16 uker
Termin: 06.08.2018
Kjønn: En liten jente
Neste kontroll: OUL om 17 dager, jordmor om 31 dager.
Vektendring: Fortsatt ned 1 kilo.
Kjenner du liv: Jeg kjenner henne ganske tydelig hver dag, ikke sterke spark, men dulting nederst i magen. Spent på å få vite på OUL eksakt hvor på framsiden morkaken ligger. Tviler på at den ligger så lavt.
Plager: Vondt bekken, kvalm og sliten. Tidvis hodepine også..
Symptomer: Samme som vanlig egentlig, i tillegg til flere tegn fra lille.
Status jobb: 100 prosent sykemeldt.
Kosthold: Litt bedre enn forrige uke egentlig. Lite matlyst, grønnsaker og middagsmat frister minimalt, men får i meg totalt sett mer mat.
Humør: Hormonella, men også litt bekymret for den lille firbeinte babyen min.. Gruer meg til han på nytt skal gjennom det han gjorde igår om 3 uker..
Innkjøp: Kjøpt litt på BarnasHus: ammepute, ullsett, fleecedress, smokk og litt på IKEA: 2 overmadrasser, flere laken, sovepose, lekematte. Har også kjøpt en lekegrind brukt for 400.- inkl madrass, så fornøyd med den.
Tanker om fødselen: Kort oppsummert ønsker jeg minst mulig innblanding, god informasjon fra jordmor, atsamboer skal hjelpe meg huske på pustingen, lille inne hos oss hele tiden etter fødsel og mest mulig r
pprinnelig ønsker jeg ikke epidural, men åpen om det blir nødvendig eller om jeg føler behovet. Har også lyst til å benytte meg av badekar og akupunktur om mulig!
Andre tanker: Har mye bekymringer for den lille pelsdotten, samtidig beroliger frøkna i magen meg ganske ofte med at ting er OK der inne. Ellers stresser jeg litt med å skrive på bacheloroppgaven min (får hodepine etter kort tid), får se hvordan det går seg til. Og veldig spent på om hun fortsatt mangler tut om 2,5 uke!