Veien mot (IVF) drømmen... Vi venter på lillesøster i juni 2024 <3

Lykke til :flower

Tusen takk :)
Jeg har stått opp igjen, og har tenkt å ta 10.00 bussfortog. Da er jeg i Oslo 11.30, da kan jeg gå på Lush og se og se om jeg finner hele kaffebønner, som jeg trenger til ei julegave. Også aner jeg ikke hvor jeg skal på Ullevål, så må ha god tid.
Tar jeg bussen en time seinere, så er jeg ike der før 12.30, og da begynner tida å bli knapp.

Men hjem går heldigvis toget, det er mye bedre med tog enn buss. Om jeg drøyer en time, så kan jeg ta toget sammen med samboer, så får se hva jeg gjør.

Lurt å ha god tid. Det liker jeg også, så det ikke blir så stress:) må vel være et sted der inne du kan spørre hvor du skal gå:) håper du finner fort frem og at alt går fint i dag:)

Først var det buss for tog... Og så buss for trikk. Så bytta mye i dag.

På plass på venterommet... Og trur jeg har fått mensen :wideyed:

Sliten... Hjemme, rakk akkurat å eta middag med samboer før han måtte videre til øvelse.
Han rakk akkurat en time hjemme i dag. Og den gikk med til å lage middag og eta den...

Og jeg har hatt en merkelig dag.

For det første, så brukte de en time. Og prøvde og prøvde, men først så kom de seg ikke inn i livmora.
Også kom de seg ikke inn i egglederne, de prøvde og prøvde, men ga opp etter en time.
Så spurte jeg hva dette ville bety videre. Og fikk til svar at IVF nok var løsninga. Også sa jeg at jo, jeg er i gang og har ett forsøk. Da så han rart på meg, og spurte hvorfor jeg var der da? For dette skulle gjøres før IVF ble søkt, ikke under. Siden det ikke er så farlig om eggledera er tette.... Så han unnskyldte seg, for å ha gjort meg så vondt i dag. Og satte meg opp på 3D ultralyd på Riksen istedenfor. Av livmor.
Mens de prøvde så tok de tak i livmorhalsen og dro livmora til seg med tang. Det prøvde de 2-3 ganger, men fungerte ikke helt det heller. Så hele undersøkelsen gikk dårlig. Etterhvert så prøvde han og improvisere, for dette han ikke opplevd før. Men gikk ikke uansett hva han prøvde.

Da jeg reiste jeg så fossa det ting ut, og det var blod på gulvet, nedover ryggen min, og egentlig litt både her og der. Så måtte bli vaska før jeg kunne kle meg på meg igjen...
Og da jeg banka på døra til legen, så så han overraskende på meg, og sa at han trodde jeg ble liggende litt, for dette måtte ha gjort veldig vondt... Så han trodde jeg ikke kom til han på noen minutter enda.

Nå skal kvelden nytes rolig.... Med Urge og kokosboller. I dag fortjener jeg det....!
Også blir det Riksen igjen til uka. For 3D ultralyd...

Sliten... Hjemme, rakk akkurat å eta middag med samboer før han måtte videre til øvelse.
Han rakk akkurat en time hjemme i dag. Og den gikk med til å lage middag og eta den...

Og jeg har hatt en merkelig dag.

For det første, så brukte de en time. Og prøvde og prøvde, men først så kom de seg ikke inn i livmora.
Også kom de seg ikke inn i egglederne, de prøvde og prøvde, men ga opp etter en time.
Så spurte jeg hva dette ville bety videre. Og fikk til svar at IVF nok var løsninga. Også sa jeg at jo, jeg er i gang og har ett forsøk. Da så han rart på meg, og spurte hvorfor jeg var der da? For dette skulle gjøres før IVF ble søkt, ikke under. Siden det ikke er så farlig om eggledera er tette.... Så han unnskyldte seg, for å ha gjort meg så vondt i dag. Og satte meg opp på 3D ultralyd på Riksen istedenfor. Av livmor.
Mens de prøvde så tok de tak i livmorhalsen og dro livmora til seg med tang. Det prøvde de 2-3 ganger, men fungerte ikke helt det heller. Så hele undersøkelsen gikk dårlig. Etterhvert så prøvde han og improvisere, for dette han ikke opplevd før. Men gikk ikke uansett hva han prøvde.

Da jeg reiste jeg så fossa det ting ut, og det var blod på gulvet, nedover ryggen min, og egentlig litt både her og der. Så måtte bli vaska før jeg kunne kle meg på meg igjen...
Og da jeg banka på døra til legen, så så han overraskende på meg, og sa at han trodde jeg ble liggende litt, for dette måtte ha gjort veldig vondt... Så han trodde jeg ikke kom til han på noen minutter enda.

Nå skal kvelden nytes rolig.... Med Urge og kokosboller. I dag fortjener jeg det....!
Også blir det Riksen igjen til uka. For 3D ultralyd...

For en opplevelse!!:eek: sendte de deg bare hjem uten noen som helst forklaring på hva det kunne være?? :nailbiting:

For en opplevelse!!:eek: sendte de deg bare hjem uten noen som helst forklaring på hva det kunne være?? :nailbiting:
Det kunne være tette eggledere, men han var ikke helt sikker virka det som.

Jøss så rart.. Får håpe finner ut noe mere på 3D ul da:smiley-angelic001
Kjenner at jeg håper de ikke finner noe, for det blir sikkert mye mer vanskelig om de finner noe...

Ja såklart, håper de ikke finner noe:) men om de gjør det, har dem nok en plan på hva som må gjøres også:)
Håper det er noe de evnt kan gjøre noe med, om de finner noe.
Det blir spennende å høre.

Hjelpe meg for en opplevelse du hadde, da! Hørtes heller ugreit ut.

Håper du snart får noen svar og følgelig finner en løsning som gjør at IVF’en sitter på neste forsøk :)

Ja det må det være:) krysser fingrene for at alt går kjempebra og at spiren nå sitter helt til mål neste runde:)
Er spent på når mensen bestemmer seg for å komme, så jeg kommer i gang... Men må vente til januar, om jeg ikke er heldig og de har tid til meg. Så vi får se...

Hjelpe meg for en opplevelse du hadde, da! Hørtes heller ugreit ut.

Håper du snart får noen svar og følgelig finner en løsning som gjør at IVF’en sitter på neste forsøk :)
Det var litt av en time i går, og er sår inni i dag. Kjennes ut som jeg har noen risper inne der. Kjennes ut som katteklor innvending...
Ikke behagelig.

Håper at det snart sitter til mål nå ja, krysser fingra :) Hadde vært godt å ikke være prøver for en stund... Og bare endelig få litt medgang :)

Er spent på når mensen bestemmer seg for å komme, så jeg kommer i gang... Men må vente til januar, om jeg ikke er heldig og de har tid til meg. Så vi får se...

Så dumt den ikke bare kan komme når den skal.. Det er såå typisk når man vil den skal komme! Håper den kommer nå slik at du rekker det før jul:)

Så dumt den ikke bare kan komme når den skal.. Det er såå typisk når man vil den skal komme! Håper den kommer nå slik at du rekker det før jul:)
Jeg har ikke før første uka i januar, og siden mensen er treg, så er jeg i uke 2-3. Så er bare å smøre seg med tålmodighet... :wtf:

Ja er bare å slappe av og håpe juletiden går fort:) det skal jeg prøve å gjøre:) blir ikke noe før slutten av januar her.

Ja er bare å slappe av og håpe juletiden går fort:) det skal jeg prøve å gjøre:) blir ikke noe før slutten av januar her.
Kjedelig denne ventetida. Enda mer kjedelig når jeg kunne ha fått forsøk allerede denne mensen jeg venter på, men på grunn av kapasitet så må jeg vente... Men men.

Back
Topp