Veien mot drømmenurket med litt hjelp

Syklusdag 11

Litt slim idag også, men lenge igjen til EL tror jeg. Får bare følge med hva som skjer med tempen og hvilke tegn kroppen gir fra seg. Håper bare den kommer før vi reiser til bestemoren min neste søndag :p

IMG_6646.jpg


Ellers er jeg i litt dårlig humør. Skikkelig trøtt når jeg våknet (puttet tempen inn som normalt kl 7, men glemte den og våknet først kl 8 igjen..) og kjenner kroppen er sliten. Men tatt det rolig idag. Lang morgen, kort shoppingtur, planting av blomsterkassen og liten treningstur. Nå er jeg hjemme alene mens samboer er på reunion. Så da ble det avslapning i sofaen før jeg straks skal finne sengen med en film eller serie ❤️

Og begynner bli litt lei av at samboer er så lukket angående prøvingen ut til sine venner. En ganske god kompis av han var her tidligere idag og da fikk jeg selvfølgelig kommentaren "Når skal dere ha barn da!?" :( Tviler på at han tenker vi engang har det i planene, men vondt uansett. Raskt unngått om han hadde vært litt åpen. Men vi er veldig forskjellige sånn - jeg er veldig åpen, mens han kunne fint ikke fortalt halve vennegjengen at jeg var gravid. Så ja, blir litt konflikt der.
 
Last edited:
Syklusdag 11

Litt slim idag også, men lenge igjen til EL tror jeg. Får bare følge med hva som skjer med tempen og hvilke tegn kroppen gir fra seg. Håper bare den kommer før vi reiser til bestemoren min neste søndag :p

Ikke noe hankypanky hos bestemor altså? [emoji12]
 
Æsj, sånn gjorde jeg også noen ganger. Sovnet med tempen. Litt kjip den..

Får håpe EL kommer akkurat som bestilt denne runden [emoji106][emoji106]
 
Æsj, sånn gjorde jeg også noen ganger. Sovnet med tempen. Litt kjip den..

Får håpe EL kommer akkurat som bestilt denne runden [emoji106][emoji106]

Håpløst kl 7 en lørdag med b-mennesket meg :angelic:
 
Syklusdag 11
Litt slim idag også, men lenge igjen til EL tror jeg. Får bare følge med hva som skjer med tempen og hvilke tegn kroppen gir fra seg. Håper bare den kommer før vi reiser til bestemoren min neste søndag :p

Vis vedlegget 228223

Ellers er jeg i litt dårlig humør. Skikkelig trøtt når jeg våknet (puttet tempen inn som normalt kl 7, men glemte den og våknet først kl 8 igjen..) og kjenner kroppen er sliten. Men tatt det rolig idag. Lang morgen, kort shoppingtur, planting av blomsterkassen og liten treningstur. Nå er jeg hjemme alene mens samboer er på reunion. Så da ble det avslapning i sofaen før jeg straks skal finne sengen med en film eller serie ❤️

Og begynner bli litt lei av at samboer er så lukket angående prøvingen ut til sine venner. En ganske god kompis av han var her tidligere idag og da fikk jeg selvfølgelig kommentaren "Når skal dere ha barn da!?" :( Tviler på at han tenker vi engang har det i planene, men vondt uansett. Raskt unngått om han hadde vært litt åpen. Men vi er veldig forskjellige sånn - jeg er veldig åpen, mens han kunne fint ikke fortalt halve vennegjengen at jeg var gravid. Så ja, blir litt konflikt der.

Kanskje litt tidligere EL denne gangen da :D
Krysser fingrene for at dere slipper sex på do hos bestemor, det er jo litt småkleint :p

Kjedelig når man som par har så ulik oppfatning av hvordan utfordringen med barnløsheten skal angripes. Og mannfolka er jo ofte litt stolte dyr, og vil gjerne ikke vedgå at de har problemer med noe, og heller beholde pokerfjeset.
Men håper i hvertfall du får glede av å dele med dine venner ❤️
 
Kanskje litt tidligere EL denne gangen da :D
Krysser fingrene for at dere slipper sex på do hos bestemor, det er jo litt småkleint :p

Kjedelig når man som par har så ulik oppfatning av hvordan utfordringen med barnløsheten skal angripes. Og mannfolka er jo ofte litt stolte dyr, og vil gjerne ikke vedgå at de har problemer med noe, og heller beholde pokerfjeset.
Men håper i hvertfall du får glede av å dele med dine venner ❤️

Vi har dobbeltseng vi skal sove i, så går nok greit, men vil helst slippe :p

Ja, det er sant det... Bare frustrerende når vi er såpass forskjellige når det kommer til sånt. Men han er åpen med en kompis (de som har barn som vi skal til neste uke) og med nærmeste familien sin, så det er en god utvikling. Jeg måtte forøvrig fortelle svigermor det da for en stund tilbake da men.
 
Håpløst kl 7 en lørdag med b-mennesket meg :angelic:
Jeg tempet vel kl 6 hver dag.. Og det er aaalt for tidlig for meg [emoji23]
Så hendte ikke bare EN gang jeg våknet noen timer etter, siklende på termometeret. [emoji14]
 
Jeg tempet vel kl 6 hver dag.. Og det er aaalt for tidlig for meg [emoji23]
Så hendte ikke bare EN gang jeg våknet noen timer etter, siklende på termometeret. [emoji14]

Huff ja.. Men men. Er veldig deilig den uken jeg ikke temper når tanta er her da :p Og jeg kjenner en stor trygghet i tempingen så da er det verdt det :)

Hvordan går det med deg da og lillefrosk 2? ❤️
 
Huff ja.. Men men. Er veldig deilig den uken jeg ikke temper når tanta er her da [emoji14] Og jeg kjenner en stor trygghet i tempingen så da er det verdt det :)

Hvordan går det med deg da og lillefrosk 2? [emoji173]️

Haha, ja.. Er eneste positive den uka gjerne.. [emoji14] Jaja. Temping er jo veldig sikkert da, så du får jo et bedre bilde av syklusen med den. Så, ser den!

Her.. Tja. Jeg vil ikke egentlig klage, altså.. Meeeen.. Begynner se veldig frem til resultatet er klart nå...
Er 34+5 (akkurat passert høygravid i dag), så han skal forhåpentligvis være inne litt til. Spesielt siden han ble estimert til å være 10% mindre enn normalen.
Men annet enn det. Så er alt fint, for det jeg vet. Han hikker litt og sånt innimellom, så.. Det er i alle fall et sunnhetstegn..! :)
 
Haha, ja.. Er eneste positive den uka gjerne.. [emoji14] Jaja. Temping er jo veldig sikkert da, så du får jo et bedre bilde av syklusen med den. Så, ser den!

Her.. Tja. Jeg vil ikke egentlig klage, altså.. Meeeen.. Begynner se veldig frem til resultatet er klart nå...
Er 34+5 (akkurat passert høygravid i dag), så han skal forhåpentligvis være inne litt til. Spesielt siden han ble estimert til å være 10% mindre enn normalen.
Men annet enn det. Så er alt fint, for det jeg vet. Han hikker litt og sånt innimellom, så.. Det er i alle fall et sunnhetstegn..! :)

Bare siste kjedelige ventetiden igjen nå ❤️
 
Bare siste kjedelige ventetiden igjen nå [emoji173]️
Ja, du har rett i det. Er jo i det minste et lys i enden av tunnelen her da. Selv om jeg er plaget nå osv, så tviler jeg på at det er mer enn en måned igjen. Og en måned er strengt tatt ikke sååå lenge. Det plager meg mest den biten at jeg har vært så bekymret hele svangerskapet, at jeg går veldig ned i kjelleren. Egentlig. Plagene er overlevbare ellers. [emoji14]
 
Håper egget kjapper seg litt! :D

Veldig kjipt å være så forskjellig, han høres veldig typisk mann ut da. Ikke at det er noe trøst, men. Har en her hjemme som er veldig dårlig på å prate om ting, både med meg og med andre (og så er han steike umulig å krangle med for han blir bare stille, mens jeg tilter på godt nord-norsk vis ).

Håper så inderlig at dere slipper å være prøvere så veldig mye lengre. :Heartred
 
Fant igjen denne, den forklarer egentlig hvordan det er nå (og bildet er 1 år gammelt). Ting er vondt nå, veldig vondt, men det blir bedre :)

IMG_6649.JPG
 
Syklusdag 12

Tiden går så saaaaaaakte, helt forferdelig! Antar det er 5-7 dager igjen til EL. Ellers lite spennende.

IMG_6655.jpg
 
Misunner deg ikke ventetiden altså!
 
Misunner deg ikke ventetiden altså!

Nei.. Og så kommer bare mer venting etter det igjen :p Vet ikke når første test ryker denne runden, men håper holde meg til minst 10 dpo. Tiden vil vise :)
 
Syklusdag 13

Litt slim idag, men stabil temp og i teorien EL om 4-6 dager :) Ellers lite spennende å oppdatere om.

IMG_6660.jpg


Og stolt av meg selv med (u)grønne fingre som jeg har at jeg endelig fikk ordnet blomster på terrassen i helgen :smug:

IMG_6650.JPG
 
Back
Topp