Veien mot (IVF) drømmen... Vi venter på lillesøster i juni 2024 <3

18 dager igjen til spraystart... :rolleyes:
Nedtelling pågår. Ingen brev i dag heller. Kanskje det har blåst bort... For her blåser det GODT... :nailbiting:

Nå har vi blitt enige om at gulvet blir som det er, bare prøve å lakke det, så det tåler mer. Bare ikke alt koker og går til helv… da :rolleyes:

God helg alle som er innom :)
Kos dere i helga. Her har vi ingen store planer. Blir nok ei rolig helg :)

Etter en navneprat med WCE, så ble jeg sittende å tenke navn...
Vi har allerede jentenavnet delvis spikra..
Men guttenavn, det er ikke lett... Jeg liker veldig godt Jonathan, men sliter med navn som passer til :rolleyes:
Kjæresten har dobbeltnavn, og jeg har alltid ønska meg det, siden brødra mine ble født og fikk det.
Så våre skal ha det. Om ett eller begge brukes finner vi ut av...

Men hva passer til Jonathan. Liker godt Markus også, etter tippoldefaren min. Så smaker litt på
Markus Jonathan, men vet ikke helt :angelic:
Det var ikke det aller verste. Må bare smakes litt mer på. Moro med oppkalling. Jentenavnet, om det blir det, er min bestemor og han bestemor. Men ingen av oss har bestefedre som heter noe vi kunne tenkt å kalle opp etter. (Eller, han er oppkalt etter sin)

Vanskelig med guttenavn, godt vi har god tid...
(… og jeg vet at det er ikke sikkert vi noen gang får barn, men kan ikke tenke sånn alltid heller...:rolleyes:)

Jeg har gått litt amok... Til rommet jeg pusser opp :rolleyes:
standalone

Først kjøpte jeg denne her, venter på den enda da. Men tror den blir fin til halvmørke grå vegger :)
Og knagger er kjekke og ha, og ville ha noe anna enn vanlige.

standalone

Også kan det særeste. Dette er metall, og bare luft i mellom. Var satt ned 60 % og jeg var forelska ved første titt...
Aner ikke hvorfor, men det var bare noe med den, som gjorde at jeg bare måtte ha den... :wideyed:
Tror den også vil passe inne der. Er 52 cm lang, så ganske stor.

standalone

Også prøver vi jo på enten odelsjente eller odelsgutt... Såååå… Var satt ned 100 kr, så da måtte jo disse være med :rolleyes:
Tidlig krøkes, den som god traktorkjører skal bli :rolleyes:

Så nå venter jeg på to pakker... Og jeg som nettopp har henta to. Tilbud er skummelt :rolleyes:

38858250_10155406404817102_4270033022276861952_o.jpg

Godt å ha noe å pusle med. Så har tatt frem igjen broderihobbyen. Har pleid å brodere mye før jul.
Så får prøve å komme inn i det igjen, så det blir noen julegaver i år også

Gulvet på rommet jeg har olja må herde i noen uker. Så nå er planen å bli ferdig med gangen utenfor... Men den er bomba med ting, etter sliping, så har en del jobb før meg :rolleyes: Men i dag har jeg malt en yttervegg, som ikke ble bra i fjor...:oops:

39000216_10155410989067102_1844506312658911232_o.jpg

Nå nærmer det seg med gangen. Har igjen ett strøk på dører og karmer nå :)
Det soverommet vi har ordna gulvet på, og skal male, er døra på skråveggen. Gjesterommet er døra til høyre.
Gangen var trehvit før, trehvite vegger, gulv, dører, lister... Alt, var trehvitt! :oops:

Blir litt mer koselig, når rommet innenfor forhåpentligvis, skal brukes etter hvert :angelic:, å gå igjennom denne gangen på veien inn i rommet. Gangen er ikke store saken, men ble så mye mer koselig.

Så flott gangen ble :D

Hehe, jeg har og et lite lager under senga på gjesterommet :p
Mye strikketøy, en del ting som var på salg, og noen ting som bare var fryktelig søte :angelic:

Så flott gangen ble :D

Hehe, jeg har og et lite lager under senga på gjesterommet :p
Mye strikketøy, en del ting som var på salg, og noen ting som bare var fryktelig søte :angelic:

Ja, veldig fornøyd med gangen :) Gleder meg til å få tatt gulvet også, med tiden. Men nå skal det pusses opp det som, forhåpentligvis, blir barnerom først :angelic:

Gjestesenga fungerer fint som oppbevaring :angelic:
Godt ha litt klart, slippe ALT av utgifter når det nærmer seg. Jeg sier NÅR, for jeg orker ikke tanken på om det ikke går, vil heller være optimist :angelic:

Ja, veldig fornøyd med gangen :) Gleder meg til å få tatt gulvet også, med tiden. Men nå skal det pusses opp det som, forhåpentligvis, blir barnerom først :angelic:

Gjestesenga fungerer fint som oppbevaring :angelic:
Godt ha litt klart, slippe ALT av utgifter når det nærmer seg. Jeg sier NÅR, for jeg orker ikke tanken på om det ikke går, vil heller være optimist :angelic:
Gjestesenga her har skuffer under, så der kan man gjemme mye rart. Satser bare på at ikke foreldrene mine eller svigers har kikket oppi når de har overnattet :p

Jeg sier og når! Før eller siden må det jo gå :) Og det er greit å ha planene klare, jeg liker å planlegge :) Sett på vogner i mange år liksom :p

Gjestesenga her har skuffer under, så der kan man gjemme mye rart. Satser bare på at ikke foreldrene mine eller svigers har kikket oppi når de har overnattet :p

Jeg sier og når! Før eller siden må det jo gå :) Og det er greit å ha planene klare, jeg liker å planlegge :) Sett på vogner i mange år liksom :p

Her er det i gjennomsiktige bedrollere, så ikke så særlig gjemt akkurat :rolleyes:
Men det er svigers gamle seng, huset er deres og, og de bor 3 kilometer unna, så de overnatter ikke her. Mamma bor to mil unna. Så ikke hatt overnattingsgjester enda. Så trygt enda :rolleyes:

Jeg plukka ut vogna i 2007, da jeg ble prøver. Men den selges ikke mer :rolleyes: OG alle fargene jeg har likt er borte også.
Så sliter litt med valget der... :sorry:
Men ganske redd for å være en av de som havner med å aldri få barn jeg da... Men prøver å være optimistisk :D

Da feirer jeg en måned her inne. En måned er ikke så lenge, men det er en start.
Første brukeren min var oppretta i 2008, så har på en måte vært her lenge.
Jeg blir her nå, så det er bare å holde ut med meg :angelic:

Itte verst å få vælkømmin :) på riktig dialekt til her jeg bor :)
Tusen takk for det.

14 dager igjen til spraystart :happy:
Tida går både sakte og fort, på en gang...
Håper på brev om videre plan i postkassa i dag. Kjæresten går inn i travle tider på jobben, med farting over hele Norge, og noen døgn på jobb... Og det passer egentlig særlig dårlig med IVF planer nå :rolleyes::confused:
Men han må bare holde seg hjemme på viktige datoer, men han trenger å ha dem snart, så han kan planlegge litt mer.
Kjedelig med sånne farte jobber, liker ikke å sove hjemme alene jeg :oops::rolleyes:
Så jeg får nok mye av rugetiden alene tror jeg, for han har MASSE jobb i hele oktober. Men men, det mest viktige er at han er hjemlig rundt uttak og insett. Så skal jeg alltid klare å ruge alene...

Med mindre det er viktig for deg så er det bare uttak mannen må være med på altså. Innsett kan du gjøre alene, hvis du synes det er greit. :)

Og angående datoer frem i tid; Først må de sjekke at nesesprayen har fungert, hvis ikke kan det bli en ekstra uke. Deretter kan du måtte bruke sprøyter i 8-16 dager (noen ytterst få har vel holdt på enda lenger her inne), og det finner de ut etter hvert som de tar kontroller. Så nøyaktig dato for uttak får dere ikke før kort tid før dessverre.

Er bare sprøyteopplæringstimen som haster å få nå egentlig, men nå kommer den uansett litt seint. For nå har kjæresten bestilt jobbtur… Først 23.-24. Også 29.-31. Så håper den timen kommer en gang han er hjemme. Jeg tørr ikke sette sprøyter alene, så han må ha litt opplæring han også, han vil i alle fall være med, så han vet åssen det gjøres riktig også.

Jeg er ikke sånn kjempeglad i sykehus, så vil helst ha han med. Men går det ikke, så går det ikke... Men krysser fingra for at han kan.

Men synes det brevet kan komme snart... For hadde vært greit å vite åssen sprøyter jeg skal ha, og få bestilt de etter hvert...:sorry:

I oktober er han mye borte, så håper vi rekker uttak siste uka, som vi er satt opp.

Er bare sprøyteopplæringstimen som haster å få nå egentlig, men nå kommer den uansett litt seint. For nå har kjæresten bestilt jobbtur… Først 23.-24. Også 29.-31. Så håper den timen kommer en gang han er hjemme. Jeg tørr ikke sette sprøyter alene, så han må ha litt opplæring han også, han vil i alle fall være med, så han vet åssen det gjøres riktig også.

Jeg er ikke sånn kjempeglad i sykehus, så vil helst ha han med. Men går det ikke, så går det ikke... Men krysser fingra for at han kan.

Men synes det brevet kan komme snart... For hadde vært greit å vite åssen sprøyter jeg skal ha, og få bestilt de etter hvert...:sorry:

I oktober er han mye borte, så håper vi rekker uttak siste uka, som vi er satt opp.

Om han ikke får vært med på sprøyteopplæringen er det veldig gode videoer på nettet for hvordan man skal gjøre det. :)

Og du trenger ikke bestille sprøytene. Du kan kjøpe dem på Rikshospitalet når du er på kontroll der. Da får du endelig bekreftelse på dose og type når de har vurdert deg. :) Og du får vite nøyaktig hvor mye du trenger frem til neste kontroll.

Last edited:
Kanskje like greit å skaffe de der om det går, det har jeg ikke tenkt på :angelic:
Bestilte de på apoteket i 2013, men hente de aldri ut.

Men kommer til å ta ut litt og litt. Vil ikke brenne inne med masse medisiner jeg ikke får brukt. Så blir spennende å se hvordan dose jeg skal ha. Vet at jeg skal ha lavdose. Så det blir spennende å se.

Håper sprøytetimelappen snart dukker opp i postkassa. Så jeg vet når, og kjæresten kan ordne alt han trenger med jobben.
Jeg er så dårlig på sånn venting :rolleyes:

Veldig lurt det Eiddwen sier om videoer på nettet for sånn trinn for trinn glemmer man når man sitter der og skal ordne sprøyta[emoji38]

Back
Topp