Veien mot (IVF) drømmen... Vi venter på lillesøster i juni 2024 <3

Åh, Pingu-sengetøy! Det vil jeg og ha! :)
Sprøytene er langt fra så ille som jeg tenkte på forhånd, det går nok mye bedre enn du tenker nå. Jeg var aldri på sprøyteopplæring da, selv om jeg så noe om det. Setter b-vitaminsprøyte på meg selv hver måned, og den er verre enn IVF-sprøytene, så hadde vært bortkasta penger tror jeg :p

Åh, Pingu-sengetøy! Det vil jeg og ha! :)
Sprøytene er langt fra så ille som jeg tenkte på forhånd, det går nok mye bedre enn du tenker nå. Jeg var aldri på sprøyteopplæring da, selv om jeg så noe om det. Setter b-vitaminsprøyte på meg selv hver måned, og den er verre enn IVF-sprøytene, så hadde vært bortkasta penger tror jeg :p

Pingu settet er til seng :happy: Bare måtte ha det da jeg kom over det, det er vel 2-3 år gammelt alt tror jeg.

Jeg fikk EL sprøyte, i rumpa, i desember. Og den var vond, men det tror jeg var mest fordi de satte den i skinka :rolleyes::oops:
Den svei i en dag, ikke god å sitte på.

Riksen har sprøyteopplæring som standar. Sikkert fordi Ullevål har forsamtaler og Riksen har resten, for å skille det. Hadde ikke sprøyteopplæring i 2013. Så er nytt fra da.

Er den sprøyteopplæringa noe du må gå på da? Altså fra Riksen sin side.

Er den sprøyteopplæringa noe du må gå på da? Altså fra Riksen sin side.

Ja, er sprøytetimen ja :)
Så opplæringstimen. Merkelig måte at de ikke heller tar det sammen med forsamtalen egentlig. Men der fikk jeg beskjed om å sette meg inn i det med filmene i appen.

Morgenvekt: 74.1 kg.
Det vil si -12 kilo på halvanna år. Februar 2017 veide jeg 86 kg :oops::oops:
Så får vi se, om jeg klarer å fortsette nedover, eller om alle medisiner vil få den opp igjen :nailbiting::shifty:

Det er så rart at det er så stor forskjell blant de offentlige på hva som er rutine.... Jeg hadde utredning hos en gynekolog som samarbeidet med St Olavs, hun tok tester og gav svarene, så ble vi henvist. Fikk bare brev i posten om å melde fra om neste mens, og hvilke medisiner jeg trengte.. Først da jeg var på første kontroll så jeg skiltet med mulighet for sprøytekurs, mot ekstra betaling..

Bra vekttap da, gratulerer! Jeg gikk opp 8 kg på alle hormonene i vår, har gått ned 5 så langt. Satser på at hvis det blir mer oppgang i høst så skyldes det baby :p

Håper ikke det kurset koster mer enn en egenandels time. Men det finner jeg ut av. Er visst rutine der tror jeg.
Så er bare å henge meg på opplegget :rolleyes:

Jeg har klart å holde vekta, eller, den har jo gått nedover, på ti måneder med Clomifeen, så kanskje jeg klarer å forhindre for stor oppgang med hormoner. Men tar det som det kommer.

Er spent på om IVF er noe for denne kroppen, håper det :dummy: :dummy1:

Det er vist veldig forskjellig fra sykehus til sykehus. Man vet aldri hva man kan forvente

Det er vist veldig forskjellig fra sykehus til sykehus. Man vet aldri hva man kan forvente

Egentlig litt rart at det er SÅ forskjellig... Siden det egentlig er det samme som skal skje, på en måte.
Men er bare å henge på det dem driver på med.

Egentlig litt rart at det er SÅ forskjellig... Siden det egentlig er det samme som skal skje, på en måte.
Men er bare å henge på det dem driver på med.

Ja, det er sant.
Må bare følge opplegget der man er.
Jeg gleder meg til å komme i gang.
Men, nå skjer det iallfall noe :)

Ja, det er sant.
Må bare følge opplegget der man er.
Jeg gleder meg til å komme i gang.
Men, nå skjer det iallfall noe :)

Forhåpentligvis så er det dette som skal til … :happy:
Så jeg får bare slå av hodet og bare henge meg på. Og håpe det beste :angelic:

Det er alltid godt når noe endelig skjer, i riktig retning.

Forhåpentligvis så er det dette som skal til … :happy:
Så jeg får bare slå av hodet og bare henge meg på. Og håpe det beste :angelic:

Det er alltid godt når noe endelig skjer, i riktig retning.

Blir kjempe spennende å følge deg!

Blir kjempe spennende å følge deg!

Er spennende å følge deg også, du kommer etter om en stund, det føler jeg :)

Egentlig rart å snart være i gang også, etter så mange år.

Er spennende å følge deg også, du kommer etter om en stund, det føler jeg :)

Egentlig rart å snart være i gang også, etter så mange år.

Det tar nok litt tid før vi er i gang tror jeg :)
Men jeg gleder meg til vi er i gang :)

Ja, det tror jeg på :) Føles litt surrealistisk kaNSKJE?

Det tar nok litt tid før vi er i gang tror jeg :)
Men jeg gleder meg til vi er i gang :)

Ja, det tror jeg på :) Føles litt surrealistisk kaNSKJE?

Det er veldig blanda følelser. Litt sånn ENDELIG!! :D
Og helt til... Hva f**n driver jeg egentlig på med nå... :wideyed::eek:
Men det siste tror jeg de fleste tenker når de prøver å få barn... ;)

Blir spennende denne tida her.

Dere er i gang etter hvert dere også, bare å vente og plutselig er dere der :)
Jeg har brukt halvanna år på å prøve å bli søkt til IVF, så har venta lenge jeg også. Men sist gang brukte jeg fire år, før de endelig fikk ut fingeren :rolleyes:

Det er veldig blanda følelser. Litt sånn ENDELIG!! :D
Og helt til... Hva f**n driver jeg egentlig på med nå... :wideyed::eek:
Men det siste tror jeg de fleste tenker når de prøver å få barn... ;)

Blir spennende denne tida her.

Dere er i gang etter hvert dere også, bare å vente og plutselig er dere der :)
Jeg har brukt halvanna år på å prøve å bli søkt til IVF, så har venta lenge jeg også. Men sist gang brukte jeg fire år, før de endelig fikk ut fingeren :rolleyes:

Hehehe, jeg har så lyst på barn at jeg tviler på at jeg vil tro på det før jeg faktisk har babyen i armene.
Det er så fjernt for meg at det i det hele tatt skal gå.

Hehehe, jeg har så lyst på barn at jeg tviler på at jeg vil tro på det før jeg faktisk har babyen i armene.
Det er så fjernt for meg at det i det hele tatt skal gå.

Jeg har aldri gitt opp jeg, av en eller anna grunn jeg egentlig nesten ikke kan fatte selv... :rolleyes:
Men jeg har alltid trodd at en gang er det meg. Og min tur. Og nå med en perfekt mann som kommer til å bli en fantastisk far :smug:

Nei, nå skriker prolapsa, så nå må jeg få den halvfeite rumpa mi opp av sofaen og få gjort noe. Male noen lister og kanskje ei dør... Mens kjæresten er å hjelper søstera med noe. Sittet altfor lenge i dag :wtf: Men gikk 6.5 km i går til butikken, så egentlig greit å sitte litt i dag.

Jeg har aldri gitt opp jeg, av en eller anna grunn jeg egentlig nesten ikke kan fatte selv... :rolleyes:
Men jeg har alltid trodd at en gang er det meg. Og min tur. Og nå med en perfekt mann som kommer til å bli en fantastisk far :smug:

Nei, nå skriker prolapsa, så nå må jeg få den halvfeite rumpa mi opp av sofaen og få gjort noe. Male noen lister og kanskje ei dør... Mens kjæresten er å hjelper søstera med noe. Sittet altfor lenge i dag :wtf: Men gikk 6.5 km i går til butikken, så egentlig greit å sitte litt i dag.

Du har vært flink da :D

Så kjedelig at du sliter med prolaps :(

Du har vært flink da :D

Så kjedelig at du sliter med prolaps :(

Ja, det har vært min store drøm, fra jeg var liten. Jeg skulle bli mamma like tidlig som mamma ble mor til meg, det var alltid drømmen... Ehm, det gikk jo ikke så altfor bra da... :rolleyes:

Jeg har tre prolapser :sorry: Operert en, men den var mer sta og kom igjen :rolleyes::(

11 dager igjen til spraystart :angelic:
Dagen før samboeren reiser på en tre dagers jobbreise, også er den en jobbreise i uka i noen uker fremover :sorry:

Back
Topp