Veien mot (IVF) drømmen... Vi venter på lillesøster i juni 2024 <3

Så rart det er, å se igjennom dagboka. Fra jeg oppretta den i juli, og telte ned fra 9 uker til uttak, til nå.
Og 17 dager til spraystart, har blitt til dag mange på spray :)
At uke 37 og sprøyter var en evighet til. Nå er det neste uke :wideyed: Og litt over cirka to uker til uttak.
Tida går jammen meg den!

Nå er det spennende timer, her i det gamle huset på landet.

Inne i huset males det enda. Snart ferdig med siste strøket på veggen nå. Men har igjen ett i taket og alt av lister og to strøk på vindu og vinduskarmen. Det blir ett veldig fint rom. Gleder meg til å få litt møbler og stæsj inn der. Vi er bare litt uenige om skap.
Om det gamle, slitte skapet skal pusses opp og settes inn igjen, eller kjøpe ett Ikea skap. Jeg kan tenke meg Ikea skap.
Takhøyde er så liten, så uansett så må det monteres stående, for å få plass.

Klokka er straks fem på morgenen, samboeren har tatt seg fri, etter fire reisedøgn på ei uke. Og enda får jeg ikke sove.
Så tok med meg sprayen ned, og tenkte at jeg kunne brodere litt og vente på spraytid, før jeg finner senga igjen for noen timer.
Skal til tannlegen 10.15, så har god tid til å sove litt til :)
Ja tiden går fort når man begynner på medisiner ;)
Våknet seg alt for tidlig her jeg i dag :p tog/buss går ikke før 8 og i tillegg har jeg sovet dårlig, sånn er det vell og ikke være vandt med og sove alene :hilarious:

De har jammen gått relativt fort disse daga. Da jeg først regna på det istad.
Går det så fort resten, så er jeg ruger før jeg aner :woot:

... og etter at jeg sa det, så har egentlig tida stått litt stille...
Men det går litt opp og ned.

Det er litt rart og sitte her... En fredagskveld. Sammen med samboeren og to av tre katter. Og tenke på hva vi egentlig driver på med... Vi er i gang! Kjære vene, vi er i gang!
Om ikke så mange ukene, så er vi rugere. Da skal det ruges godt og lenge da :Heartred
Går det bra, så er det fantastisk, om det ikke går, så er det flere muligheter.
Men tenk om det går på første forsøk. Tenk så godt det hadde vært. Det hadde vært fantastisk det :love7
Men hele denne reisa her, er lang og kronglete. Så håper virkelig dette er det som skal til :Heartred
:wav
Men med denne jubelrekka, så har jeg trua :knegg:

Jeg venta tre år med eksen. Litt fordi jeg var 18 år da vi begynte. Og litt for å få livet på rett spor. Med leilighet osv. Vi bodde hjemme enda da vi begynte.

Denne gangen søkte jeg hjelp etter akkurat ett år cirka. Men de var så treige, så de brukte over ett år på å få ut fingeren og søke oss videre. Så ting tar tid. Meeen, vi har enda ikke vært samboere, på papiret, i 2 år enda. Men ble samboere i mars, men flytta under samme adresse først i november. Så er litt unna de krava der enda...
Også har vi ikke vært sammen så lenge enda heller. Så kunne egentlig ikke vært særlig mye raskere denne gangen.
Må man være samboere i 2 år ? Hos oss var det 1 år med samme adresse.. så leit at du har måttet vente slik, men det vil nok være verdt alt strevet til slutt skal du se

Må man være samboere i 2 år ? Hos oss var det 1 år med samme adresse.. så leit at du har måttet vente slik, men det vil nok være verdt alt strevet til slutt skal du se
Står ekteskapelig forhold, og at det er 2 år. Så vi mangler litt på papiret :oops:
Men kjedelig å vente, men tror ikke de stopper oss nå, selv om vi ikke oppfyller det kravet på papiret.

Håper snart ventinga er over nå, og at drømmen er hakket nærmere oppfyllelse.

Det er litt rart og sitte her... En fredagskveld. Sammen med samboeren og to av tre katter. Og tenke på hva vi egentlig driver på med... Vi er i gang! Kjære vene, vi er i gang!
Om ikke så mange ukene, så er vi rugere. Da skal det ruges godt og lenge da :Heartred
Går det bra, så er det fantastisk, om det ikke går, så er det flere muligheter.
Men tenk om det går på første forsøk. Tenk så godt det hadde vært. Det hadde vært fantastisk det :love7
Men hele denne reisa her, er lang og kronglete. Så håper virkelig dette er det som skal til :Heartred
:wav
Men med denne jubelrekka, så har jeg trua :knegg:

Det var en fin jubelrekke - jeg heier med! :joyful:
Så flott at de første dagene med behandling har godt såpass fort. Og at du ikke har hatt store plager. Krysser fingrene for at du vil fortsette å reagere like bra på sprøytene! Snart er du halvveis til ruging :Heartred

Vedlegg

• image.png
    image.png
    918 bytes · Visninger: 52
Så flott at de første dagene med behandling har godt såpass fort. Og at du ikke har hatt store plager. Krysser fingrene for at du vil fortsette å reagere like bra på sprøytene! Snart er du halvveis til ruging :Heartred

Der kom det et ekstra hjerte som vedlegg - ikke vet jeg hvorfor - men du får ta imot :p

Det er bra det, jeg tar i mot alle heiinger og alt som kan samles i IVF håpet :)
For ei tid vi er i nå. Superduper spennende :)

Jeg sliter med hetetokter nå... Gjorde det på Clomifeen også, så ikke så uvanlig egentlig.
Men når det står på, så svetter jeg som en gris! Og da spesielt... på baksida av knea! :wtf:
Altså, det renner, i strie strømmer nedover legga... Og buksebeina er våte :rolleyes:
Hvorfor svette BAK knea!? :hilarious:

Ingen har noen gang spurt oss om detaljer angående våre boforhold eller noe, vi har bare bekreftet at vi er samboere. Som studenter, som vi har vært gjennom store deler av vårt forhold, så har vi vært registrert hos hver våre foreldre i forskjellige fylker uansett :p

Så kjipt med hetetokter! Og svette bak knærne, det høres i grunn slitsomt ut :p
Håper det går fort over :)

De spurte i 2013, og var ganske gravende da. Men da var det ikke noe problem, for hadde vært sammen siden 2005 og samboere fra 2007. Så det var ikke noe feil da.

Nå ble vi sammen i juni 2015, begynte å prøve i desember, han flytta inn til meg midlertidig i mars, også flytta vi sammen i november 2016. Så ble litt rart, og ingen dokumentasjon. Men fikk ingen spørsmål der. Så da er det sikkert greit :)

Svetter ikke i panna, eller noe der, men i nakken og bak knea :hilarious: :hilarious:
Jeg må le litt, spesielle steder å være varm... Spent på hvordan kroppen reagerer på sprøyter jeg...

Jøss.. Aldri hørt om noen som har fått faktiske spørsmål om det :wideyed:
De har egentlig ikke snakket så veldig mye med samboeren min i der hele tatt, han tusler nå mest bare etter meg og bærer tingene mine, nikker her og der :p Det var først på tredje innsett at han innrømmet at han ikke skjønte noe som helst av hva som skjedde på skjermen foran ham :laughing001

Eksen og jeg ble spurt ja. Men vet ikke om det var siden vi var ganske unge den gangen, eller hva det var.
Men hadde prøvd i fem år da...

Kjæresten er veldig interessert, han skal være med på sprøyteopplæringa på tirsdag også. Veldig godt å ha han med :)
Men er oss jentene som har den harde jobben i denne jungelen her.

Alder har kanskje noe å si? Vi vaket jo rundt 30-tallet begge to da vi starta..
Jeg har én gang fått samboer til å se på da jeg satte sprøyta, men han har så ekstrem sprøyteskrekk at han bare forsvinner. Det var et grusomt opplegg å få tatt de blodprøvene av ham før oppstart :laughing001

Han har fått høre det noen ganger da, at jeg gjør all jobben :angelic:

Alder har kanskje noe å si? Vi vaket jo rundt 30-tallet begge to da vi starta..
Jeg har én gang fått samboer til å se på da jeg satte sprøyta, men han har så ekstrem sprøyteskrekk at han bare forsvinner. Det var et grusomt opplegg å få tatt de blodprøvene av ham før oppstart :laughing001

Han har fått høre det noen ganger da, at jeg gjør all jobben :angelic:

Her tror jeg at det er jeg som stikker av når sprøytene skal settes... :hilarious:
Kan jeg det... Bare gå ut og så er alt ferdig på vei inn igjen :hilarious:

Tenker nok alder har noe å si ja, for da var jeg 22 år, eller var jeg 23 år kanskje. Så det er en god del år siden.
Er eldre nå, og har prøvd i snart tre år, så da kanskje de tenkte automatisk at det var i orden. Men er bare to måneder. Så ikke så lenge :)

Røyk på en smell gitt. Jeg er veldig glad i Mummi, og har sikla lenge. Men nå stod det få på lager.
Sååå, dette er på vei...
x_large.jpg

Dobbelpost

Last edited:
Trippelpost, hvordan er det mulig... Tror alt hang seg opp. Men trenger bare ett bilde av sengesettet :)

Vedlegg

• Mummi.jpg
    Mummi.jpg
    33,8 KB · Visninger: 61
Last edited:
Back
Topp