Veien mot drømmenurket med litt hjelp

Så spennende! Her blir det blåklokkejakke i tillegg til den romperen :) Og så blir det nok en olivesstrømpebukse i rosa i tillegg! Får se hvor langt jeg kommer med alle disse prosjektene, er "heldigvis" rundt 5,5-6 mnd til fødsel ennå :p

Den jakka er fin!

Har ikke planlagt så mye strikkeprosjekter her enda, men det kommer vel noe mer på lista. Vil strikke et par forskjellige rompere, og så er det endel senhøst og vinter-dresser jeg kunne tenke meg å strikke også. Er så mye fint til småtassene altså! Og en fordel at det går så fort til de aller minste. :hilarious:

Den jakka er fin!

Har ikke planlagt så mye strikkeprosjekter her enda, men det kommer vel noe mer på lista. Vil strikke et par forskjellige rompere, og så er det endel senhøst og vinter-dresser jeg kunne tenke meg å strikke også. Er så mye fint til småtassene altså! Og en fordel at det går så fort til de aller minste. :hilarious:

Og praktisk ikke minst! Får jo en del strikk her og der, men er noe eget med å strikke selv også :)

Og praktisk ikke minst! Får jo en del strikk her og der, men er noe eget med å strikke selv også :)

Ja, det er det. Og strikking er et must her nå for tiden, for å holde hendene okkupert med noe annet enn å putte mat og godis i munnen (noen har lite matlyst og er kvalme i svangerskap, andre har matlyst nok for tre :shy: ).

Ja, det er det. Og strikking er et must her nå for tiden, for å holde hendene okkupert med noe annet enn å putte mat og godis i munnen (noen har lite matlyst og er kvalme i svangerskap, andre har matlyst nok for tre :shy: ).

Kan godt sende litt av matlysten hitover :P

Kan godt sende litt av matlysten hitover :p

Åh, hadde det vært mulig så skulle jeg sendt til alle som ville ha! :knegg: Har mer enn nok til flere i alle fall. :P

Jeg tar også litt! :gen014

Kan sende både nordover og sørover jeg! Har mer enn nok å ta av (og enda nå har jeg litt mindre matlyst enn jeg hadde fra uke 8/9 til uke 16 - da var jeg desperat da :wideyed: ).

Helt merkelig hvor forskjellig det er i svangerskap fra person til person altså.

14 + 1
Tilbragt dagen tur/retur Sverige med litt handling (mamma skulle innom polet og hytten vår). Kjenner det ble litt vel mye, så godt sofaen skal nytes resten av helgen med unntak av ting jeg må (lufte hund, dusje, sove). Og fått et par småting til i jentebunken vår ❤️

Vis vedlegget 242510

2 pysj i 50/56, 1 pysj 56, body 50 (skal med hentesett), 2 strømpebukse i ull 68/74 (varer nok hele vinteren) og diverse garn med påfølgende prosjekter :)
Så søtt :Heartred
Og de strømpene kan du nok bruke leeeenge om du ikke får en lubben unge ;) Jeg rydder bort de siste strømpene i 68/74 nå, straks 1år :love7

14 + 3

For en drittdag.. Nesten bare orker sofaen, sliter sånn med hodepine. Gravidsvømming imorgen så håper formen blir bedre :)

Ellers snaaaaaaaaaaart ferdig med jakken tross litt humper på veien. Mønsteret stemte plutselig ikke, så måtte rekke opp og da ble det stygt noen steder.. Håper ikke det er såpass synlig som jeg tenker, har nok bare litt tvangstanker i all irritasjonen :P

Og både kjent og hørt lille frøkna de siste dagene ❤️

14 + 4

Blir så fortvila over NAV.. Fikk vedtaksbrev hvor det står at jeg kun får utbetalt sykepenger tilsvarende årslønnen min i 2016 som var på rett over 200.000, ikke 300.000 som jeg hadde før jeg ble sykemeldt. Dette fordi halve stillingen min sist høst var vikariat, dog hadde jeg nok fortsatt å jobbe såpass (med brutto månedslønn på rundt 25000) om jeg ikke var dårlig/gravid. Det vil si at jeg nå i 1,5 år inkludert hele permisjonen min taper 100.000 i året fordi jeg er dårlig nå. De årene de la til grunnlag var jeg student og jeg hadde for eksempel 50.000 mer i årslønn ifjor (studerte ikke på høsten). Med skatteprosent på 17 prosent får jeg da utbetalt rundt 14.000 i måneden mot vanlige 19.000 :( Det er ingen lett endring, spesielt når samboer er student.

Jeg får da inn 14.000 i måneden, samboeren min 8000 i stipend + lønn. Med andre ord må han jobbe mer enn planlagt. For 22.000 er jo ikke allverden å leve på med husutgifter på 12.000, hund, bil, mat, studielån..

Bare glad majoriteten av babyutstyret er i hus, så slipper tenke på den utgiften. Og lille koster jo heldigvis ikke allverden første året om vi er forsiktige med klesinnkjøp og heller får ønske oss foreksempel bilstol nummer 2 til jul.

Det er jo teit! Send inn klage? Jeg tror jeg hadde klikket av pengeangst :confused:

Ja sender klage, men tviler jo på at de endrer noe..
Lov å håpe tenker jeg.. Det er jo utrolig dumt at de ikke tar høyde for den faktiske inntekten din, for dét skal de jo!
Jeg jobbet med ei som sleit ræva av seg på slutten for å få høyere permisjon, så hvorfor skal det være annerledes for deg? :pompus: du har jo allerede slitt masse!

Beregnes ikke foreldrepenger ut fra de beste 6 av de siste 10 månedene uansett? Det er mulig sykepenger er annerledes, men. Og så lenge du er sykmeldt skal du jo ha tilsvarende det du har tjent, som igjen gjør at du får ”riktig” foreldrepenger?

Beregnes ikke foreldrepenger ut fra de beste 6 av de siste 10 månedene uansett? Det er mulig sykepenger er annerledes, men. Og så lenge du er sykmeldt skal du jo ha tilsvarende det du har tjent, som igjen gjør at du får ”riktig” foreldrepenger?
nei, de gjør ikke det, det er en myte. Nav foreldrepenger på facebook poster om dette ganske ofte og prøver hardt å avlive den myten
https://www.facebook.com/navforeldrepenger/
feks med denne posten
https://www.facebook.com/plugins/post.php?href=https://www.facebook.com/navforeldrepenger/posts/1713218568699602:0&width=500

De har vel endret reglene slik at det skal mye til for at det er 6 beste av de siste 10 månedene.
Men mener ha hørt at det skal regnes av lønnen du hadde når du ble SM/gikk i permisjon...

Blir ikke helt klok, får se hva jeg gjør med det. Økonomien går rundt, bare ergerlig om jeg taper 150.000 (brutto) denne perioden på 1,5 år før jeg skal ut i jobb igjen etter permisjon.

Absolutt!
Rart om reglene er sånn, du hadde jo inntekten...

Oh så kjipt med mindre lønn :shy:
Håper det går an å klage, eller iallefall sjekke om det virkelig skal være slik.:banghead:

Back
Topp