Veien mot (IVF) drømmen... Vi venter på lillesøster i juni 2024 <3

Åtte dager til du er i gang, det er nesten bare en uke det! [emoji2] Spennende!
Jeg er på første sprøytedag før AIH (inseminering altså, men synes det høres ut som noe bare dyrlegen driver med [emoji23]) i dag[emoji4]
Jeg har ikke helt skjønt dette med lang protokoll, hvor lenge går man på spray før man begynner på sprøyter?[emoji4]

Tror det kommer ann på når kroppen er ferdig nedrugulert. Så alt fra 14 dager og utover. Har sprøyteopplæring og kontroll 14 dager etter spraystart, og da får jeg vite når jeg kan begynne på sprøyter :)
Jeg håper kroppen min er snill, og reagerer riktig på medisiner og er rask. Men spørs hvor samarbeidsvillig den er... :rolleyes:

Inseminering høres litt dyrlege ut ja :hilarious:
Det har jeg ikke prøvd før, gir det bedre odds enn vanlig ehm, den vanlige måten hjemme i senga :oops:

Jeg trodde vondtene i magen ga seg i natt... Men neida, det MURRER og holder på :rolleyes:
Håper snart det gir seg...

Snart bare ei uke igjen til eventyret starter. Merkelig hvordan dagene går.
Etterpå skal vi legge papp på gulvet på rommet, så skal jeg begynne inne der, og få vegga grå istedenfor gule.
Det blir godt å ha noe å drive med.

Nå putrer pinnekjøttet på ovnen, det lukter godt her. Nesten litt jul :Heartred
Liker ikke mørke, snø og kulde. Men jula er spesiell :santa
Og forhåpentligvis den siste uten barn :Heartred

Tror det kommer ann på når kroppen er ferdig nedrugulert. Så alt fra 14 dager og utover. Har sprøyteopplæring og kontroll 14 dager etter spraystart, og da får jeg vite når jeg kan begynne på sprøyter :)
Jeg håper kroppen min er snill, og reagerer riktig på medisiner og er rask. Men spørs hvor samarbeidsvillig den er... :rolleyes:

Inseminering høres litt dyrlege ut ja :hilarious:
Det har jeg ikke prøvd før, gir det bedre odds enn vanlig ehm, den vanlige måten hjemme i senga :oops:

Skjønner, håper du slipper å vente så lenge på å starte med sprøyter[emoji5]
Hehe, det skal gi litt bedre odds etter som jeg har forstått, men ikke veldig mye tror jeg. Men vi har allerede forsøkt tre runder med hormonsprøyter og prøving hjemme, så da de foreslo inseminering var vi veldig oppe for å prøve noe nytt. Siden vi har prøvd hormonsprøyter 3 ganger uten resultat har jeg liksom mistet troen på at vi får det til med de alene.

Skjønner, håper du slipper å vente så lenge på å starte med sprøyter[emoji5]
Hehe, det skal gi litt bedre odds etter som jeg har forstått, men ikke veldig mye tror jeg. Men vi har allerede forsøkt tre runder med hormonsprøyter og prøving hjemme, så da de foreslo inseminering var vi veldig oppe for å prøve noe nytt. Siden vi har prøvd hormonsprøyter 3 ganger uten resultat har jeg liksom mistet troen på at vi får det til med de alene.

Jeg fikk prøve EL sprøyte en gang, og det fungerte veldig bra... I to uker :rolleyes:
5 + 2, eller 3, gikk det til. Men fikk ikke prøve det mer. Siden jeg hadde tatt Clomifeen i sju måneder for mye :oops:

Så veldig godt å ha blitt søkt videre nå. Slippe å tulle og surre bort enda mer tid.

Dere skal søkes inn til IVF etter hvert dere også?
Jeg gruer meg skikkelig til de sprøytene. Blir glad når det er over :confused:

Jeg fikk prøve EL sprøyte en gang, og det fungerte veldig bra... I to uker :rolleyes:
5 + 2, eller 3, gikk det til. Men fikk ikke prøve det mer. Siden jeg hadde tatt Clomifeen i sju måneder for mye :oops:

Så veldig godt å ha blitt søkt videre nå. Slippe å tulle og surre bort enda mer tid.

Dere skal søkes inn til IVF etter hvert dere også?
Jeg gruer meg skikkelig til de sprøytene. Blir glad når det er over :confused:

Huff, det må være veldig vanskelig å endelig lykkes og så knuser drømmen igjen[emoji17]
Vi er henvist til IVF, har fått time til forsamtale i november. Håper vi slipper det, men det er betryggende å ha det liggende der fremme.[emoji4]

Huff, det må være veldig vanskelig å endelig lykkes og så knuser drømmen igjen[emoji17]
Vi er henvist til IVF, har fått time til forsamtale i november. Håper vi slipper det, men det er betryggende å ha det liggende der fremme.[emoji4]

Ja, det var ikke så moro, men samtidig var det greit å vite at jeg kan bli gravid også. Men hadde vært mye bedre om det holdt i mål.

Jeg synes det er ganske befriende å endelig snart begynne med IVF jeg, etter så mange år :oops:
Blir godt å komme i gang. Men hadde vært utrolig godt å klart det alene og kunne brukt de penga på utstyr istedenfor.

November, kan gå fort dit. Men enklere, billigere og bedre å få det til mens man venter ja.

7 dager, EI UKE, igjen til spraystart :woot:
8 dager til samboeren reiser på jobbtur. 2 dager til hyttetur og rundt 3 uker til sprøytestart.
Snaaaart i gang!

Ehm, litt flaut :sorry: Men jeg ligger på 19 plass på august skravlelista :hilarious:
Hjelpes, er jeg så skravlete :sorry:

Ja, det var ikke så moro, men samtidig var det greit å vite at jeg kan bli gravid også. Men hadde vært mye bedre om det holdt i mål.

Jeg synes det er ganske befriende å endelig snart begynne med IVF jeg, etter så mange år :oops:
Blir godt å komme i gang. Men hadde vært utrolig godt å klart det alene og kunne brukt de penga på utstyr istedenfor.

November, kan gå fort dit. Men enklere, billigere og bedre å få det til mens man venter ja.

Tenk alle pengene vi kunne brukt på utstyr ja[emoji15]

Tenk alle pengene vi kunne brukt på utstyr ja[emoji15]

Jaaa, det er jo prisen av både vogn, bilstol og seng... :oops:
Så hadde vært noe å slippe unna den utgiften, men men. Det er verdt hver krone om det fungerer :):smug:

Ja, er det. Bare jeg som var så glemsom, men fikk den da jeg kom innom igjen :)
Med stempel og alt. Så nå har jeg laga en konvolutt jeg skal samle de i.

Tror fargene blir fine jeg :)
Men møtt på ett problem med gulvolja, så vet ikke helt om det blir laminat over, eller åssen vi gjør det :oops:
Ble mildt sagt ikke som vi så for oss...:wideyed:
Hvorfor ble det ikke det ?

Hvorfor ble det ikke det ?
Gulvet var lakka fra før, og enda jeg hadde slipt det godt ned, så sugdes det ujevnt ned i gulvet...
Var visst ikke så uvanlig når gulvet hadde vært behandla før sa dem da jeg var innom å kjøpte en liter til :oops:

Også så olja så fin ut i brosjyra, lys og flott. Men på gulvet ble den nesten svart :eek:
Så ble litt lurt av fargene i brosyra denne gangen.

Man skal ikke sove bort natta har jeg hørt... Stod opp kvart på fire jeg, en time og ett kvarter før samboeren klokke ringer.
Ikke uvanlig til meg å være... :rolleyes:
Brodere og se litt på Mot i brøstet på DVD, til samboeren våkner. Da får jeg ta ei økt på kjøkkenet.
I morgen reiser på hytta til svigers, fem timer hjemmefra, og blir til søndag. Gleder meg. Mamsen og stepapsen kommer etter på fredag og blir til søndag, første gangen de skal være med oss. Hytta er i en fantastisk by :Heartred

Og...
6 dager igjen til spraystart
Drømmer om sprayer og sprøyter om dagen. Og om at drømmer blir sanne:dummy: :dummy1:

6 dager går FORT!

6 dager går FORT!
Ja, det tror jeg også :) Hyttetur til hytta til svigers på Røros i morgen, og være der til søndag.
Fredagen kommer mamma og stefar også. Første gang de skal være der. Så helga kommer til å gå fooort.

Minuset er jo at kjæresten reiser på jobbtur dagen etter spraystart :(
Og katta skal sprøytes hos veterinæren. Og bilen må hentes på verksted på mandag. Så skjer mye utover...
Håper tida sambo er borte går fort.

Ja, det tror jeg også :) Hyttetur til hytta til svigers på Røros i morgen, og være der til søndag.
Fredagen kommer mamma og stefar også. Første gang de skal være der. Så helga kommer til å gå fooort.

Minuset er jo at kjæresten reiser på jobbtur dagen etter spraystart :(
Og katta skal sprøytes hos veterinæren. Og bilen må hentes på verksted på mandag. Så skjer mye utover...
Håper tida sambo er borte går fort.

Har du så mye å planen, så vil det gå kjempe fort vettu :)

Har du så mye å planen, så vil det gå kjempe fort vettu :)
Hovedplanen er å male rommet som venter på maling, så har litt å henge fingra og. Også skal mams og jeg til Charlottenberg på torsdagen, så da går nok tida ja.

Back
Topp