Veien mot (IVF) drømmen... Vi venter på lillesøster i juni 2024 <3

Det føles ut som om den vokser om dagen.

Vedlegg

• Snapchat-2097865426.jpg
    Snapchat-2097865426.jpg
    28,3 KB · Visninger: 104
Oi, har du allerede hatt glukosebelastning! Godt at det gikk bra da. Jeg gruer meg litt... :coldfeet:

Vi har OUL nesten likt, jeg har 19. mars.
Skal du ha den på Ahus eller Kongsvinger?
Veldig fint at dere slipper å kjøre over en time når du skal føde! :)

Oi, har du allerede hatt glukosebelastning! Godt at det gikk bra da. Jeg gruer meg litt... :coldfeet:

Vi har OUL nesten likt, jeg har 19. mars.
Skal du ha den på Ahus eller Kongsvinger?
Veldig fint at dere slipper å kjøre over en time når du skal føde! :)
Ja, jeg måtte pent ta den, da føden ville følge meg opp. Har insulinresistent, som ble oppdaga i forbindelse med noe hormonprøver etter 2 år som prøver i 2009. Så gått på Metformin siden da. Så de ville ha øye med kroppen og sukker alt fra start.
Så blir nok en runde til i mai tenker jeg. Men jeg kjente ingenting jeg, kroppen var kvalm før jeg begynte. Men gikk over etter drikken så gikk helt superfint. Verste var å faste.

Da er det ikke så langt i mellom oss nei. Jeg har på Ahus, avdeling Kongsvinger. Fødeplass også der :)
Ett kvarter er veldig grei vei til føden. Men før så hadde jeg utsikt rett på sykehuset fra sofaen. Brukte ti minutter å gå :p

14+6. I morgen er det ny uke. Og jeg må få si at det har gått fort nå.

I morgen er det andre kontroll hos jordmor.
Siste hos henne før hun slutter. Jeg liker ikke så godt å bytte mennesker rundt meg sånn.
Men håper at den neste er koselig også.

Jeg synes at magen begynner å komme nå.
Og jammen spreller babyen nå, i dette øyeblikk.

Vedlegg

• Snapchat-240186831.jpg
    Snapchat-240186831.jpg
    27,8 KB · Visninger: 110
15+0!!
Tida har gått fort!

I morgen er det fem uker siden forrige jordmortime. Ny i dag. Eneste hun hadde å bemerke var at tisset mitt var veldig gult.
Så jeg må drikke mer. Men det kan komme av at jeg svømte i går. Og ikke drakk nok etterpå.

Hun ville prøve å finne forsterlyden, men mente det kunne være tidlig. Fant først navlestrengen, og den var det også liv i.
Så fant vi en nydelig lyd. Ikke så høy. Men veldig fin. 150 slag i minuttet, helt perfekt sa henne :)
Og etter å ha lest litt på kjerringråd om kjønn så stemmer det med magefølelsen, vi tror begge at det er ei jente inne der :Heartpink Både samboer og jeg.
Men det får vi kanskje svar på etterhvert håper vi.

Jeg har gått opp 1 kilo siden sist. Så ikke så mye egentlig.

Men fikk bekrefta at det nok er babyen jeg har kjent, og at noen kjenner dem så tidlig. Fantastisk følelse :happy093
I går kveld kjente jeg to ganske harde dult, det var helt herlig og kjenne. Og jeg skvatt for begge.

Last edited:
Gratulerer med 15 uker

Tusen takk!
Det føles litt uvirkelig å feire 15 uker. Men veldig god følelse.
Det skjønner jeg!
Hører i innleggene dine hvordan du nyter hver dag og hvert lille livstegn

Det skjønner jeg!
Hører i innleggene dine hvordan du nyter hver dag og hvert lille livstegn
Det er ganske fantastisk kjenner jeg. Og veldig koselig, for dette er det kjempet for :Heartpink

Har laga ett veldig sterkt bilde i dag, men har navna det med fullt navn, så skal se om jeg tøff nok til å legge det ut.
Det er av siste IVF forsøket.

Det er ganske fantastisk kjenner jeg. Og veldig koselig, for dette er det kjempet for :Heartpink

Har laga ett veldig sterkt bilde i dag, men har navna det med fullt navn, så skal se om jeg tøff nok til å legge det ut.
Det er av siste IVF forsøket.
Bare nyt!
Nedturene har vært mange nok og man lærer å nyte de gode stundene!
Det er fantastisk å få kjenne på det lille livet som vokser

Fjerna navnet mitt og la på nicket isteden.
Siste forsøk i bilde.
La ut på Facebook med en lang tekst i tillegg.
Med litt info om løpet.
Synes bildet ble veldig sterkt.

IKKE siter, tilfelle jeg fjerner bildet. Kommenter gjerne, men uten sitat av bildet.

_20200225_131755~3.JPG

Bare nyt!
Nedturene har vært mange nok og man lærer å nyte de gode stundene!
Det er fantastisk å få kjenne på det lille livet som vokser
Jeg nyter veldig. Og særlig da jeg kjente de to tydelige dunka i går. De var herlige de :smiley-bounce012

Gleder meg til h*n kjennes bedre. Men gruer meg kanskje litt til det vil begynne å gjøre vondt da.
Men alt kommer til å bli tatt i mot med takknemlighet. Uansett hvor dårlig jeg kommer til å bli.
For dette er så ønska, at det er vanskelig å beskrive.

Ringte sykehuset og purra på kontrolltimen jeg skulle få denne uka her.
Og legen har klart å krysse to måneder, og ikke to uker! Ikke så rart at jeg ikke har hørt noe.
Men jeg ringte føden, og skulle ha ringt gyn. Men ringte det nummeret jeg hadde jeg.
Hadde flaks, for jordmora som tok telefonen satt ved siden av gyn legen min.
Så det ordna seg. Og jeg fikk time 13.30 I DAG!
Så nå må jeg bare sæla på og komme meg til Jessheim for å hente en bestilt vare og titte litt på Babyshop.
Før ferden går til Kongsvinger og ultralyd og kontroll med mamma.

Fjerna navnet mitt og la på nicket isteden.
Siste forsøk i bilde.
La ut på Facebook med en lang tekst i tillegg.
Med litt info om løpet.
Synes bildet ble veldig sterkt.

IKKE siter, tilfelle jeg fjerner bildet. Kommenter gjerne, men uten sitat av bildet.

Fy søren for er flott og sterkt bilde. Fikk tårer i øynene her! Så lang vei som du har hatt så er det så velfortjent at det gikk på det 3. forsøket! Fortsett å nyte de små dulta som etterhvert blir sterkere og sterkere :Heartred.

Fy søren for er flott og sterkt bilde. Fikk tårer i øynene her! Så lang vei som du har hatt så er det så velfortjent at det gikk på det 3. forsøket! Fortsett å nyte de små dulta som etterhvert blir sterkere og sterkere :Heartred.
Jeg har aldri ville gi opp. Men det har vært verdt hvert stikk. Det er så godt at det siste var det som satt.

Tusen takk :) Det ble veldig sterkt. Men jeg liker det godt. Det er våres historie, kort fortalt i ett bilde.

Var på ultralyd og samtale på føden i går.
Og glukosebelastninga var helt fin. Både før og etter. Så nå er jeg uten Metformin.
Jeg vet ikke helt hva jeg føler om det. Det er ganske skummelt egentlig.

Mamma var med i går. Hun synes at det var spennende å se.
Men lillegullet var altfor vilter igjen. Og lå med beina oppunder seg. Så uvisst hva det er enda.
Men er en vilter liten goklump.

15+3
Fredag og snart helg igjen.

I dag er det 3 måneder siden jeg fikk satt inn to egg og det er 25 uker til termin.

I dag henta jeg vogn pose. Kjøpt den på salg. Og kjøpte saueskinn på onsdag. Nå er vogna så godt som klar.

Andre bildet er tatt i dag. Det begynner å bli en mage :Heartbigred

Vedlegg

• Snapchat-170938212.jpg
    Snapchat-170938212.jpg
    28,6 KB · Visninger: 107
  • Snapchat-1294094966.jpg
    Snapchat-1294094966.jpg
    26,8 KB · Visninger: 107
15+3
Fredag og snart helg igjen.

I dag er det 3 måneder siden jeg fikk satt inn to egg og det er 25 uker til termin.

I dag henta jeg vogn pose. Kjøpt den på salg. Og kjøpte saueskinn på onsdag. Nå er vogna så godt som klar.

Andre bildet er tatt i dag. Det begynner å bli en mage :Heartbigred
Helt herlig:love7 blir like glad hver gang jeg leser her inne nå! Fine magen:)

Back
Topp