Veien mot drømmenurket med litt hjelp

Gaah, så kjipt med bekkenløsning allerede :(
Jeg fikk i uke 20, og det ble lenge nok med plager...
I feel U ❤️

Utrolig hva man venner seg til.. Over 10 uker siden jeg ble sykemeldt for det :P

Husk at du kan få hjelpemidler om det blir værre. Vet om flere som har hatt god hjelp av krykker og i verste fall rullestol i perioder. Kan være greit å begynne snuse litt på sånt om du allerede er så plaga.

Husk at du kan få hjelpemidler om det blir værre. Vet om flere som har hatt god hjelp av krykker og i verste fall rullestol i perioder. Kan være greit å begynne snuse litt på sånt om du allerede er så plaga.

Har krykker liggende, må bare få rotet frem de piggene til de hos mamma på søndag. Og bruker bekkenbelte. Så tror ikke det er så mye annet å gjøre dessverre. Og har et ørlite håp om at det ikke fortsetter slik hele svangerskapet :banghead:

Kommer forøvrig til å be om full sykemelding videre, ser nå at jobb ikke går da det var en kort gåtur til/fra svømming og så til/fra butikken som ga utslaget. Da fungerer ikke jobben min (90 prosent gåing og ståing) :(

15 uker jooooohooooo

24 dager igjen til OUL ❤️

62BD6154-D816-47CD-B919-E15C2D7CCD9B.jpeg

Termin: 06.08.2018

Kjønn: En liten jente ❤️

Neste kontroll: OUL om 24 dager, jordmor 38 dager til (time 20+3).

Status jobb: Sykemeldt 100 prosent nye 4 uker, vært sykemeldt siden 27/11 (50%) og 11/12 (100%). Etter en helvetesperiode med både bekken, kvalme, hodepine og annet er nok sannsynligheten stor for at jeg forblir dette ut svangerskapet.

Vektendring: -2 kilo sist lørdag. Tror ikke den er endret seg så mye.

Kjenner du liv: Kjent innimellom når jeg har trykket lett inn ved skambeinet. Mer sikker på at det er lille da det føles sterkere for hver dag. Samboer fikk også kjenne dultet idag da han holdt hånden litt inn ved skambeinet.

Plager: Bekken, hodepine, kvalme..

Kosthold: Lite annet enn coco pops, eplejuice og noe frukt (utenom godteri/potetgull) frister.. Håper dette snur snart!

Humør: Drittlei av å være dårlig..

Innkjøp: Hentet det jeg bestilte forrige uke, og handlet en body og pysj i helgen.

Tanker om fødselen: Minst mulig innblanding, god informasjon fra jordmor, at samboer skal hjelpe meg huske på pustingen, lille inne hos oss hele tiden etter fødsel og mest mulig ro egentlig bare.

Annet: Veldig takknemlig for å være gravid, litt nervøs for lille i magen og veldig lei dårlig form :P

Gratulerer med 15 uker.
Du har så fin mage, Victoria.

Leit du skal slite sånn med bekkenet. Håper det ikke blir for ille og at alt ordner seg ift NAV og sykepenger

Ikke dårlig med begge ønskene mine til jul - større pupper og baby i maven ❤️ Rart å gå fra A (sånn seriøst) til i hvertfall C. Glad jeg har en haug med BHer uten spiler :P

2F9A5F62-FFFF-4EF2-AEBC-AD7D4C06960B.jpeg

15 + 2

Vekta viser 2 kilo i minus (samme som forrige lørdag), så ligger vel rimelig stabilt. Skal prøve la vær å spise så mye tull denne uken (er jo litt bekymret for sv. diabetes), så får vi se hvordan dette går. Tanken var jo å spise det jeg ville mens jeg gikk hjemme, men nå blir jeg trolig hjemme til permisjon så da er det nok ikke det lureste :P Da er det bare å finne fram oppskrifter som frister, ha nok frukt og sitron (!) tilgjengelig og unngå alle disse bomkjøpene av usunne fristelser. Utenom eplejuice da, må ha eplejuice hver dag!

15 + 4

Utfordret meg selv litt idag og tok turen på IKEA + barnas hus. Og selvfølgelig ble det litt shopping på frøkna:

- 2 overmadrasser til sprinkelseng (lettere å vaske)
- 4 hvite laken
- lekematte
- fleecedress i 74
- ullsett i 62 og 68
- liten rosa smokk
- sovepose 0/6 mnd
- ammepute

E4DCFD6D-BDC7-4491-882F-F635568BC83E.jpeg

Lekegrind fikk vi i hus igår, 80x80 med madrass til 400.- :D Og fikk tittet på bagdelen til babyjoggeren og bestemt meg for å kjøpe den ❤️

Herlig med shopping.
Hvordan går det med formen nå?

Herlig med shopping.
Hvordan går det med formen nå?

Den er like elendig, om ikke verre. Så alt må planlegges, fra dusjing til handling. Men men, så sparker hun plutselig og da er det verdt det ❤️

Hvordan går det med deg?

Den er like elendig, om ikke verre. Så alt må planlegges, fra dusjing til handling. Men men, så sparker hun plutselig og da er det verdt det ❤️

Hvordan går det med deg?
Det er jo verdt det, selvfølgelig. Ikke minst den dagen du holder henne i armene.
Men vondt når du må planlegge så i detalj for klare gjennomføre.

Det går greit. Merker at energinivået er på bånn og jeg ikke orker så mye. Hviler idag fordi det ble for mye igår + at jeg brygger på noe.

Det er jo verdt det, selvfølgelig. Ikke minst den dagen du holder henne i armene.
Men vondt når du må planlegge så i detalj for klare gjennomføre.

Det går greit. Merker at energinivået er på bånn og jeg ikke orker så mye. Hviler idag fordi det ble for mye igår + at jeg brygger på noe.

Ja, blir litt kjipt i lengden. Og om formen er OK tuller gjerne bekkenet litt ekstra :P Men har maks 6 måneder, helst 5, igjen og det er nok verdt det i lengden :) Heldigvis har vi det meste av ting i hus, så trenger ikke å løpe i butikkene med det første.

Du får ta det rolig og hvile godt ❤️

Ja, blir litt kjipt i lengden. Og om formen er OK tuller gjerne bekkenet litt ekstra :p Men har maks 6 måneder, helst 5, igjen og det er nok verdt det i lengden :) Heldigvis har vi det meste av ting i hus, så trenger ikke å løpe i butikkene med det første.

Du får ta det rolig og hvile godt ❤️
Godt det da, Victoria.
Ta vare på deg selv og lytt til kroppen. Det meste kan handles på nett og vet du.

klem

15 + 4
Utfordret meg selv litt idag og tok turen på IKEA + barnas hus. Og selvfølgelig ble det litt shopping på frøkna:

- 2 overmadrasser til sprinkelseng (lettere å vaske)
- 4 hvite laken
- lekematte
- fleecedress i 74
- ullsett i 62 og 68
- liten rosa smokk
- sovepose 0/6 mnd
- ammepute

Vis vedlegget 243921

Lekegrind fikk vi i hus igår, 80x80 med madrass til 400.- :D Og fikk tittet på bagdelen til babyjoggeren og bestemt meg for å kjøpe den ❤️

Venners venner dag? :D

Venners venner dag? :D

Venners venner noe haha :P All ull/fleece fra Reflex var på 50 prosent, mens smokken og ammeputen fikk jeg 25 prosent rabatt på :) Litt over 700 kroner for 2 ullsett, 1 fleecedress, ammepute og en smokk er innafor ❤️

Venners venner noe haha :p All ull/fleece fra Reflex var på 50 prosent, mens smokken og ammeputen fikk jeg 25 prosent rabatt på :) Litt over 700 kroner for 2 ullsett, 1 fleecedress, ammepute og en smokk er innafor ❤️

Så det på FB og tenkte du utnyttet deg av tilbudet. :D

Herlig med shopping[emoji7][emoji7]

Men kjipt det med formen din altså!! Håper den kommer seg slik at du får til å nyte svangerskapet litt også[emoji173]️[emoji173]️

Må få skryte av lille frøkna som spreller som en gal og turner godt inni der ❤️ Spesielt morsomt etter å ha drukket kaldt vann :D

Back
Topp