Veien mot drømmenurket med litt hjelp

13 + 5

Begynner å lure på om det er min hjertefrekvens/lyd jeg har hørt de siste dagene.. Kjipt. Finner henne ikke nå som jeg må høre etter et rask tog som de kaller det.. Og da blir jo mammahjertet stresset :P

13 + 5
Begynner å lure på om det er min hjertefrekvens/lyd jeg har hørt de siste dagene.. Kjipt. Finner henne ikke nå som jeg må høre etter et rask tog som de kaller det.. Og da blir jo mammahjertet stresset :p
Klarer du å telle slagene i 10 sekunder?
Jeg fant mest sannsynlig hjertelyden ista for første gang.. var en lyd jeg ikke har hørt hittil denne graviditeten

13 + 5

Begynner å lure på om det er min hjertefrekvens/lyd jeg har hørt de siste dagene.. Kjipt. Finner henne ikke nå som jeg må høre etter et rask tog som de kaller det.. Og da blir jo mammahjertet stresset :P

Du finner den nok etter hvert :)
Hos jm synes jeg lyden til baby høres mer "klikketi-klakkete" ut om du forstår? Pulsen min og navlesttengen er mer svosjete og fosterbevegelsene er sånn som når man skurrer klær o.l. borti mikrofonen på tlf [emoji14]
Om du tenker deg hvor fort hjertet ditt slår når du har 170 (f.eks) i puls så kan du tenke deg hvilken rytme du skal høre etter.

Husk bare å ikke sitt med doppleren for lenge og ofte. Den sender ut varmebølger som kan varme opp fostervannet og baby :)

Klarer du å telle slagene i 10 sekunder?
Jeg fant mest sannsynlig hjertelyden ista for første gang.. var en lyd jeg ikke har hørt hittil denne graviditeten

De lå på rundt 80-90/min de jeg kjente idag, så det er mine. Får se om noen dager igjen, legger den pent bort en stund ;)

Du finner den nok etter hvert :)
Hos jm synes jeg lyden til baby høres mer "klikketi-klakkete" ut om du forstår? Pulsen min og navlesttengen er mer svosjete og fosterbevegelsene er sånn som når man skurrer klær o.l. borti mikrofonen på tlf [emoji14]
Om du tenker deg hvor fort hjertet ditt slår når du har 170 (f.eks) i puls så kan du tenke deg hvilken rytme du skal høre etter.

Husk bare å ikke sitt med doppleren for lenge og ofte. Den sender ut varmebølger som kan varme opp fostervannet og baby :)

Legger den pent vekk til helgen jeg :P

det er vanlig ikke å finne hjertelyden så tidlig som førstegangs og hvis hun ligger mer inn mot ryggen din kan det hende hun er litt langt vekk enda, eller at du bare må lytte etter svosje-lyden når hun flytter på seg

De lå på rundt 80-90/min de jeg kjente idag, så det er mine. Får se om noen dager igjen, legger den pent bort en stund ;)
Det er dine ja.
det er ikke tvil når du finner L sine, men det er ikke sikkert du finner den så du får nyte lyden lenge, bare så du såvidt får med deg at det er der

Legger den pent vekk til helgen jeg :P
Hun er sikkert bare litt sjenert enda, hun har jo avslørt ganske mye siste uka så [emoji14]

Dessuten må man visst treffe ryggen, som jm forklarte en student når jeg var på kontroll. Så om jenta di liker å ligge mot magen din så kan det jo være derfor? Eller som du sier så fikk du jo magen tidlig pga hormonene ift ivf, så kan jo være av livmorveggen er litt tykk? ELLER at morkaka lå foran da, det har helt sikkert litt å si :)

Hun er sikkert bare litt sjenert enda, hun har jo avslørt ganske mye siste uka så [emoji14]

Dessuten må man visst treffe ryggen, som jm forklarte en student når jeg var på kontroll. Så om jenta di liker å ligge mot magen din så kan det jo være derfor? Eller som du sier så fikk du jo magen tidlig pga hormonene ift ivf, så kan jo være av livmorveggen er litt tykk? ELLER at morkaka lå foran da, det har helt sikkert litt å si :)

Får bare ha litt tålmodighet :) Vet jo at morkaken er foran, og hun er jo såpass liten at hun nok kan ligge langt bak. Hjelper jo ikke at magesekken min er så full heller for tiden, så er nok greit med plass der inne :P

13 + 6

Gud som jeg blir frustrert av NAV. Gjett hvor sykepengene mine er sendt? Arbeidsgiver. Hvor skulle de? Dirkete til meg. Får jeg de utbetalt raskt? Nei, nå skal da NAV ha refundert fra jobben og så kan de utbetale til meg trolig.. Jaja, får se det positive i at jeg i hvertfall får sykepenger da :P Blitt mange telefonsamtaler idag.. Hjelpes!

Også hatt manuellterapi idag, eller det vil si at jrg har gått gjennom treningsprogram. Trengte ikke komme tilbake til henne med mindre det blir veldig forverret. Satser på at treningsprogram + bassengtrening gjør susen fremover. Tviler på at det blir bedre, men om jeg holder det stabilt en stund er det i hvertfall håp for et greit svangerskap :)

14 + 0

Ny fullført uke! Og velkommen 2 trimester :)

Litt amper stemning da NAV og jobben tuller veldig med disse sykepengene mine.. Håper jo at jeg snart får pengene, men ting tar jo tid i denne mølja..

E3F26B45-0E6E-4C6D-9EC6-AEB48F96823E.jpeg

Termin: 06.08.2018

Kjønn: En liten jente ❤️

Neste kontroll: Akkurat vært hos legen, ellers OUL om 31 dager.

Status jobb: Sykemeldt 100 prosent nye 4 uker, vært sykemeldt siden 27/11 (50%) og 11/12 (100%)..

Vektendring: Aner ikke, må sjekke imorgen da jeg ikke har vekt hjemme. Tipper rundt startvekt.

Kjenner du liv: Vært samme boblende følelsen som sist, men føler kanskje ikke det er babyen. Veldig usikker. Kjent innimellom når jeg har trykket lett inn ved skambeinet.

Plager: Sliter mye med kvalme, hodepine (!) og bekkenet. Begynt med svømming og opplegg fra fysio for bekkenet, men kvalmen og hodepinen et det verre å ordne opp i..

Kosthold: Samme som forrige uke egentlig. Lite matlyst, grønnsaker og middagsmat frister egentlig minimalt.

Humør: Hormonella haha!

Innkjøp: Handlet litt råsa her og der haha pluss en handlerunde på senteret sist lørdag :P Håper virkelig småen i magen fortsatt er ei jente, ellers blir det mye rosa på en eventuell gutt ;)

Tanker om fødselen: Kort oppsummert ønsker jeg minst mulig innblanding, god informasjon fra jordmor, atsamboer skal hjelpe meg huske på pustingen, lille inne hos oss hele tiden etter fødsel og mest mulig ro.Opprinnelig ønsker jeg ikke epidural, men åpen om det blir nødvendig eller om jeg føler behovet. Har også lyst til å benytte meg av badekar og akupunktur om mulig :)

Annet: Veldig takknemlig for å være gravid og alt det der, men kjenner også veldig på frykten for å miste lille jenta vår. Og det overdøver litt gleden av å være gravid til tider. Trodde jo forrige uke etter UL at frykten skulle roe seg ned litt, men lært at verden er uforutsigbar og brutal, så det er vanskelig å tanke at alt kommer til å gå fint også.

Du finner nok hjertelyden om ikke lenge. :Heartred

Så håpløst av NAV da. Håper de rydder kjapt opp etter seg, selv om det kanskje er å håpe på for mye. :rolleyes: Men du får nå sykepenger i alle fall, de bare bruker uhorvelig lang tid ...

Du finner nok hjertelyden om ikke lenge. :Heartred

Så håpløst av NAV da. Håper de rydder kjapt opp etter seg, selv om det kanskje er å håpe på for mye. :rolleyes: Men du får nå sykepenger i alle fall, de bare bruker uhorvelig lang tid ...

Ja, hadde jo vært greit med penger snart :P

Får se om jeg prøver lete idag eller venter litt lenger, akkurat nå er jeg for sliten til å gjøre annet enn å ligge i ro på sofaen.. Helsikkes hodepine :(

Gratulerer med 2. trimester[emoji7][emoji7]

Gratulerer med 2. trimester[emoji7][emoji7]

Ja, dukket plutselig opp 2 trimester i appen nå :D Håper bare det betyr at formen blir bedre snart.. Fikk 4 ukers sykemelding igjen idag, hun sa hun så på hele meg at det var eneste riktige.. Heldigvis har jeg en fantastisk flott lege!

Ja, dukket plutselig opp 2 trimester i appen nå :D Håper bare det betyr at formen blir bedre snart.. Fikk 4 ukers sykemelding igjen idag, hun sa hun så på hele meg at det var eneste riktige.. Heldigvis har jeg en fantastisk flott lege!

Helt herlig!! Tenk at du skal bli mamma[emoji7][emoji7]

Slike leger er gull!!! Har det jeg også[emoji7]

Fine babykulen :Heartred
Gratulerer med 2.trimester :)

Back
Topp