Veien mot (IVF) drømmen... Vi venter på lillesøster i juni 2024 <3

Da er rumpa plassert i sofaen hjemme igjen... Og fått i meg litt mat.

Joda, vi dro avgårde tidlig, og var ikke så morsomt å stå opp 6 på en lørdag...
Kommer oss frem, og først så har de ikke sendt ut rekvisisjon til blodprøve. Så det ble surr da.
Men fikk ordna meg det, og fikk tatt prøva. Så venta vi litt og så ble vi ropt inn.

Det har vokst godt, nå var det flere på 15 mm. Jeg spurte ett par ganger om det var mange egg, eller om det var normalt.
Men fikk beskjed om at han måtte konsentrere seg og at jeg ikke skulle spørre mer. Men fikk ett kort svar at det var mange.
Så jeg ble veldig nervøs, og klarer ikke å slippe, følelsen av at dette kanskje ender i avbrudd, og frys :(

Men han hadde ikke fått svar på blodprøva, så fikk spørsmål om vi kunne holde oss der til 16! Det går ikke sa jeg, for vi skal på konsert i kveld. Så da spurte han om vi kunne komme igjen i morgen. Joda. Det kan vi. Så ny time 9.00 i morgen.
Og apoteket, som de sa var åpent på lørdager, var stengt. Så vi dro innom Ullevål, og håpa at de hadde. Og heldigvis hadde de.
Så nå har jeg kjøpt eggløsnignssprøyta og en Gonal-F til, som jeg ikke vet om jeg får bruk for enda. Fordi legen skulle ringe opp når han får tid, etter klokka 16.00 i dag. For han hadde ikke tid til å bestemme når EL sprøyta måtte settes før etter da...
Så da får vi en hel dag der i morgen, fra 9 til da kanskje kvelden :wtf:
Jeg er ikke klokere, ikke over hodet. Bare mer spørsmål. Og veldig redd for overstimulering :confused::(
Og har måtte avlyst morgendagens planer.

Men spurte om når sånn cirka vi kunne forvente uttak. Han kunne ikke si noe sikkert, men kanskje tirsdag eller onsdag...

Hva i alle dager [emoji33] Kunne ikke fyren ha sagt hvor mange eggposer han så da? For en tosk! Skjønner godt at du er frustrert! I morgen får du si at du går ikke derfra før de kan fortelle deg hvor mange det er! Grrrr.. så unødvendig å oppføre seg sånn mot mennesker i en sårbar situasjon! Jeg ble skikkelig sint på dine vegne nå kjente jeg [emoji35]

Hva i alle dager [emoji33] Kunne ikke fyren ha sagt hvor mange eggposer han så da? For en tosk! Skjønner godt at du er frustrert! I morgen får du si at du går ikke derfra før de kan fortelle deg hvor mange det er! Grrrr.. så unødvendig å oppføre seg sånn mot mennesker i en sårbar situasjon! Jeg ble skikkelig sint på dine vegne nå kjente jeg [emoji35]

Jeg la ut en oppdatering under :) Han ringte meg opp langt før han skulle og da hadde han god, ehm, bedre tid da.
Men jeg ble veldig usikker da jeg lå i stolen og han ikke ville svare meg. Men veldig godt å få prata med han på telfonen etterpå.
Også slippe å stresse inn igjen i morgen tidlig. Men kjedelig nok med en enda en hel dag i Oslo på mandag alene, men men.

Fikk beskjed på telefon at det så bra ut, og at det var gode sjanser og ikke for mange egg. Så senka skuldra masse :)

Kan jeg spørre hvorfor du må ta blodprøve og vente i flere timer før kontroll? Aldri tatt en eneste blodprøve ved hverken kontroller, uttak eller innsett jeg![emoji85][emoji85]

Kan jeg spørre hvorfor du må ta blodprøve og vente i flere timer før kontroll? Aldri tatt en eneste blodprøve ved hverken kontroller, uttak eller innsett jeg![emoji85][emoji85]

De tar blodprøver mellom 9 og 9.30, også må de ha 2-4 timer for å få analysert dem før timen.
Så da blir klokka mye. Så får mange timer og slå ihjel der.

Er hormonprøver :) For å sjekke modninga på egga. Og den slo ut lav i dag.
Så da kunne de drøye til mandag med neste prøve. Men frustrerende med alle de tima gående i Oslo.

De tar blodprøver mellom 9 og 9.30, også må de ha 2-4 timer for å få analysert dem før timen.
Så da blir klokka mye. Så får mange timer og slå ihjel der.

Er hormonprøver :) For å sjekke modninga på egga. Og den slo ut lav i dag.
Så da kunne de drøye til mandag med neste prøve. Men frustrerende med alle de tima gående i Oslo.

Åja! Så rart at de sjekker det ved noen klinikker og ikke alle! Kjipt å måtte bruke en hel dag på en kontroll som egentlig er fort gjort!

Åja! Så rart at de sjekker det ved noen klinikker og ikke alle! Kjipt å måtte bruke en hel dag på en kontroll som egentlig er fort gjort!
Men veldig greit at de kan se at egga er klare med blodprøve og ikke bare ultralyd også. Men veldig kjedelig å vente så lenge. Så blir nok en tur rundt i butikker for å titte litt rundt tenker jeg :)

Da har han ringt tilbake, og jeg fikk roa meg mange hakk.
Det var ikke mange egg, det var helt gjennomstnittlig, og de var fine i størrelse og form.
Så han var sikker på at dette kom til å ende i befrukta egg :)

Også slapp jeg å møte opp i morgen. Kan drøye til mandag. Blodprøve klokka 9 og time 14.20, blir en laaaang dag. Men sånn er det bare. Blir nok en lang dag. Vurderer å ta en kino, om det går noe fint på dagtid. Og om jeg finner kinoen da, haha. Det var kanskje verre.
Puh holdt pusten litt for deg på første innlegg der! Så godt at det ser bra ut! Tenk, denne tiden neste uke er du mest sannsynlig ruger ;)

Puh holdt pusten litt for deg på første innlegg der! Så godt at det ser bra ut! Tenk, denne tiden neste uke er du mest sannsynlig ruger ;)
Jeg hadde puls i nesten 110 hele veien hjem etter den timen der... Så var veldig godt at han tok seg tid til å prate på telefon.

Jaaa, neste søndag ruger jeg nok. Om det ikke er mange dårlige egg, eller det blir totalfrys, eller noe sånn.
Gleder meg til å bli ferdig med uttaket og komme meg igjen etter det. Det er litt "grualt" som vi sier her jeg bor.

Sånn støl følelse i magen i går og i dag.
Det er kanskje ikke så rart, det begynner å bli rimelig fullt inne der. Så dette blir spennende tider :)
Gruer meg til en laaaaang Oslo dag i morgen igjen. Gruer meg mest fordi det er ganske så slitsomt for Fibro'n og ryggen.
Men regner med at det er siste kontrollen før egguttak.

Jeg hadde puls i nesten 110 hele veien hjem etter den timen der... Så var veldig godt at han tok seg tid til å prate på telefon.

Jaaa, neste søndag ruger jeg nok. Om det ikke er mange dårlige egg, eller det blir totalfrys, eller noe sånn.
Gleder meg til å bli ferdig med uttaket og komme meg igjen etter det. Det er litt "grualt" som vi sier her jeg bor.
Det er helt forståelig! Godt han fikk endret litt på inntrykket da. Virker jo rimelig stressa og kald tidligere ut ifra det du skriver

Det er helt forståelig! Godt han fikk endret litt på inntrykket da. Virker jo rimelig stressa og kald tidligere ut ifra det du skriver
Han var like første gangen jeg møtte på han, så var ikke overraska på møte to med han.
Så blir spennende å se hvem jeg kommer inn til i morgen.

Sånn støl følelse i magen i går og i dag.
Det er kanskje ikke så rart, det begynner å bli rimelig fullt inne der. Så dette blir spennende tider :)
Gruer meg til en laaaaang Oslo dag i morgen igjen. Gruer meg mest fordi det er ganske så slitsomt for Fibro'n og ryggen.
Men regner med at det er siste kontrollen før egguttak.
Jeg har selv fibromyalgi og føler med deg der.

Det føles ut som om jeg har tatt ett par hundre situps.
Jeg er skikkelig støl nederst i magen :hilarious:
Sånn ordentlig støl. Men er ikke vondt. Bare litt ubehagelig.

Jeg har hatt SÅ få bivirkninger av alle medisinene, så jeg er helt overraska.
Knapt merka noe jeg :wideyed:

Men nå sitter jeg å er spent på morgendagen, nok en dag i Oslo hele dagen, så må prøve å finne på noe.
Vurderer en tur på kino. Men litt stusslig alene det....:rolleyes:

Blir nesten litt rart utover... Å ikke ta sprøyte. Blitt en del av dagen med spray og sprøyter nå.

Kanskje en, to eller tre til før eggløsningsprøyta.
Det blir spennende å høre i morgen.

Vedlegg

• Snapchat-586436526.jpg
    Snapchat-586436526.jpg
    444,4 KB · Visninger: 71
Blir nesten litt rart utover... Å ikke ta sprøyte. Blitt en del av dagen med spray og sprøyter nå. Kanskje en, to eller tre til før eggløsningsprøyta. Det blir spennende å høre i morgen.
Det er så deilig når man får slippe flere sprøyter :shy: Hvor mange eggposer hadde du og hvor store var de ca? :)
Masse lykke til :):Heartpink

Det er så deilig når man får slippe flere sprøyter :shy: Hvor mange eggposer hadde du og hvor store var de ca? :)
Masse lykke til :):Heartpink
Han sa ingenting om det. Bare at det var mange, men normalt. Og da jeg spurte ba han meg ikke spørre mer for han måtte konsentrere seg. Men han mumla noe om 15 mm. Så det nærmer seg.
Så veldig spent på morgendagen :)

Han sa ingenting om det. Bare at det var mange, men normalt. Og da jeg spurte ba han meg ikke spørre mer for han måtte konsentrere seg. Men han mumla noe om 15 mm. Så det nærmer seg.
Så veldig spent på morgendagen :)
Wow, det var litt frekt av gyn synes jeg. Jeg har spurt og skravla jeg, fått svar på alt :sour: :shy:
Blir spennende, er rett rundt hjørnet nå :)

Wow, det var litt frekt av gyn synes jeg. Jeg har spurt og skravla jeg, fått svar på alt :sour: :shy:
Blir spennende, er rett rundt hjørnet nå :)
Fikk bare beskjed om han trengte å konsentrere seg jeg, og at han ikke hadde tid.
Så da følte meg litt til bry og valgte å ikke spørre mer.
Men blir spennende å se i morgen.

Så er det på'n igjen. Sitter på toget innover nå.
Og kjenner allerede hvor godt det skal bli å komme hjem :hilarious:

Måtte skrape is på bil og. Var to minus :wtf:

Back
Topp