Veien mot drømmenurket med litt hjelp

CD 14

Ultralyden idag var dessverre ikke så oppløftende :( Kun ett egg på maks 12 mm (ergo 5-6 dager til mulig eggløsning).. Så ja. Var helt sikker på at den var rett rundt hjørnet..

Men på den positive siden er tydeligvis mannens prøve grei allikevel da :) Og det er jo bra.. Den var visst bare kald da de testet, så han skulle ta en ny nå snart.

...

Vedlegg

• ImageUploadedByBV Forum1452956968.388330.jpg
    ImageUploadedByBV Forum1452956968.388330.jpg
    91,4 KB · Visninger: 94
Last edited:
...

Vedlegg

• ImageUploadedByBV Forum1452981608.659238.jpg
    ImageUploadedByBV Forum1452981608.659238.jpg
    69,2 KB · Visninger: 87
Last edited:
...

Vedlegg

• ImageUploadedByBV Forum1452982114.218485.jpg
    ImageUploadedByBV Forum1452982114.218485.jpg
    63 KB · Visninger: 94
Last edited:
CD 18 og ny ultralyd (!!)

..men ikke klokere av den grunn :(

Gynekologen (min faste, jeej!) fant INGEN dominante egg - heller ikke det egget han på torsdag mente var 12 mm. Slimhinnen var på 7 mm, noe som er innafor. Likevel er det uvisst om jeg hadde eggløsning i helgen (da trolig fredag eller lørdag, ergo feil måling fra han på torsdag) eller at tablettene ikke virket denne gangen. Det kunne hun dessverre ikke si..

Fikk med meg rekvisisjon på progesteronblodprøve som skal taes torsdag, så får vi se til neste uke hva den viser. Men siden jeg har såpass mange hCG-strimler liggende blir det vel å teste tirsdag eller onsdag om resultatet lar vente på seg. Viser blodprøven eggløsning er det jo bare å teste eller vente, og viser den ingen eggløsning blir det proverakur før ny dose letrozol (mulig trippeldose). Rart at jeg hadde eggløsning 2 ganger på rad med letrozol, men kanskje ikke nå.. Likevel håper jeg bare at eggløsningen var tidligere enn vi hadde trodd (CD 19 første gang, og CD 16 sist). Men det vet jeg om en ukes tid.

CD 21 og blodprøve

Idag tidig ble blodprøven tatt, så håper på svar i løpet av mandagen. Legesekretæren krysset av at jeg ønsket svaret i postkassen min, så håper at den ligger der på mandag, ellers blir det nok å ringe OMS på mandag. Om eggløsning har vært så er jeg mellom 5-7 dpo idag (mest sannsynlig 6-7), og tenker første test ryker i løpet av helgen uansett.

ImageUploadedByBV Forum1453409802.508348.jpg

Svake testetøsa..

CD 22

ImageUploadedByBV Forum1453445224.602513.jpg

Men ingen eggløsning denne gangen heller gitt :( Når man trodde noe faktisk fungerte..

CD 23
Da var første av 5 tabletter med provera tatt, så ny syklus begynner etter planen 1. februar (neste mandag), så får vi se hva som skjer med eggene i februar. Ny kur med letrozol dag 2-6, og mest sannsynlig trippel dose eller dobbel med menopur/gonal-f i tillegg. Det får jeg beskjed om i løpet av uken. Så er det time for samtale angående laparoskopi 2. februar, men skjønner egentlig ikke hvorfor jeg må ha den da papirarbeidet skal være rimelig fullstendig.. Men sikkert den offentlige gynekologen (kjerring!) som ikke tok den private gynekologens notater på gynekologisk undersøkelse for god fisk - men sånn er det bare. Håper dog jeg slipper innvendig UL på samtalen da jeg er på dag 2 av syklusen og midt i verste blødningsstrøm :p Men de har vel sett verre..

Kort oppsummering av vår reise så langt:
- Prøvestart mai 2015
- Startet behandling hos offentlig gynekolog i juli
- Pergotime september og oktober (gav ikke EL)
- Utredning offentlig gynekolog i november
- Mannens svømmere var etter mye tull "friskmeldte"
- Letrozol i november og desember (gav EL)
- Ingen EL med letrozol i januar

Last edited:
CD 26

Siste tabletter med provera ble tatt i går kveld, så da satser jeg på TR i løpet av uken :) Så blir det nok UL i løpet av uke 6 (om jeg ikke har regnet feil), så mulig EL den uken eller starten av uke 7. Håper virkelig på EL før 19. feb da jeg i teorien skal bort den helgen til mandag kveld (må være bortreist mandagen), men i verste fall får jeg dra søndag og komme tilbake mandag kveld.

Ellers er det 1 uke til samtale.

Back
Topp