Veien mot drømmenurket med litt hjelp

Så kjedelig:( Jeg var på utredning CD11 og fikk målt ett egg til 13,5 mm og d var helt innenfor normalen i følge "min" gyn:o Han estimerte el iløpet av 5-7 dager, og el kom 5 dager senere. Så synes d var rart at din gyn mente ett på 12-ish var bare å ikke "bry seg om":/
Så jeg håper du får el iløpet av ca.7 dager jeg altså;) MASSE MASSE lykke til!!

Takk ❤️

Vi får se. Hun mente at sjansen var veldig liten, men at det tidligst skjedde rundt CD 16-17, men da er jeg bortreist fra mannen. Og slimhinnene mine var veldig tynne, noe som også ikke var så godt tegn heller :( Og hun har dessverre hatt rett hver gang hun har sagt at sjansen er minimal..

Men alt kan skje :) Skal ta blodprøve CD 24-25, så får vi se hva den sier.

Takk ❤️

Vi får se. Hun mente at sjansen var veldig liten, men at det tidligst skjedde rundt CD 16-17, men da er jeg bortreist fra mannen. Og slimhinnene mine var veldig tynne, noe som også ikke var så godt tegn heller :( Og hun har dessverre hatt rett hver gang hun har sagt at sjansen er minimal..

Men alt kan skje :) Skal ta blodprøve CD 24-25, så får vi se hva den sier.

Ah, skjønner:( Skal krysse fingrene og håpe masse for deg så lenge, man skal jo aldri si aldri;)

CD 15
Tror ikke EL har vært ennå (om den kommer i det hele tatt), men har murringer i venstre eggestokk hvor egget var 11,5-12 mm på CD 12, og har rikelig med eggløsningsslim :) Mannen har også brukt soneterapi på meg de siste dagene, så håper det har hatt sin virkning (fikk i hvert fall slim dagen etter han gjorde det første gang). Men skal ha i minnet at jeg ofte har slim til riktig tid uten at egget slipper ;)

Neste syklus ville gynekologen sette meg på både sprøyter og letrozol. Vil tro det er menopur hun vil gi meg etter å ha lest her: http://www.felleskatalogen.no/m/medisin/menopur-ferring-legemidler-as-561335 :dummy:

Vi er litt usikre på om vi vil vente til over nyttår eller ta det nå i starten av desember da det blir rett ved julestresset.. :oops: Pluss at sprøytene nok koster rundt 1800-2000 om hun vil ha meg på 75 IU i 7-8 dager. Og mer om vi må gå på det lengre. Så økonomisk er ikke ukene før jul verdens beste tidspunkt heller :sorry::sorry:

Ellers er humøret helt greit. Har eksamen kommende uke og uken etter, så nok "stress". Blir deilig med en time hos naprapat på onsdag og akupunktur 1. desember :D ❤️

CD 16
Måtte dessverre utsette akupunktur til etter desemberlønningen av økonomiske årsaker, men sånn er det bare. Føler jeg må prioritere andre ting først.

Begynner også å lure på om jeg har eggløsning eller får det om ganske kort tid. EL slimet er byttet ut med kremaktig utflod og livmortappen har flyttet seg lengre inn. Så spennende om det virkelig er eggløsning på ferde :)

Last edited:
CD 19
Aghhhh.. Denne uken har vært skikkelig lei økonomisk altså! Først ødela jeg mobilen min (buhuuu) og på kvelden tok MacBook'n min kvelden.. IPhonen er det dessverre ikke håp for, men dataen blir en dyr affære :(

Og må ha ny mobil..

Jaja. Eksamen i dag gikk nogenlunde OK, men merker all prøvingen har gjort kroppen sliten. Men jeg stryker nok ikke ;)

Eggløsningen er jeg mer usikker på. Tror kanskje jeg må ha hatt EL i går om EL har vært. Ømme pupper, kremaktig utflod og litt ubehag i kroppen i dag (ubehaget kan være fra timen hos naprapat igår), og hadde klare stikninger i eggstokken og korsryggen igår. Blir spennende å se neste uke ❤️

Last edited:
Hvordan går det?

Takk som spørr ❤️

Det går greit her. VELDIG usikker på om jeg har hatt eggløsning.. Og gruer meg egentlig litt til å få svar på blodprøven som jeg skal ta på mandag. Veldig forberedt på at den er negativ (ingen EL), men vet jeg blir lei meg uansett :(

Har hatt smerter der nede CD 16 (mandag) og CD 18 (onsdag), men eggløsningsslimet har liksom gått litt fra og til. Så vet ikke hva jeg skal tenke jeg men :P Hm - blir litt frustrert hehe.

Hvordan går det med deg da? ❤️

jeg har kommet til 5dpo muligens bare 3 dpo er litt usikker på om el var man,tirsdag el onsdag.Fikk iallefall knall positiv test på søndag :) Så nå er det bare å vente.skal ta progesteron og østradiol på tirsdag.Da får jeg iallefall vite om jeg har hatt el.

jeg har kommet til 5dpo muligens bare 3 dpo er litt usikker på om el var man,tirsdag el onsdag.Fikk iallefall knall positiv test på søndag :) Så nå er det bare å vente.skal ta progesteron og østradiol på tirsdag.Da får jeg iallefall vite om jeg har hatt el.

Spennende spennende :)

CD 22
Litt murringer og ømme pupper idag samt kremet utflod. Fortsatt usikker om EL har vært eller ikke, men velger å holde meg positiv til det motsatte er bevist :)

Idag er det også 6 måneder siden vi gravla bestefaren min og det er litt ekstra tungt idag. Har fortsatt ikke helt erkjent at han er borte (tror fortsatt han bare er på jobbreise), men det går vel opp snart..

❤️❤️

Last edited:
CD 25
.. og en svært lykkelig frøken for ..

JEG HAR HATT EGGLØSNING :D ❤️

Tok blodprøve mandag som viste progesteron på 28, og det er mye høyere enn "under 5" som jeg har fått i lang stund! Endelig har jeg fått eggløsning etter 2 år uten, så spørs det om mannens svømmere har overlevd fra forrige mandag morgen til eggløsning :) Tror EL var onsdag eller torsdag forrige uke.

Jeg er så lykkelig nå ❤️❤️

GRATULERER:D Må være fantastisk!!

Takk ❤️

Ja, visste ikke om jeg skulle juble eller gråte på bybanen i sted :P Helt fantastisk følelse - og giret på testing imorgen ❤️

VERDIER NOVEMBER:

Østradiol 0,27
hCG <6
Progesteron 28

Blodprøve tatt cirka 5-6 dager etter eggløsning :) (mandag 23. nov)

Første test røk ikveld, 7-8 dpo. Selvfølgelig negativ - så nå er ny mengde med tester bestilt ;)

image.jpeg

CD 26 8-9 dpo
Negativ test idag også, men fortsatt tidlig. Nå har jeg bare to digitale igjen, så venter til strimlene kommer eller til søndag med neste testing :)

Back
Topp