Veien mot drømmenurket med litt hjelp

For en god oversikt du har! Har du ammepute ? Anbefaler cozyfix på det varmeste! ;)

For en god oversikt du har! Har du ammepute ? Anbefaler cozyfix på det varmeste! ;)

Har kjøpt en helt enkel en, de halvmånene. Cosyfix syns jeg ikke var noe særlig når stemoren min hadde denne til småsøskne mine :)

Ser ut som du har det meste syns jeg [emoji2] Jeg har blitt helt avhengig av talkum til stumpen (og foldene i lysken) til mini. Så kanskje det kunne vært noe? Jeg syns sånne kremer er noe klin, vet andre er uenig med meg altså.

Jeg hadde også et par bokser med mme i skapet i tilfelle rottefelle. Og et par Dr.Browns flasker.

Hvilke vogner har du kjøpt? Og den uroen med stativ, hvor har du kjøpt det? [emoji16]

Ser ut som du har det meste syns jeg [emoji2] Jeg har blitt helt avhengig av talkum til stumpen (og foldene i lysken) til mini. Så kanskje det kunne vært noe? Jeg syns sånne kremer er noe klin, vet andre er uenig med meg altså.

Jeg hadde også et par bokser med mme i skapet i tilfelle rottefelle. Og et par Dr.Browns flasker.

Hvilke vogner har du kjøpt? Og den uroen med stativ, hvor har du kjøpt det? [emoji16]

Talkum skal jeg se på :)

Har et par flasker og tenker kjøpe inn noen ferdige bokser med MME neste gang vi er på grensen! Veldig kjekt, har dårlig erfaring med stengte butikker og skrikende unge fra før av..

Jeg har liggende en Phil and Teds smart lux med ekstra babybag (svær!), og en babyjogger mini GT som skal ligge i bilen da den andre ikke er stor, men veldig lang sammenlagt (det hadde jeg jo ikke tenkt på). Totalt rundt 7500.- for alt sammen, så ganske OK pris :)

9091EF4D-47AB-4147-AE1C-724265A2E1A8.jpeg
8ECCEFBB-B376-41E4-9BD4-F4B3AC8B1E09.jpeg
BEC561DE-AB78-4262-A3C5-4C35BF132AE8.jpeg

Stativet kjøpte jeg på Wish :) Og kjøpt en enkel uro med elefanter på jollyroom! Veldig greit :)

Tenker at med ny overmadrass er det ikke noe problem med madrassen.

Du har tidligere snakket om at dere har flytteplaner etter hvert. Noen konkrete tanker om når? tenker at kanskje en bedside crib hadde vært ok istedet for sprinkelseng de første månedene? Litt bedre plass på soverommet inntil videre. Hvor bred seng har dere? Kunne dere evt hatt en smalere så lenge dere bor der? eller er det mulighet for å vri litt rundt på møbleringen av rommet?

Har kjøpt en helt enkel en, de halvmånene. Cosyfix syns jeg ikke var noe særlig når stemoren min hadde denne til småsøskne mine :)
Åja okei :smug: jeg elsker den fordi da er begge armene frie og siden den er anbefalt av barnefysioterepaut så merker den er god for meg og for henne. Det blir jo noen timer amming:hilarious:
Men man har jo hver sin smak og behag ;)

Tenker at med ny overmadrass er det ikke noe problem med madrassen.

Du har tidligere snakket om at dere har flytteplaner etter hvert. Noen konkrete tanker om når? tenker at kanskje en bedside crib hadde vært ok istedet for sprinkelseng de første månedene? Litt bedre plass på soverommet inntil videre. Hvor bred seng har dere? Kunne dere evt hatt en smalere så lenge dere bor der? eller er det mulighet for å vri litt rundt på møbleringen av rommet?

Hadde egentlig flytteplaner, men av ymse årsaker så blir det nok ikke før hun er over året. Om vi fjerner ene nattbordet så skal det nok gå. Får bare lære meg å sove ytterst :P Smalere seng hjelper lite da den står på tvers (dvs at den må stå 2 meter ut av veggen uansett).

Ser ut som du har det meste du trenger i starten [emoji4] jeg hadde nesten ikke kjøpt noe før etter uke 20 jeg [emoji14]

Ser ut som du har det meste du trenger i starten [emoji4] jeg hadde nesten ikke kjøpt noe før etter uke 20 jeg [emoji14]

Utålmodig sjel her :P Mangler vel egentlig bare håndkle og en badebalje tror jeg. Og noen småting ;)

Hadde egentlig flytteplaner, men av ymse årsaker så blir det nok ikke før hun er over året. Om vi fjerner ene nattbordet så skal det nok gå. Får bare lære meg å sove ytterst :p Smalere seng hjelper lite da den står på tvers (dvs at den må stå 2 meter ut av veggen uansett).
skjønner. Håper dere finner det som fungerer best

18 uker herregud :D
A09D24BB-F861-49CA-A416-29D8C0F62E74.jpeg

Termin: 06.08.2018

Kjønn: En liten jente ❤️

Neste kontroll: OUL om 3 (!!) dager, jordmor om 17 dager.

Vektendring: For en gang skyld er jeg tilbake på startvekt nå. Vekten jeg veier meg på krangla dog veldig (viste bare masse forskjellig), men tror startvekt er korrekt.

Kjenner du liv: Jeg kjenner henne ganske tydelig hver dag, ikke sterke spark, men dulting nederst i magen. Dultingen blir sterkere for hver dag - var full balabu der inne på tirsdag når jeg svømte :p

Plager: Vondt bekken, kvalm og sliten. Tidvis hodepine også.. Same as last week :(

Status jobb: 100 prosent sykemeldt.

Kosthold: Litt varierende. Spiser ikke all for mye og blitt litt mye søtt siste uken..

Humør: Hormonella, som vanlig. Sliten psykisk, samtidig orker jeg helsigvis litt mer sosialt.

Innkjøp: Kjøpt for en gangs skyld ingenting denne uken som gikk tror jeg :p Handlet jo stort sist fredag. Men fikk masse i babyshower sist lørdag og igår handlet mamma masse :)

Tanker om fødselen: Kort oppsummert ønsker jeg minst mulig innblanding, god informasjon fra jordmor, atsamboer skal hjelpe meg huske på pustingen, lille inne hos oss hele tiden etter fødsel og mest mulig ro :) Opprinnelig ønsker jeg ikke epidural, men åpen om det blir nødvendig eller om jeg føler behovet. Har også lyst til å benytte meg av badekar og akupunktur om mulig!

Andre tanker: Har mye bekymringer for å miste henne. Har jo ingen grunn egentlig når jeg kjenner henne daglig, men er nok noe med andre her inne som har mistet sent, den kommende OUL’en og at jeg har så mye tid for meg selv til å tenke. Og hatt noen mareritt om at hun ikke er Leah på OUL lenger :p

A727FE9B-525E-497B-BD03-73A7947219EE.jpeg
B486D028-3F6B-4B81-AACC-A5D00DE1D8E0.jpeg

Vært hos legen idag:

Sykemeldt videre 100 prosent til over påske så får vi ta en ny vurdering da. Eier jo ikke energi over tid og bekkenet sliter meg ut fysisk. Men kjenner dessverre at det psykisk/mentalt er mer slitsomt enn vi hadde trodd å gå gravid hjemme, delvis isolert. Heldigvis så er formen bedret seg såpass så lenge jeg ikke er veldig aktiv at jeg orker med sosialisering med venninner. Samboer er også mye hjemme for tiden og så har jeg jo hundene :)

Måtte også ta blodprøve og urinprøve for å sjekke opp en kløe jeg har hatt siste ukene. Har fra før av forhøyede lever- og galleverdier, og det er jo ikke helt greit ift kløe i svangerskapet. Har ingen utslett, så er jo ingen synlig grunn til at det skal kjennes ut som at jeg har 100 maur kravlende på meg store deler av dagen. Men håper virkelig det bare er ufarlige forandringer i huden som skaper dette.

Godt å få videre sykemelding da.
Når får du svar på blodprøvene ? Ikke noe godt å klø slik :hungover:

Hunder er god terapi :happy:

Godt å få videre sykemelding da.
Når får du svar på blodprøvene ? Ikke noe godt å klø slik :hungover:

Hunder er god terapi :happy:

Vet ikke når jeg får svar, men regner jo med at hun ringer meg mandag om de fant noe. Hun skrev dog opp at jeg skulle ha OUL den dagen så mulig tirsdag da kanskje. Men hun sa at av flere ting i svangerskapet så tok hun det veldig seriøst, spesielt med min forhistorie av forhøyede verdier og dårlig helse grunnet dette. Klør bare mer og mer, så håper de finner noen løsning.

Veldig god terapi :D

Gratulerer med 18 uker

Vet ikke når jeg får svar, men regner jo med at hun ringer meg mandag om de fant noe. Hun skrev dog opp at jeg skulle ha OUL den dagen så mulig tirsdag da kanskje. Men hun sa at av flere ting i svangerskapet så tok hun det veldig seriøst, spesielt med min forhistorie av forhøyede verdier og dårlig helse grunnet dette. Klør bare mer og mer, så håper de finner noen løsning.

Veldig god terapi :D
Høres ut som veldig bra oppfølgning! :) det er nok betryggende :angelic:

Hva slags type hunder har dere ?

Gratulerer med 18 uker [emoji7][emoji7]

Back
Topp