Veien mot drømmenurket med litt hjelp

Hun sparker :D [emoji173]️ Åh, fine lille jenten min. Så sterk og fin, bare 2 uker igjen til vi skal se henne :)
Beste følelsen å kjenne herlige babyspark[emoji7][emoji7][emoji7][emoji173][emoji173][emoji173]

17 fullgåtte uker :D

04F8BBB9-2B3E-4062-8141-2CDCE34639DE.jpeg

Badedraktmagen lyver litt da (heldigvis) :P

Termin:
06.08.2018

Kjønn: En liten jente ❤️

Neste kontroll: OUL om 10 dager

Vektendring: Fortsatt ned 1 kilo.

Kjenner du liv: Kjenner en del, spesielt om jeg drikker kaldt eller skal sove. Mest helt nederst i magen. Mistenker morkaken ligger høyere.

Plager: Vondt bekken og sliten.

Status jobb: 100 prosent sykemeldt.

Kosthold: Samme som forrige uke egentlig. Kanskje litt bedre, men ikke noen særlig matlyst. Spiser ofte fordi jeg må.

Humør: Hormonella.. Og lett irritabel.

Innkjøp: Kjøpt litt tøy, men får roe ned innkjøpene videre ;)

Tanker om fødselen: Kort oppsummert ønsker jeg minst mulig innblanding, god informasjon fra jordmor, at samboer skal hjelpe meg huske på pustingen, lille inne hos oss hele tiden etter fødsel og mest mulig ro. Opprinnelig ønsker jeg ikke epidural, men åpen om det blir nødvendig eller om jeg føler behovet. Har også lyst til å benytte meg av badekar og akupunktur om mulig!

Andre tanker: Har tidvis sterk redsel for å miste henne. Er blitt så tilknyttet og må frem med doppleren oftere enn sist uke av redsel. Heldigvis er hun da flink til å gjerne bevege litt på seg. Litt smålei er jeg også av å være hjemme og i dårlig form. Skal ta opp dette med jordmor.. Ingen god kombo å være redd og på randen til deprimert :(

17 fullgåtte uker :D

Vis vedlegget 245687

Badedraktmagen lyver litt da (heldigvis) :P

Termin:
06.08.2018

Kjønn: En liten jente [emoji173]️

Neste kontroll: OUL om 10 dager

Vektendring: Fortsatt ned 1 kilo.

Kjenner du liv: Kjenner en del, spesielt om jeg drikker kaldt eller skal sove. Mest helt nederst i magen. Mistenker morkaken ligger høyere.

Plager: Vondt bekken og sliten.

Status jobb: 100 prosent sykemeldt.

Kosthold: Samme som forrige uke egentlig. Kanskje litt bedre, men ikke noen særlig matlyst. Spiser ofte fordi jeg må.

Humør: Hormonella.. Og lett irritabel.

Innkjøp: Kjøpt litt tøy, men får roe ned innkjøpene videre ;)

Tanker om fødselen: Kort oppsummert ønsker jeg minst mulig innblanding, god informasjon fra jordmor, at samboer skal hjelpe meg huske på pustingen, lille inne hos oss hele tiden etter fødsel og mest mulig ro. Opprinnelig ønsker jeg ikke epidural, men åpen om det blir nødvendig eller om jeg føler behovet. Har også lyst til å benytte meg av badekar og akupunktur om mulig!

Andre tanker: Har tidvis sterk redsel for å miste henne. Er blitt så tilknyttet og må frem med doppleren oftere enn sist uke av redsel. Heldigvis er hun da flink til å gjerne bevege litt på seg. Litt smålei er jeg også av å være hjemme og i dårlig form. Skal ta opp dette med jordmor.. Ingen god kombo å være redd og på randen til deprimert :(

Fine magen[emoji7] og gratulerer med ny uke!!

Også var det meg og shopping dååå... Gikk helt fint til vi kom til en Next butikk. Fy så billig! Ble utrolige 4 pysjer, kjole, body, lue og smekke til 450 kroner cirka! Herregud sier bare jeg ❤️

240EC88C-79A5-4B3E-B169-3B4D78A8545D.jpeg
75F05DAE-B98B-479F-8BB9-CD8CFC8501E8.jpeg
5E5CA02A-DD87-4695-94B4-FB2DD9ED96B9.jpeg
D093F9E1-0A74-48B5-A7F3-54FFFD2F9849.jpeg

Ble tatt på sengen med babyshower idag! Svigerinnen min er colombiansk og hun med familien hadde ordnet en skikkelig fest med pynt, gaver, mat og det hele. Litt stresset mor som ikke helt liker all oppmerksomheten, men veldig veldig rørt ❤️

4271B575-139F-4631-A9D1-F94C211F489D.jpeg

Så koselig overraskelse!

Gratulerer så mye med passerte 17 uker og nydelig mage.

17 + 4

Svømming fullført idag :) Deiligere trening finns ikke! Ellers er formen OK, men bekkenet er vondt etter reise tur/retur Stockholm forrige uke.

Idag er det 6 små dager til OUL! Tenk det - snart skal JEG av alle få oppleve milepælen den ordinære ultralyden er :D Hvem gjemmer seg inni her? Er det fortsatt Leah eller er det plutselig en Lucas? Må innrømme det blir et stort sjokk om det plutselig ikke er Leah lenger, vi har nok blitt veldig knyttet til henne nå. Og ikke minst blir det en veldig veldig rosa gutt, spesielt etter babyshoweren..

Ellers sparker/dulter hun som bare det, spesielt gøy i vannet i sted! Hun er så aktiv inni der tross morkaken foran ❤️

Last edited:
Herlig.
Digger den vofsen din

Sitter og tenker på hva vi mangler av utstyr osv og hvordan vi skal organisere alt. Vi har jo ikke allverden med plass (50 kvm med 1 soverom + bod av OK størrelse 2 etasjer ned)..

Per dags dato har vi 2 nattbord, seng, et speil og skyvegarderobe på soverommet. Det er såpass smalt at den som ligger innerst må klatre over den andre i sengen. Normalt ligger jeg innerst (hater ligge ytterst!) men av praktiske grunnet byttet vi på søndag. Full blære, svær mage og bekkenløsning er ikke beste kombinasjonen for å komme seg ut av sengen for tiden :P På sikt (når sprinkelsengen skal på plass) må vi nok fjerne ene kommoden og skyve sengen helt inntil. Slik hadde vi det første året vi bodde her, så det er egentlig ikke stress. Men tenker litt praktisk på at jeg da burde ligge ytterst for å ha kommoden ved min side og kunne lett stå opp. Samtidig har jeg ligge ytterst så hadde vært deilig å sove innerst, men da må jeg klatre over samboer + ordne en eller annen hylle for å ha nattbord av noe slag. På soverommet skal vi da også ha sprinkelsengen + en kommode fra IKEA til hennes tøy. Trolig 4 skuffer, det holder vel? Og speilet henger vi opp i gangen :) Har jo skyvegarderobe med speil. Tenker dog samsove første tiden, men skrur nok opp både sengen til soverommet og lekegrinden i stuen (nødvendig grunnet røytende hund, orker ikke at lekematten og lekene hennes første månedene blir fulle av hår).

Litt usikker også ang madrassen. Den er kjøpt ny når niesen til samboer ble født. Så det er fra familie og jeg vet de er veldig rene av seg. Men klarer ikke helt legge vekk tanken på om vi bør kjøpe ny eller ei. Har dog kjøpt overmadrass som skal brukes hele tiden. Mye enklere å vaske enn hele madrassen. Hva tenker dere?

Og så var det badet. Har jo kjøpt stellebord og prøvd det ut, men redd det blir trangt der inne. Litt usikker på foreksempel hvor skittentøyet skal plasseres, småting som hårføner osv. Men alt ordner seg nok bare jeg får organisert der inne ordentlig. Tenker ha en plastboks under stellebordet på gulvet med ekstra kluter, bleier og småting som ekstra flasker med sjampo og annet vi kjøper fler av. Håper det blir en OK løsning.

Og selve utstyret vi har:
  • Sprinkelseng med madrass, overmadrass og laken
  • Minste dynen med 3 sengsett
  • Samsovingsmadrass/-seng
  • Diverse tepper, sovepose, lammeskinn
  • Uro med stativ
  • Lekegrind med madrass, lekematter
  • Vippestol
  • Bilstol med base, bilstolpose, speil, solskjerm til bilen
  • 2 vogner, begge med bilstoladapter og (snart) babybag
  • Lammeskinn, regntrekk, myggnetting osv til vognene, voksi city
  • Stellebord med stellematte og byttbare trekk
  • Nok tøy i 50-62 i hvertfall pluss en del smekker, sløyfer osv
  • Smokker, smokkelenker
  • AmmeBH, innlegg i ull og engangs, diverse småting til meg
  • Et par flasker og småting
  • En haug med 1 bleier og litt stelleprodukter
Og en haug andre småting. Hva mangler jeg egentlig..? :P

Første 6 måneder (eventuelt hele første året) ville jeg brukt helt ny madrass. MEN om du ender med å samsove hele perioden hvor det er aktuell problemstilling så er jo en pent brukt madrass perfekt. Vi brukte ikke egen seng før han var ett år. :knegg: Så kanskje vente og se an? Heldigvis ikke alt man må ha før fødsel. :D

https://www.lub.no/forebygging/forebygging-av-krybbedod (les punktet om ren og fast madrass).

Første 6 måneder (eventuelt hele første året) ville jeg brukt helt ny madrass. MEN om du ender med å samsove hele perioden hvor det er aktuell problemstilling så er jo en pent brukt madrass perfekt. Vi brukte ikke egen seng før han var ett år. :knegg: Så kanskje vente og se an? Heldigvis ikke alt man må ha før fødsel. :D

https://www.lub.no/forebygging/forebygging-av-krybbedod (les punktet om ren og fast madrass).

Greien er jo at jeg vet madrassen er ren, fastheten må sjekkes (dog kun brukt til 1 barn). Og skal ha både overmadrass og babynest på om hun sover der på dagtid. På natten er jeg nok såpass «lat» at hun sover med meg. Ingen røyker så det skal nok gå fint (de gangene mannen skal ut sover han enten borte eller på sofaen). Men får se det an :)

Back
Topp