Veien mot (IVF) drømmen... Vi venter på lillesøster i juni 2024 <3

Så fint å høre! Sikkert lurere å begynne forsiktig og så trappe opp. [emoji4]

Ja, er veldig greit det. For det kunne hende at PCOSen skaut fart, når den fikk hormoner. Men heldigvis, så er kroppen min ganske stabil og flink nå :Heartblue Gått ned 12 kg, så kan hende det har hjulpet også.

Så blir spennende å se hvordan det er etter tre dager med 200 iE.

Ja, er veldig greit det. For det kunne hende at PCOSen skaut fart, når den fikk hormoner. Men heldigvis, så er kroppen min ganske stabil og flink nå :Heartblue Gått ned 12 kg, så kan hende det har hjulpet også.

Så blir spennende å se hvordan det er etter tre dager med 200 iE.
Når var neste kontroll? :)

Så fint at det gikk bra på kontroll ifht at det ikke var tegn til overstimulering, og at dere har en plan videre [emoji173]️ Veldig fint babysett! [emoji7]

Når var neste kontroll? :)

Neste kontroll er lørdag klokka 9.00. Eller, blodprøvene er da, også er timen når de er klare.
Men da var de blodprøvene prioritert, så hun regna med at det kom til å gå fort :)

Så fint at det gikk bra på kontroll ifht at det ikke var tegn til overstimulering, og at dere har en plan videre [emoji173]️ Veldig fint babysett! [emoji7]

Jeg er veldig fornøyd jeg :)
Så for meg hundre egg, eller mange egg i forskjellige størrelser og bare surr.
(Ehm, ikke 100 egg altså, men "hundre" egg, som i LITT overdrevent :hilarious:)
Så vanlig antall, men litt små enda. Det er helt perfekt, i mine ører :D

Og takk for kommentaren om babysettet. Vært i Sverige med mamma i dag, og nevnte at jeg hadde gått på en smell... Hun lo godt, og da jeg beskrev det sa hun at det hørtes fint ut. Så da vi gikk forbi Kapp Ahl måtte vi innom, så hun fikk se. Var mer fint der og, men klarte å la være nå...

Og takk for kommentaren om babysettet. Vært i Sverige med mamma i dag, og nevnte at jeg hadde gått på en smell... Hun lo godt, og da jeg beskrev det sa hun at det hørtes fint ut. Så da vi gikk forbi Kapp Ahl måtte vi innom, så hun fikk se. Var mer fint der og, men klarte å la være nå...
Ja er masse fint :D

Akkurat svelget ned siste middagsbiten. Var bare å komme rett hjem og lage middag, kjæresten skal spille i korps og må reise om en halvtime, så litt stress i dag...:angelic:

Joda, jeg er blitt litt mer kjent i Oslo. Blodprøva var ingenting å grue seg til, tror jeg er litt over nåleskrekken nå :hilarious:
Er seks minutter til dagens sprøyte... Og nå må jeg ta opp ny pakke og ta fra både gammel og ny.

Men timen. Den gikk veldig bra. Kom inn 20 minutter før tida. Til ei veldig trivelig dame.
Egga er altfor små enda, de var mellom 6 og 9, er det mm det regnes i tru. Blodprøva viste også at det ikke var klart.
Men dosa var lita, så det er greit. Hadde vært verre om det var mye og masse klart nå på en måte.
Så ny kontroll lørdag klokka 9. Jeg er førstemann ut da. Med blodprøve og alt.
Så frem til lørdag skal jeg gå opp i dose, fra 125 til 200. Så kjøpt ei sprøyte på 450 iE nå.

Nå er det bare å vente til lørdag og se hvordan det er da. Veldig fornøyd med at det er normalt inne der, og ikke MASSE som modnes, eller ujevnt og sånn. Men at alt er normalt. Det er godt for en PCOS kropp det :)
Så bra at kontrollen gikk fint og du møtte hyggelige folk. Sikkert vanlig å prøve seg litt frem mtp pcos ja. Tvi tvi!

Så bra at kontrollen gikk fint og du møtte hyggelige folk. Sikkert vanlig å prøve seg litt frem mtp pcos ja. Tvi tvi!

Var ei utrolig trivelig, afrikansk, dame. Som var legen. For en koselig lege hun var.
Forsiktig, og pratsom. Ønska lykke til og var veldig hyggelig :)

Veldig greit at de tar seg tid, og setter meg opp på ofte kontroller, for å ha kontroll på PCOSen ja. Veldig glad for det :)
Selv om det er litt slitsomt med så mange turer.

Var ei utrolig trivelig, afrikansk, dame. Som var legen. For en koselig lege hun var.
Forsiktig, og pratsom. Ønska lykke til og var veldig hyggelig :)

Veldig greit at de tar seg tid, og setter meg opp på ofte kontroller, for å ha kontroll på PCOSen ja. Veldig glad for det :)
Selv om det er litt slitsomt med så mange turer.
Klart det må være slitsomt, men hva gjør man ikke.. hjelper på at legen er hyggelig åsånn da ;)

I kveld måtte jeg stikke meg tre ganger... Første gangen var for å tømme første sprøyta, var bare igjen 25 iE i den, og jeg skulle ha 200 iE. Ordna sprøyte to... Og begynte å stikke den... Sittende på benken på kjøkkenet (Har benk under vindu, som plata er lav, som vi sitter på) Og da kom katten Rabalder og skulle ha kos. Han er en stanger. Så jeg dro ut sprøyta igjen og ropte på samboeren at NÅ måtte han hente katta. Så da måtte jeg jammen stikke en tredje gang. Så ble tre stikk i dag.

Men alle tre i dag, og den i går har jeg blødd av. Så har tydelige merker etter sprøyta :sorry:
Men det gjør ikke vondt da, så ikke så bekymra for det.

I kveld måtte jeg stikke meg tre ganger... Første gangen var for å tømme første sprøyta, var bare igjen 25 iE i den, og jeg skulle ha 200 iE. Ordna sprøyte to... Og begynte å stikke den... Sittende på benken på kjøkkenet (Har benk under vindu, som plata er lav, som vi sitter på) Og da kom katten Rabalder og skulle ha kos. Han er en stanger. Så jeg dro ut sprøyta igjen og ropte på samboeren at NÅ måtte han hente katta. Så da måtte jeg jammen stikke en tredje gang. Så ble tre stikk i dag.

Men alle tre i dag, og den i går har jeg blødd av. Så har tydelige merker etter sprøyta :sorry:
Men det gjør ikke vondt da, så ikke så bekymra for det.
Katten passer på, med andre ord.. :p

Klart det må være slitsomt, men hva gjør man ikke.. hjelper på at legen er hyggelig åsånn da ;)
Koselige leger hjelper veldig på dem :)
Kontrollen før sprøyter hadde jeg en som hadde det travelt, og det kjentes ut som om han prøvde å dytte den ultralyd staven ut gjennom huden, det var så vondt det... Klagde litt til kjæresten etterpå, og han sa, med ett smil, at han har jo ikke sånn selv, så han har sikkert ikke peiling på sånn, haha.

Katten passer på, med andre ord.. :p

Ja, Rabalder'n er med. Han stakk hele snytegrevet ned i magen min og lukta der jeg hadde stukket...
Var redd for at han skulle stange sprøyta mens den satt i huden jeg, så trakk den ut. Men heldigvis gikk han igjen så jeg fikk gjort jobben min.

Back
Topp