avatar. Synes den selvtegna var litt personlig og ikke så fin :sorry::angelic:
Så tok denne, som er Bitmojien min, med tre katter. Perfekt. Fargene er feil på dem, men pytt pytt :rolleyes:

Nå har jeg brukt fire timer på å polere gulvet med ny olje. Ble kanskje litt bedre. Men tror jeg skal prøve igjen en gang til i morgen.
Bare kjøpe mer utstyr og litt mer olje først. Gikk med fire polerings padder... De tålte ikke så mye de gitt :rolleyes:
Men det blir litt rustikt, shabbychick gulv. Men ikke sikkert det blir så ille med fargen vi har valgt på vegger og med møbler.
Blir jo litt forskjellige farger, men kanskje det kan være litt kult og...

38783130_10155404542252102_2290235931283685376_n.jpg

Etter to runder med polering etter oljing, så ser nå gulvet slik ut... Ikke tørt enda da, så vil bli hakket mer brunt når det er tørt... :angelic:
Men det blir veldig rustikt, shabbychick stil... Siden gulvet nok var mettet av lakk fra før, enda jeg har pussa og pussa... :rolleyes:

Men med ny veggfarge og hvite møbler, så vil ikke så mye av gulvet synes. Så krysser fingra for at det blir greit nok. Litt shabbychick kan jo bære greit kanskje :rolleyes:

Back
Topp