Veien mot (IVF) drømmen... Vi venter på lillesøster i juni 2024 <3

Det er min og, tror ikke er det all verden til egg inni der :hilarious:
Er din gutt og? :hilarious:
Den drømmen din var bare så veldig hysterisk morsom :hilarious::hilarious:
Jeg har ikke drømt noe lignende enda :hilarious:

Er din gutt og? :hilarious:
Den drømmen din var bare så veldig hysterisk morsom :hilarious::hilarious:
Jeg har ikke drømt noe lignende enda :hilarious:
Han er absolutt en gutt ja, så det er ikke så rart at ikke egglagrene hans ikke er all verden :hilarious:

Han er absolutt en gutt ja, så det er ikke så rart at ikke egglagrene hans ikke er all verden :hilarious:
Da har hannkatta her samme trøbbelet :hilarious::hilarious:
Hadde det vært en av hukattene, så hadde det vært annerledes, men de kan ikke få unger de heller :rolleyes::hilarious:

Da har hannkatta her samme trøbbelet :hilarious::hilarious:
Hadde det vært en av hukattene, så hadde det vært annerledes, men de kan ikke få unger de heller :rolleyes::hilarious:
Ja nei da blir det IVF på hele gjengen da :hilarious:

Ja nei da blir det IVF på hele gjengen da :hilarious:
Lurer på om jeg blir fort anmeldt til dyrevernet om jeg begynner å sprøyte kattene :rolleyes::hilarious:
Hannkatta får sprøyte hver måned, gjort det i over fire år, men lell :hilarious:

Lykke til på kontroll i morgen! Krysser fingrene for fine egg på vei :)

Det så bra ut sist, så håper det ser like bra ut, men med større egg nå. 6-9 mm i størrelse sist, måles det i mm?
Så håper at de er vokst, og ikke fått med seg "hundre" andre til i morgen.

Tusen takk! :)

Masse lykke til med ny kontroll imorra[emoji5] håper du får en dato for uttak[emoji7]

Kjære vakre hodet mitt...
Ikke tenk så du blir helt uslitt...
Jeg skal snart sove nå...
Og lyset på soverommet av slå
Men mitt hodet spinner rundt,
Dette kan da neppe være helt sunt...
Hvordan ser det ut i morgen på kontroll
Jeg tenker og tenker, i min lille knoll.
Vær så snill og la det være fint og flott,
Det hadde bare vært så innmari godt.
Hodet mitt spinner og spinner så...
Og jeg ikke finner knappen for å av det få slå.
Jeg sitter og ser på kjoler med plass til store mager
Og håper at jeg i konfirmasjon til våres baby driver å lager
Kan jeg ikke bare mitt hodet slå av nå!
For jeg snart opp og legge meg må.
Disse tider er fulle av rare tanker...
Og jeg masse info til meg sanker.
Vær så snill og la dette gå...
Så jeg til neste år min egen baby kan få.
I tolv jeg har drømt og håpet og trodd
Og på mange tester jeg bare en strek har på glodd.
Nei nå må jeg gi meg å tenke...
Og heller prøve og til søvnen meg lenke...

Copyright Miriam/Veslejinta... Skrevet akkurat nå.

Masse lykke til med ny kontroll imorra[emoji5] håper du får en dato for uttak[emoji7]

Tusen takk :) Jeg er så spent at hodet snart er utslitt av tanker.

Veldig spent, og hadde vært noe med en dag nå :)
Blir spennende å se om det blir mer sprøyter

Lykke til på kontroll i morgen [emoji4] Håper du har Max 14 follikler og at de har vokst seg store nok til uttak :) De skal vel være minimum 17-18 mm før de er klar mener jeg. (Er ikke 100% sikker på antall mm som er minimum, men mener at det er i nærheten av 17-18mm).

Lykke til på kontroll i morgen [emoji4] Håper du har Max 14 follikler og at de har vokst seg store nok til uttak :) De skal vel være minimum 17-18 mm før de er klar mener jeg. (Er ikke 100% sikker på antall mm som er minimum, men mener at det er i nærheten av 17-18mm).

Jeg hadde dessverre ganske mange før kontroll, og det bekymrer meg. Men hun sa ikke noe om det hun jeg var hos på onsdag.
Hun sa normalt antall egg. Så litt forvirra :)
hun sa 17-19 mm, så mine må vokse ganske mye, siden de var 7-9 på onsdagen. Så har en følelse for at det blir litt flere sprøytedager og en kontroll til. Men man vet jo aldri :)

Jeg hadde dessverre ganske mange før kontroll, og det bekymrer meg. Men hun sa ikke noe om det hun jeg var hos på onsdag.
Hun sa normalt antall egg. Så litt forvirra :)
hun sa 17-19 mm, så mine må vokse ganske mye, siden de var 7-9 på onsdagen. Så har en følelse for at det blir litt flere sprøytedager og en kontroll til. Men man vet jo aldri :)

Håper det går fint i morgen [emoji4] Masse lykke til! Håper de har vokst masse og at det ikke er for mange [emoji4]

Masse lykke til på kontroll i morgen [emoji4]

Håper det går fint i morgen [emoji4] Masse lykke til! Håper de har vokst masse og at det ikke er for mange [emoji4]
Tusen takk :) Vi er nå våkne og gjør oss sakte, men sikkert klare for dagens gjøremål.

Hvordan gikk det i dag? :)

Da er rumpa plassert i sofaen hjemme igjen... Og fått i meg litt mat.

Joda, vi dro avgårde tidlig, og var ikke så morsomt å stå opp 6 på en lørdag...
Kommer oss frem, og først så har de ikke sendt ut rekvisisjon til blodprøve. Så det ble surr da.
Men fikk ordna meg det, og fikk tatt prøva. Så venta vi litt og så ble vi ropt inn.

Det har vokst godt, nå var det flere på 15 mm. Jeg spurte ett par ganger om det var mange egg, eller om det var normalt.
Men fikk beskjed om at han måtte konsentrere seg og at jeg ikke skulle spørre mer. Men fikk ett kort svar at det var mange.
Så jeg ble veldig nervøs, og klarer ikke å slippe, følelsen av at dette kanskje ender i avbrudd, og frys :(

Men han hadde ikke fått svar på blodprøva, så fikk spørsmål om vi kunne holde oss der til 16! Det går ikke sa jeg, for vi skal på konsert i kveld. Så da spurte han om vi kunne komme igjen i morgen. Joda. Det kan vi. Så ny time 9.00 i morgen.
Og apoteket, som de sa var åpent på lørdager, var stengt. Så vi dro innom Ullevål, og håpa at de hadde. Og heldigvis hadde de.
Så nå har jeg kjøpt eggløsnignssprøyta og en Gonal-F til, som jeg ikke vet om jeg får bruk for enda. Fordi legen skulle ringe opp når han får tid, etter klokka 16.00 i dag. For han hadde ikke tid til å bestemme når EL sprøyta måtte settes før etter da...
Så da får vi en hel dag der i morgen, fra 9 til da kanskje kvelden :wtf:
Jeg er ikke klokere, ikke over hodet. Bare mer spørsmål. Og veldig redd for overstimulering :confused::(
Og har måtte avlyst morgendagens planer.

Men spurte om når sånn cirka vi kunne forvente uttak. Han kunne ikke si noe sikkert, men kanskje tirsdag eller onsdag...

Da har han ringt tilbake, og jeg fikk roa meg mange hakk.
Det var ikke mange egg, det var helt gjennomstnittlig, og de var fine i størrelse og form.
Så han var sikker på at dette kom til å ende i befrukta egg :)

Også slapp jeg å møte opp i morgen. Kan drøye til mandag. Blodprøve klokka 9 og time 14.20, blir en laaaang dag. Men sånn er det bare. Blir nok en lang dag. Vurderer å ta en kino, om det går noe fint på dagtid. Og om jeg finner kinoen da, haha. Det var kanskje verre.

Back
Topp