Veien mot drømmenurket med litt hjelp

CD 1

Da kom endelig mensen etter provera. Og trippel dose letrozol venter imorgen eller mandag (spørs om jeg får hentet resept idag da jeg er i Sverige..), og ultralyd dag 12 :)

Så er det 3 dager til samtale angående laparoskopi ;)

CD 2 og letrozolstart

Snille mannen fikk hentet ut letrozol til meg igår så da blir det første 3 tabletter så fort jeg kommer hjem fra hytta :) Andre dag med TR nå og litt ryggsmerter, men samtidig mye mindre enn med "vanlig" TR (den som ikke er provosert frem med tabletter).

Nå blir det 3 tabletter daglig med letrozol i 5 dager før ultralyd 10. februar, noe jeg både gruer og gleder meg til. Kun på 1 (!!) av mine mange ultralyder for å sjekke vekst har jeg fått se en fin follikkel på ønsket størrelse, og kun 2 av rundt 5-6 ganger har det endt i eggløsning. Så håper virkelig kroppen spiller på lag denne gang.. Orker ikke flere nedturer :(

2 dager til samtale før laparoskopi.

Nå vurderer jeg bare gi opp hele driten :(
:(
Skjønner godt at det er frustrerende... Vet ikke helt hva jeg kan si for å gjøre det bedre, men vit i hvert fall at jeg krysser alt jeg har for deg! Håper virkelig det blir din tur snart❤️

:(
Skjønner godt at det er frustrerende... Vet ikke helt hva jeg kan si for å gjøre det bedre, men vit i hvert fall at jeg krysser alt jeg har for deg! Håper virkelig det blir din tur snart❤️

Fått grønt lys av den private gynekologen så usikker på hva vi gjør. Enn så lenge fortsetter jeg på letrozolkuren så får jeg høre videre de kommende dagene.

Forvirret dot no her :P

CD 7 og ferdig med letrozolkuren

Etter en lengre samtale med samboer (med hensyn til hva vi gjør om barnet blir sykt pga rubella), en samtale med gynekolog hvor vi fikk grønt lys (privat) og egen magefølelse valgte vi å fortsette kuren. Siste tablett av den triple kuren ble tatt igår og jeg har ultralyd kommende onsdag. Så da får vi se om trippel kur hjalp denne gangen. Håper på eggløsning i løpet av neste uke, helst innen fredag eller lørdag :)

Ellers har jeg fått time til laparoskopi (selve operasjonen) 23. februar.. Så det blir jo spennende. Er mulig 9-10-11 dpo under operasjonen, men sjansen for graviditet er minimal så er ikke direkte beskymret. Men skulle gjerne heller blitt operert neste uke (før EL) enn etter EL.

CD 8

Hm, både idag og igår har jeg hatt blod i slimet der nede. Skvatt litt da det kom blod på papiret (mensen var over dag 6), men det er liksom blandet inn i slimet og lukter ingenting, men samtidig ferskt. Rare greier. Måtte selvfølgelig søke det opp og står flere steder at man er ekstra fruktbar når det er sånn, så kan jo håpe :D

Kjenner jeg er veldig glad for at jeg har masse EL-tester liggende da jeg har en følelse på at EL kanskje kommer tidligere enn forventet denne gangen (om den kommer). UL dag 12, men greit å sjekke opp selv også. Tenker ta første test etterpå/ikveld :)

CD 11, 3 dpo?

Hm. Begynner å lure på om EL var i helgen, dag 7 eller 8. Men grusomt tidlig da. Hadde EL-slim med blod i fredag og lørdag, så knusktørt søndagen :)

Blodprøve neste mandag (måtte avlyse UL imorgen grunnet hunden), så får vi se om EL har vært eller ei. Blir vel å legge inn aksjer noen ganger denne uken også, selv om humøret mellom meg og mannen er så som så :P

Håper ❤️

CD 12, 4 dpo?

Idag har vært skikkelig drittdag :( Sjekk av til tider slapp hund startet først hos veterinær med bedøvelse, røntgen og blodprøve men endte til slutt med innleggelse på et annet dyresykehus med betent magesekk, mye (alt for mye) gass, et ukjent objekt i magen og masse bekymringer :( Han må minst bli der til imorgen kveld og får imorgen også svar på om han må opereres.. Tungt for mammahjertet dette :( Litt neddopet hund på bildet..

ImageUploadedByBV Forum1455145562.874769.jpg

Så for å tenke på noe annet startet jeg på boken jeg kommer til å skrive i under graviditeten. Blir mulig første og siste barnet så vil ha noe å se tilbake på ❤️

image.jpeg

Lager nok noe lignende til mini's første år.. Alt for sær til å like de ferdigkjøpte med masse dilldall :p

Last edited:
CD 12, 4 dpo?

Idag har vært skikkelig drittdag :( Sjekk av til tider slapp hund startet først hos veterinær med bedøvelse, røntgen og blodprøve men endte til slutt med innleggelse på et annet dyresykehus med betent magesekk, mye (alt for mye) gass, et ukjent objekt i magen og masse bekymringer :( Han må minst bli der til imorgen kveld og får imorgen også svar på om han må opereres.. Tungt for mammahjertet dette :( Litt neddopet hund på bildet..

Vis vedlegget 161333

Så for å tenke på noe annet startet jeg på boken jeg kommer til å skrive i under graviditeten. Blir mulig første og siste barnet så vil ha noe å se tilbake på ❤️

Vis vedlegget 161336

Lager nok noe lignende til mini's første år.. Alt for sær til å like de ferdigkjøpte med masse dilldall :p
Stakkars lille hunden :( Håper det går bra med han!
Så hyggelig med sånn bok:) tenkte jeg skulle komme igang med en sånn jeg også! Har alltid syns det har vært litt sund at mamma skrev masse i en sånn type dagbok når hun ventet storesøsteren min, men ikke med meg...

Stakkars lille hunden :( Håper det går bra med han!
Så hyggelig med sånn bok:) tenkte jeg skulle komme igang med en sånn jeg også! Har alltid syns det har vært litt sund at mamma skrev masse i en sånn type dagbok når hun ventet storesøsteren min, men ikke med meg...

Fikk hentet han igår, så er mye bedre nå :) Men stakkars lille har nok hatt det veldig ubehagelig. Slapp heldigvis operasjon.

Ja, jeg har alltid også vært litt snurt for at mamma aldri fylte inn i min.. Usikker på om det blir en graviditetsbok med en eventuell nummer to, men en like fin bok om milepæler og de første årene skal alle småtrollene få ❤️

CD 14

Hunden er endelig hjemme igjen :D Ble hentet igår ettermiddag og slapp operasjon ❤️

Men angående eggløsning så er jeg nå veldig skeptisk. Fikk plutselig litt slim igår (men kan ha vært rester fra mannen, men tviler). Men kun lotion idag og negative EL-tester. Har også samme tunge følelse jeg har hatt i kroppen etter eggløsning på letrozol, men UTEN ovitrelle så lyder jo lovende.

Får bare teste videre med EL-tester, hoppe jevnlig i høyet og ta blodprøve mandagen..

Og testetøsa er i gang.. Vet ikke om EL har vært, men har masse tester liggende så bruker det som unnskydning :P

ImageUploadedByBV Forum1455301119.551002.jpg

God bedring til lille klumpen :Heartred

Når forventer du en evt positiv test nå? :) Siden du har begynt å teste allerede! :D

Back
Topp