Veien mot drømmenurket med litt hjelp

4 + 3

Legetime kl 1040 idag, spent på hva hun sier/gjør med bekkenet og kontroller videre.

Ellers er det nå 15 dager til UL! Håper 12/12 kommer raskere enn raskest akkurat nå!

Første kontroll legen

Ble sykemeldt i 2 uker 50 prosent (vikariatet mitt) grunnet bekkenløsning. Ingen tvil der sa hun. Kan stabilisere seg, men hun anbefalte 50 prosent jobb og fysio med varmtvannsbasseng som behandling. Må nok vente med bassenget litt til grunnet lutinusen, men skal få kommet i gang etter jeg er ferdig med det.

Ellers sa hun jeg skulle slutte med metformin da det ikke var nødvendig lenger, fikk med hefte om graviditeten fra helsedirektoratet og sa at neste time hos henne kunne være rundt uke 12 med papirer, søke fødeplass og diverse.

Tror det er greit at du ble sykemeldt, og at du skal begynne behandling. Når plagene begynner å komme allerede er det best å ikke ta noen sjanser. :)

Herlighet som jeg gleder meg til du kan skrive at det er søkt fødeplass, og at du teller ned til OUL. :Heartred:Heartred

Tror det er greit at du ble sykemeldt, og at du skal begynne behandling. Når plagene begynner å komme allerede er det best å ikke ta noen sjanser. :)

Herlighet som jeg gleder meg til du kan skrive at det er søkt fødeplass, og at du teller ned til OUL. :Heartred:Heartred

Ja det er nok det beste, selv om jeg syns det er så kleint å levere inn enda en sykemelding på vikariatet mitt. Som forøvrig går ut til nyttår.. Men men, sånn ble det bare.

Ja blir koselig med søknad om fødeplass og time til OUL! Nesten så jeg håper jeg må innom legen uke 10 for noe annet :P Må vel kanskje også det for ny SM.

Hvis det er noen trøst så var det først ved min tredje og vellykkede graviditet jeg kjente bekkenplager tidlig. Betyr at det er mye hormoner i sving, du har nok en hormonell bekkenløsning. Det hadde jeg. Veldig mye plager, men vel verdt det og så lenge du lytter til kroppen din og tar det med ro, så kommer du deg fint gjennom det ❤️ Når jeg hørte om de som spydde gjennom hele svangerskapet var jeg sjeleglad for at mine plager kun gav meg veldig begrenset mulighet til å bevege meg, ellers var jeg i veldig grei form. Denne spiren sitter, det er jeg ganske sikker på fine deg ❤️

Hvis det er noen trøst så var det først ved min tredje og vellykkede graviditet jeg kjente bekkenplager tidlig. Betyr at det er mye hormoner i sving, du har nok en hormonell bekkenløsning. Det hadde jeg. Veldig mye plager, men vel verdt det og så lenge du lytter til kroppen din og tar det med ro, så kommer du deg fint gjennom det ❤️ Når jeg hørte om de som spydde gjennom hele svangerskapet var jeg sjeleglad for at mine plager kun gav meg veldig begrenset mulighet til å bevege meg, ellers var jeg i veldig grei form. Denne spiren sitter, det er jeg ganske sikker på fine deg ❤️

❤️❤️

Selvom det er slitsomt så er det jo godt tegn. Det var legen veldig klar på også :)

Jeg hadde veldig vondt i bekkenet rundt uke 4-5 og så gikk det nesten over:) det var nok den hormonelle oppsvingen i begynnelsen som gjorde det. Håper det er tilfellet med deg også, det er jo fortsatt veldig tidlig:)

Veldig dumt med bekkenløsning allerede. håper behandling og hvile hjelper og at det kan bli bedre når hormonene får litt mer stabilitet.

Et tips hvis du vil føde i Oslo er å søke fødeplass selv, det kan fort være for sent å søke ved 12 uker der dessverre.

Jeg hadde veldig vondt i bekkenet rundt uke 4-5 og så gikk det nesten over:) det var nok den hormonelle oppsvingen i begynnelsen som gjorde det. Håper det er tilfellet med deg også, det er jo fortsatt veldig tidlig:)

Får håpe det er det, men grunnet HD som liten og hofteplager senere i livet tviler jeg dessverre :(

Veldig dumt med bekkenløsning allerede. håper behandling og hvile hjelper og at det kan bli bedre når hormonene får litt mer stabilitet.

Et tips hvis du vil føde i Oslo er å søke fødeplass selv, det kan fort være for sent å søke ved 12 uker der dessverre.

Håper det blir bedre :)

Skal høre med fastlegen om dette når jeg skal dit igjen om 2 uker ;) Da er jeg 6+3 og hun kan nok søke da siden vi vil på Rikshospitalet.

Tror ikke det er så mye vits å teste med den nederste lenger testen lenger, 10 ml/u fra babyplan :rolleyes:

232A9703-A056-4272-BC16-F0EEE672A614.jpeg

Nei, de kan snart ikke bli sterkere. :D :D Herlig. :Heartred

Du må be legen søke om fødeplass på neste kontroll ja, eller bare fylle ut skjema som ligger tilgjengelig på nettet og søke selv før det. ;) Kjenner flere som ikke har fått plass på Riksen ved søknad sendt uke 7 og 8. Noen perioder er det jo helt galskap der. :bag::eek::rolleyes:

Veldig gøy med de fine testene dine. :)

Håper det blir bedre :)

Skal høre med fastlegen om dette når jeg skal dit igjen om 2 uker ;) Da er jeg 6+3 og hun kan nok søke da siden vi vil på Rikshospitalet.
Du må søke da ja. hørte at det for noen år tilbake var nødvendig å søke før 8 uker dit og før 10-12 på ullevål. Selvfølgelig med mindre det er spesielle forhold som gjør at man må dit.

Flotte tester, tror du bare kan slutte teste ja, går ikke an å få dem sterkere.

Går an å søke fødeplass selv ja

Du må søke da ja. hørte at det for noen år tilbake var nødvendig å søke før 8 uker dit og før 10-12 på ullevål. Selvfølgelig med mindre det er spesielle forhold som gjør at man må dit.

Samboer som vil at jeg skal dit da han hadde medfødt hjertefeil og var klinisk død da han kom ut.. Så derav ønsket om Rikshospitalet.

Back
Topp