Veien mot drømmenurket med litt hjelp

:( Kan være ovitrellen ja! Ca 10 dager sier de, så noen bruker jo flere dager på å få ut hcg i kroppen :(
Håper håper de kommer en strek snart ❤️

Det er kjedelig viss det er ovitrelle som gjorde at det ble strek. Spørs om man må vente til 12dpo med å teste eller Evt teste hver dag med BT sånn at man ser det synker.
:( Kan være ovitrellen ja! Ca 10 dager sier de, så noen bruker jo flere dager på å få ut hcg i kroppen :(
Håper håper de kommer en strek snart ❤️

Gynekologen mente 10 dager, men alt peker jo mot at det er ovitrellen.. Så får se de kommende dagene, men regner nok med at tanta dukker opp fredag ettermiddag :( Og har kun én kur med letrozol igjen før vi må over på IVF..

Åh, kjenner jeg er så forbanna på meg selv.. Hadde jeg bare ventet litt til så hadde jeg sluppet denne nedturen :sorry:

Ta en test til i ettermiddag etter å ha holdt deg 4 timer.
jeg har i allefall sterkest tester på kvelden :)

Ikke så mye bedre (søndag morgen, idag ettermiddag og nå på kvelden etter å ha holdt meg 5 timer):

ImageUploadedByBV Forum1451414811.249840.jpg

:( Krysser fortsatt fingrene!

Er bare 12 dpo, så kan hende hCG begynner trappe opp igjen nå.. Men er nok mer sannsynlig med TR på fredag og ny kur med letrozol søndag :(

CD 29, 13 dpo

Og vi anser slaget om spire i september 2016 tapt.

ImageUploadedByBV Forum1451556500.382238.jpg

OPPSUMMERING AV ÅRET SOM GIKK..
2015 skulle bli gledens år, et år hvor vi skulle skape noe magisk.. Dessverre endte det ikke slik. Men året har vært lærerikt. Jeg har lært mye om meg selv og min egen psyke, og fått kunnskap om reproduksjon. Det mye jeg ennå ikke vet, men jeg har lært mye også dette året om både medsisiner, folikkelstørrelse, stimulering. Og jeg har hatt min første (og andre) eggløsnig på over 2 år.

Likevel gav ikke året noen spire. Det gav oss sorg over ingen resultater, dårlige prøvesvar og manglende forståelse utenfra over min frykt for å aldri kunne bli mor. Så jeg går inn i 2016 med et håp om å finne gullegget, enten i naturlig syklus ved hjelp av letrozol og ovitrelle neste måned eller ved hjelp av IVF i løpet av året.

• Januar - mai diskuterte vi for/imot å starte prøvingen. Heldigivs bestemte vi oss for å starte.
  • Mai startet vi endelig prøvingen, og jeg hadde en bortefallsblødning etter prevensjonsslutt.
  • Juni var håpet sterkt om spire, men EL uteble og ingen spire ble skapt.
  • Juli var vi hos gynekologen og vi gikk igang med prøvetakning.
  • August kom, men EL uteble og vi fikk tilbake dårlige resultater. Anovulasjon ble snakket om, så vi fikk med oss informasjon om pergotime hjem og provera for å avslutte syklusen. 89 dager endte første syklusen på, og 3. september kom endelig mensen.
  • September skulle bli vår lykkemåned. CD 3 startet jeg på enkel dose pergotime, men dessverre viste UL på dag 12 og blodprøve dag 21 ingen eggløsning. Progesteron var godt under 3. Vi startet direkte på en dobbel kur dag 21-25, men også denne "feilet".
  • Oktober var bare en stressende måned med manglende TR, ingen EL.. Proverakur måtte til.
  • November bragte med seg både sorg og glede. Sorg over det offentlige som ikke ville hjelpe annet enn å sende inn henvisning til IVF, men glede over det private som gav oss letrozol som endte i første eggløsning på over 2 år. Dessverre ble det ingen spire.
  • Desember gav oss også EL etter dobbel dose letrozol og ovitrelle, men dessverre viser testene ingen nyttårsmirakel. Med 2 doser unnagjort betyr det dessverre at vi kun har 1 forsøk igjen med letrozol før vi må over til IVF. Så vi håper og satser alt på at januar skal gi oss spiren vi ønsker så sårt.

Godt nyttår :)

Last edited:
CD 1, 3. reelle prøveperiode (med letrozol)

Da var mensen dessverre et faktum.. Ny måned, ny prøveperiode, ny kur med letrozol.

Å nei, vennen ♡ sender deg en stor klem og håper virkelig at 2016 er året deres ♡♡

Ånej, så kjedelig :(
Blir spennende med ivf, og håper virkelig det klaffer på første forsøk ❤️

Håper dere får støtte og at det klaffer på første da snuppa ♡
Ånej, så kjedelig :(
Blir spennende med ivf, og håper virkelig det klaffer på første forsøk ❤️

Håper siste kur med letrozol gjør susen, og at vi slipper IVF.. Ventetiden er så lang, men regner med å ta utredningen privat :)

CD 2

Fortsatt skikkelig dritthumør.. Fortærte 200 gram melkesjokolade på trass idag. Vekten viser over 83 (heldigvis ikke morgenvekt). Menssmertene har vært jævlige. Og jeg innser at jeg både må ned i vekt, sette meg i en lang IVF-ventekø og at spiren vil la vente på seg :(

Ellers er første av 5 dager på letrozol unnagjort.

CD 10

Oi, lenge siden sist. Og mye som har skjedd.

På fredag fikk jeg beskjed om at jeg må ta laparoskopi før de sender henvisningen til IVF, så hun hadde sendt henvisning til sykehuset tidligere i uken. Ventetiden på det sykehuset er cirka 2 uker, så det vil si at jeg i løpet av januar (eller starten av februar) blir operert. Litt nerver i forhold til dette da jeg aldri har vært i narkose eller blitt operert (faktisk kun vært på sykehus én gang, og det var røntgen etter mulig nakkeskade), så ja.. Men min kjære skulle være med og pleie meg dagene etterpå. Da blir det is, TV-serier og avslapning med hunden i sengen :)

Ellers er jeg ferdig med letrozolkuren for denne gang, og skal på torsdag (dag 14) på ultralyd. Regner med at ovitrelle blir satt samme kveld og forventer da eggløsning fredag kveld eller lørdag morgen. Så planen den kommende uken er å ha beina høyt etter sex (for å hjelpe mannens mulige reduserte svømmere), og prøve å slappe av.. Så får uke 4 vise om vi har klaffet eller ei.

Utenom det så er det samme greien - jobb, studier og vanlig hverdagsliv :)

CD 10
Oi, lenge siden sist. Og mye som har skjedd.

På fredag fikk jeg beskjed om at jeg må ta laparoskopi før de sender henvisningen til IVF, så hun hadde sendt henvisning til sykehuset tidligere i uken. Ventetiden på det sykehuset er cirka 2 uker, så det vil si at jeg i løpet av januar (eller starten av februar) blir operert. Litt nerver i forhold til dette da jeg aldri har vært i narkose eller blitt operert (faktisk kun vært på sykehus én gang, og det var røntgen etter mulig nakkeskade), så ja.. Men min kjære skulle være med og pleie meg dagene etterpå. Da blir det is, TV-serier og avslapning med hunden i sengen :)

Ellers er jeg ferdig med letrozolkuren for denne gang, og skal på torsdag (dag 14) på ultralyd. Regner med at ovitrelle blir satt samme kveld og forventer da eggløsning fredag kveld eller lørdag morgen. Så planen den kommende uken er å ha beina høyt etter sex (for å hjelpe mannens mulige reduserte svømmere), og prøve å slappe av.. Så får uke 4 vise om vi har klaffet eller ei.

Utenom det så er det samme greien - jobb, studier og vanlig hverdagsliv :)
Jeg har vært igjennom lapraskopi og det gikk veldig fint! Hoven mage i en ukes tid etterpå og noen dager man må rulle ut av sengen, men så er det fort over. Trengte faktisk ikke så mye smertestillende heller, men var ganske slapp i noen dager da. Arrene mine synes så vidt også. Men forstår at du gruer deg, for det gjorde jeg og. Lykke til med både operasjon og ny rnd med prøving i hvertfall:happy:

Jeg har vært igjennom lapraskopi og det gikk veldig fint! Hoven mage i en ukes tid etterpå og noen dager man må rulle ut av sengen, men så er det fort over. Trengte faktisk ikke så mye smertestillende heller, men var ganske slapp i noen dager da. Arrene mine synes så vidt også. Men forstår at du gruer deg, for det gjorde jeg og. Lykke til med både operasjon og ny rnd med prøving i hvertfall:happy:

Takk ❤️ Det skal nok gå fint, men litt nervøs bare. Men mannen skal få "pleie" meg (aka gå tur med hunden og ordne mat), så ordner det seg nok :)

Back
Topp