Veien mot drømmenurket med litt hjelp

9 + 4

Yaaaay! Endelig kom brevet! Da blir det Rikshospitalet på oss i juli/august og OUL om 2 måneder, den 5. mars :D Under 9 uker det! Er så glad vi fikk plass på Rikshospitalet ❤️

Imorgen er det jordmor, 24 dager til Lundring og 62 dager til OUL!

Gratulerer så mye med ønsket fødeplass og dato for OUL

9 + 5

Veldig fornøyd med jordmor idag. Koselig dame, synd jeg ikke skal tilbake før uti april en gang :) Fikk ordnet helsekort, farsskapserklæring og tatt de vanlige testene. Litt protein i urinen og høyt Hb, men ingenting å uroe seg over.

16 dager til fullgåtte 12 uker, 23 dager til neste ultralyd, 61 dager til OUL ❤️

God nytt år, Victoria! Og gratulerer med fødeplass og vel overstått time hos jordmor. Dette her går jo bra, på tross av kvalmen din. Håper med det at den forsvinner så fort 2.trimester melder seg ❤️

Så koselig med fin time hos JM

Så bra at timen hos jordmor var fin[emoji173][emoji7] Og grattis med fødeplass[emoji8][emoji8] Håper formen blir bedre også når 2 trimester kommer[emoji4]

Den slo ikke ut på ketose hos deg som er mye dårlig? Jeg hadde 3+ på ketose igår så jordmora skjønte at formen ikke har vært bra[emoji28]

Bra du likte jordmora da[emoji2]

Den slo ikke ut på ketose hos deg som er mye dårlig? Jeg hadde 3+ på ketose igår så jordmora skjønte at formen ikke har vært bra[emoji28]

Bra du likte jordmora da[emoji2]

Hva er ketose? :p

Edit: Hadde litt proteiner (midten av den raden)

Vet ikke så mye mer enn at det er fordi jeg har vært så dårlig. Har jo gått ned 6 kg så har visst at det ikke har vært noe særlig[emoji27]

Ja, den ser jeg.. Vet bare det var litt protein i urinen og mye jern (hb). Gått ned 2-3 kilo foreløpig selv.

Fikk seriøst diggeste gravidbuksa i posten idag! Kommer til å leve i denne ut svangerskapet :hilarious:

De var pene. Hvordan er de i størrelsen ift her hjemme?
Ganske like :) Bestilte size 12, er vel samme som 42 her og den var for stor. Bruker 38/40 normalt.

Vet ikke så mye mer enn at det er fordi jeg har vært så dårlig. Har jo gått ned 6 kg så har visst at det ikke har vært noe særlig[emoji27]
Ketose er noe en får utslag på hvis en spiser lite.
Fedon sier:
"Alle som har hoppet over et par måltider eller ikke klart å spise noe særlig et par dager på rad (for eksempel på grunn av en infeksjon), har vært i ketose. Ja, man er i mild ketose bare ved å hoppe over frokost etter den 8–10 timers nattlige faste.
Ketose oppstår når man får i seg under 100 gram karbohydrat fra kosten flere dager på rad (og selvsagt fortere under full faste, eller hvis man spiser veldig lite karbohydrat)"

Kan forresten anbefale Cubus sine bukser - https://cubus.com/no/p/bukser/basic...-JhzkkHHY_9yUT5aRf8aAoebEALw_wcB&gclsrc=aw.ds fantastisk både som gravid og etter :flower

10 uker idag ❤️

Idag er det 4 uker siden vi så hjertet for første gang! Tenk det - 4 uker er gått, og på søndag er det faktisk 7 (!) uker siden positiv test! Idag har jeg gjennomført ca 1/4 av svangerskapet.. Turde aldri drømme om dette tidligere i høst.

2 uker igjen til jeg er 12 uker, 3 uker igjen til neste UL og 8+4 igjen til OUL :D

Helgen tilbringes på hytten med samboer, stefar og hunden. Så får vi se hvordan formen blir den kommende uken :)

Back
Topp