Veien mot den komplette familien <3

Jeg har også kjefta noe ekstremt på EL testene. Jeg får dem ikke til å spille på lag med meg samma hvordan jeg prøver å tisse på dem. De blir like bleike uansett. Og da premom sa jeg skulle ha EL, jo da dukket TR opp, så da var det jo null vits å starte å dyppe noe EL test.Jeg blir gal på de testene!

MEN nå fikk du jo faktisk positiv test til slutt da! Og det at gyn kunne fortelle deg at du hadde et egg som lå og venta spent, så følte jeg meg trygg på at du ble å få en sjanse. Så da må de bare treffes og feste seg og starte delingen, så er dere på vei til en liten baby!
Ja de testene er utrolig rare, men nå gikk de fra omtrent helt svake til plutselig sterke:)
Så utrolig kjipt å få TR istedet for EL:banghead:

Ja nå håper jeg virkelig at den sitter, men kjenner at det er utrolig vanskelig å tenke det da vi alltid har slitt med å bli gravide..:( men krysser fingrene og venter i spenning:Heartred

PP2 - CD 16
Eggløsningsdag

Fikk peak igår kveld/inatt så tenker kanskje at EL er idag da, og 1 DPO blir i morgen:happy:
Selv om Premom egentlig sier peak day idag og EL i morgen siden testen ble tatt klokka 1 inatt:wacky:

Jeg velger å tro EL er idag pga positive tester igår ettermiddag og sterke EL smerter igår kveld.
Vanskelig å bli enig med appen:hilarious::hilarious:

Aksjer ble lagt inn tirsdag, onsdag og fredag:smug: håper å få lagt inn i morgen også:smiley-angelic001

Det er utrolig vanskelig å tro at det skal gå, da vi alltid har slitt med å bli gravide, men håper så inderlig!!:smiley-angelic001

Nå er ihvertfall EL testene pakket bort og G testene er lagt frem og klare til bruk:p
Når testet dere positivt?:rolleyes:

Vedlegg

• B7155105-793F-42FF-94D4-6DCD3A9CF31F.png
    B7155105-793F-42FF-94D4-6DCD3A9CF31F.png
    3,7 MB · Visninger: 48
PP2 - CD17 - 1DPO

Testetrangen tok meg allerede så måtte ta en ny EL test før jeg la meg, nå var denne blitt kjempesvak igjen og jeg er ganske sikker på at EL fant sted i går:D

Jeg ønsker så veldig gjerne at det skal klaffe denne perioden. Har nettopp hatt besøk av ei gravid venninne og vi har snakka masse babysnakk og det gleder meg:love017 så kjenner at skuffelsen kommer til å bli stor hvis ikke det går denne syklusen..:sad010

Ellers har jeg syykt såre brystknopper og er veldig oppblåst i magen for tiden:eek: skikkelig ubehagelig, så mannen får ikke røre brystene mine nå:hilarious:

Nå teller jeg ned dagene til fredag, da ryker nok første test:smiley-ashamed005

Vedlegg

• 67795193-51A8-48D6-8BC7-47243F564AAC.png
    67795193-51A8-48D6-8BC7-47243F564AAC.png
    3,7 MB · Visninger: 53
Da jeg var hos gyn på onsdag, fikk vi jo se et stort og fint egg som straks var klart til å slippes og gyn mente at EL kom til å finne sted iløpet av en til to dager. Etter 2 dager, på fredagen, fikk jeg positiv EL test da jeg testet etter jobb, og like etter fikk jeg veldige menssmerter på høyre side hvor egget lå klart:smug:
Disse smertene har kommet og gått hele helgen, og idag, søndag er de fortsatt veldig merkbare!!
Jeg mistenker sterk at EL kanskje skjedde fredagen, tross første positive test samme dag. Fikk ikke testet sent torsdag kveld eller fredag morgen så kan ha hoppet over en positiv test, velger jeg å tro:hilarious:
Lørdag morgen våknet jeg med kjempe såre brystknopper, noe som enda ikke har gitt seg:wideyed:

Kroppen er veldig anderledes denne helga i forhold til hva jeg er vandt til, er dette positivt tro?:nailbiting: Vet at det er alt for tidlig til gravidsymptomer, men føler bare at et eller annet skjer med kroppen i disse dager:p

Kjenner at jeg forventer at det skal gå denne gangen, men er samtidig livredd for å bli skuffet..

Vi har fått til masse sengekos denne PP så følelsen er veldig god!:happy093

Har bestemt meg å ta første test på fredag, da er jeg 6-7dpo tipper jeg:rolleyes:

PP2 - CD18 - 2DPO

Dagene går utrolig sakte..:banghead:
Menssmertene i magen gir seg ikke, dag 4 med disse nå.. Hvorfor forsvinner de ikke? Alt for tidlig for en graviditet så dette irriterer meg:confused:
Er også veldig oppblåst i magen så det har kanskje en sammenheng?

Ellers ser kurven min i premom slik ut, og synes det ser ut som en god PP:D

Vedlegg

• D10EF553-1957-45AA-B4B2-A991C77196A5.png
    D10EF553-1957-45AA-B4B2-A991C77196A5.png
    516,6 KB · Visninger: 51
PP2 - CD19 - 3DPO

Enda en dag er forbi:smug:
Mensmurringene i magen kjennes enda:eek: igår ettermiddag kjentes de ekstremt godt! Så skjønner fint lite av det, regner med EL er forbi så det ikke er noe med den..
Ellers idag så har puppene begynnt å krible:hilarious:
Er ikke på symptomjaky jeg:laughing001
Fortsatt mye luft i magen så dette er veldig ubehagelig..

Det gledes masse til en kveld med venninner ikveld:D så utrolig deilig å gjøre noe ant i disse dager slik at tiden går litt fortere hverfall:love7

Last edited:
PP2 - CD19 - 3DPO

Enda en dag er forbi:smug:
Mensmurringene i magen kjennes enda:eek: igår ettermiddag kjentes de elstremt godt! Så sjønner fint lite av det, regner med EL er forbi så det inne er noe med den..
Ellers idag så har puppene begynnt å krible:hilarious:
Er ikke på synptomjakt jeg:laughing001
Fortsatt mye luft i magen så dette er veldig ubehagelig..

Det gledes masse til en kveld med venninner ikveld:D så utrolig deilig å gjøre noe ant i disse dager slik at tiden går litt fortere hverfall:love7

Umulig å ikke legge merke til mulige symptomer i dpo-land :bag: Kos deg masse med venninner i kveld! Enig i at alt som kan få tiden til gå raskere når man teller dager er kjærkomment :D

Syns du hadde fin peak på ELtesten! Hadde mine sett sånn ut så hadde jeg ramma den inn å hengt den på veggen! :woot: Kanskje en grunn til at jeg ikke får positive tester!? :oops:

Og synes aksjeleggingen deres også ser helt perfekt ut. Så her er det bare å krysse i vei! I tillegg har jo gyn også bekreftet at det var egg der, det er jo nesten den viktigste delen. Så nå må du bare holde egget på plass... Det må jo rekke å feste seg så det ikke faller ut... Super spennende, men det får jo slett ikke DPO dagene til å gå fortere dessverre, så her blir vi sittende å se på at dagene ikke går! :happy

PP2 - CD20 - 4DPO

Hadde en kjempe koselig kveld med venninner igår:love017 Så deilig å bruke denne tiden på de rundt seg som man er glad i, er alt for dårlig til det desverre:oops:

Magen har begynnt å trøble litt igår kveld og idag, og puppene kribler også, mensmurringene i magen har avtatt noe men kjennes innimellom:nailbiting:

Bare to dager igjen til første test ryker! Forventer negativ test så tidlig men det er alikevell så spennende:D

Jeg sa til mannen da vi bestemte oss for å prøve igjen at siden dette var siste mann så skulle jeg kjøpe ei billig vogn, har tidligere hatt vogndilla og prøvd litt forskjellig men har solgt alle unntatt ei sportsvogn:hilarious:
Sa også etter at vi startet prøvingen at jeg skulle ikke kjøpe noen vogn før jeg var gravid, da vi plutselig kunne risikere å sitte med vogn og avslutte prøvingen:rolleyes:

Idag deriomot fant jeg drømmevogna!! Og ikke var den billig heller:laughing021 Det er for tidlig å teste også så vet ikke om jeg er blitt gravid enda en gang:laughing001
Men vogn, det har jeg kjøpt!!:happy093:hilarious::hilarious:

Gud bedre, hvordan skal dette gå!!:oops::hilarious::hilarious:
Nå må testen bare vise positivt denne syklusen!!:p:smiley-angelic001

Last edited:
Jeg sa til mannen da vi bestemte oss for å prøve igjen at siden dette var siste mann så skulle jeg kjøpe ei billig vogn, har tidligere hatt vogndilla og prøvd litt forskjellig men har solgt alle unntatt ei sportsvogn:hilarious:
Sa også etter at vi startet prøvingen at jeg skulle ikke kjøpe noen vogn før jeg var gravid, da vi plutselig kunne risikere å sitte med vogn og avslutte prøvingen:rolleyes:

Idag deriomot fant jeg drømmevogna!! Og ikke var den billig heller:laughing021 Det er for tidlig å teste også så vet ikke om jeg er blitt gravid enda en gang:laughing001
Men vogn, det har jeg kjøpt!!:happy093:hilarious::hilarious:

Gud bedre, hvordan skal dette gå!!:oops::hilarious::hilarious:
Nå må testen bare vise positivt denne syklusen!!:p:smiley-angelic001

Godt vi krysser alt vi har for at det skal bli positiv test på deg snart!

Husker da jeg var med her på babyverden i 2008, da var emmaljunga vogna en helt klar slager, de hadde bilstol som passet på vogna så lenge barnet brukte vogn. Men så fant jeg drømmevogna i sverige! Eller den fantes jo i norge også, men den var på tilbud i sverige. Jeg angret så utrulig på at jeg ikke bare kjøpte den, uten å spørre mannen! Hadde blitt sverigetur og jeg hadde fått verdens fineste vogn! Forsvant fra babyverden i mange år da jeg oppdaget at det ikke ble barn på oss. Bestevenninna mi sluttet også å være her inne da hun plutselig satt med 3 unger og null tid til forumer :smiley-angelic006 Tiden gikk å plutselig fikk vi snipp. Var å kikka i den gamle dagboka mi, å der var jommen meg vogna jeg hadde drømt om i så mange år. Men den var langt fra så fin som jeg husket den! Men ny så kostet den vell 4000 svenske kroner, så den ville jo vært MYE billigere enn dagens vogner. Snipp derimot har fått 5 brukte vogner, og bruker dem nesten ikke i det hele tatt, noen av dem :shifty:

Men er lett å la seg rive med disse fine vognene som finnes, bare trist moten forandrer seg. Også håper jeg du kan ha den stående innendørs frem til dere får tatt den i bruk.

Nå ble jeg spent på testingen! Håper den blir fort positiv så vi slipper å vente så lenge!

Godt vi krysser alt vi har for at det skal bli positiv test på deg snart!

Husker da jeg var med her på babyverden i 2008, da var emmaljunga vogna en helt klar slager, de hadde bilstol som passet på vogna så lenge barnet brukte vogn. Men så fant jeg drømmevogna i sverige! Eller den fantes jo i norge også, men den var på tilbud i sverige. Jeg angret så utrulig på at jeg ikke bare kjøpte den, uten å spørre mannen! Hadde blitt sverigetur og jeg hadde fått verdens fineste vogn! Forsvant fra babyverden i mange år da jeg oppdaget at det ikke ble barn på oss. Bestevenninna mi sluttet også å være her inne da hun plutselig satt med 3 unger og null tid til forumer :smiley-angelic006 Tiden gikk å plutselig fikk vi snipp. Var å kikka i den gamle dagboka mi, å der var jommen meg vogna jeg hadde drømt om i så mange år. Men den var langt fra så fin som jeg husket den! Men ny så kostet den vell 4000 svenske kroner, så den ville jo vært MYE billigere enn dagens vogner. Snipp derimot har fått 5 brukte vogner, og bruker dem nesten ikke i det hele tatt, noen av dem :shifty:

Men er lett å la seg rive med disse fine vognene som finnes, bare trist moten forandrer seg. Også håper jeg du kan ha den stående innendørs frem til dere får tatt den i bruk.

Nå ble jeg spent på testingen! Håper den blir fort positiv så vi slipper å vente så lenge!
Ja det lønner seg somregel å kjøpe brukt eller utenlands hvis man har muligheten:)
Jeg er også for gjenbruk så har alltid kjøpt vognene mine bruk, og det har jeg gjort denne gangen også :D
Så selv om jeg sa at den var dyr, så var det at den kostet mer enn hva jeg tenkte å bruke på vogn, men innså fort at hvis jeg skulle få nettopp denne vogna så måtte jeg opp i pris :rolleyes:
Vogna fremstår som ny, og til halve prisen så jeg er godt fornøyd!! :smug:

Nå venter jeg også bare spent på to streker, så måtte de neste dagene fly avsted:smiley-angelic001

Ja det lønner seg somregel å kjøpe brukt eller utenlands hvis man har muligheten:)
Jeg er også for gjenbruk så har alltid kjøpt vognene mine bruk, og det har jeg gjort denne gangen også :D
Så selv om jeg sa at den var dyr, så var det at den kostet mer enn hva jeg tenkte å bruke på vogn, men innså fort at hvis jeg skulle få nettopp denne vogna så måtte jeg opp i pris :rolleyes:
Vogna fremstår som ny, og til halve prisen så jeg er godt fornøyd!! :smug:

Nå venter jeg også bare spent på to streker, så måtte de neste dagene fly avsted:smiley-angelic001

DPO dagene kan ikke fly :( Jeg trodde nesten at de hadde gjort det, da legen min hadde satt opp at jeg skulle inn på kontroll igjen i dag, jeg var inne på mandag. Men siden jeg allerede skulle inn på kontroll så trodde jeg dagene hadde flydd å at det var gått 2 uker siden mandag. Men det hadde jo ikke det. De går like seint som alltid. Og var nok bare en feil at legetimen var satt opp 3 dager etter at jeg hadde vært der...

Liker også gjenbruk! Dog da jeg skulle kjøpe første vogna skulle jeg jo ha 4 unger og alle ble å bruke samme vogna, så da var det greit å kjøpe den ny. Og dette var jo før finn var en ting. Eller om finn fantes så var det lite utbredt og man var fortsatt usikker på om man kunne stole på privat personer som solgte ting på nettet :laughing001

Hvordan modell er det du har kjøpt? Syns det var vanskelig å sette seg i vognene nå. Men kan være fordi jeg sammenlignet med da jeg jobbet i barnehagen og kunne både se å prøve de ulike vognene både sommer og vinter. Mens nå ble det liksom den lille informasjonen på barnas hus. Og ente vell opp med emmaljunga vogna som hovedvogn fordi jeg kjente til den fra før :smiley-angelic006

DPO dagene kan ikke fly :( Jeg trodde nesten at de hadde gjort det, da legen min hadde satt opp at jeg skulle inn på kontroll igjen i dag, jeg var inne på mandag. Men siden jeg allerede skulle inn på kontroll så trodde jeg dagene hadde flydd å at det var gått 2 uker siden mandag. Men det hadde jo ikke det. De går like seint som alltid. Og var nok bare en feil at legetimen var satt opp 3 dager etter at jeg hadde vært der...

Liker også gjenbruk! Dog da jeg skulle kjøpe første vogna skulle jeg jo ha 4 unger og alle ble å bruke samme vogna, så da var det greit å kjøpe den ny. Og dette var jo før finn var en ting. Eller om finn fantes så var det lite utbredt og man var fortsatt usikker på om man kunne stole på privat personer som solgte ting på nettet :laughing001

Hvordan modell er det du har kjøpt? Syns det var vanskelig å sette seg i vognene nå. Men kan være fordi jeg sammenlignet med da jeg jobbet i barnehagen og kunne både se å prøve de ulike vognene både sommer og vinter. Mens nå ble det liksom den lille informasjonen på barnas hus. Og ente vell opp med emmaljunga vogna som hovedvogn fordi jeg kjente til den fra før :smiley-angelic006
Kjøpe Emmaljunga NXT90 :)
Jeg trenger en som er liten når den er sammenslått og skulle ha 4 hjul da jeg håper å gå i permisjon om vinteren :rolleyes:

PP2 - CD21 - 5DPO

Hadde egentlig bestemt meg for å teste i morgen, men siden mannen plutselig er hjemme i morgen tidlig og vo reise på hytta like etter jobb tok jeg en test i ettermiddag.
Den var som forventet, selvfølgelig helt blenda…:banghead:
Alt for tidlig..
Jeg tar ikke med meg noen tester på hytta så neste mulighet for å teste er søndag kveld eller mandag morgen :rolleyes: Tenker at det blir mandag morgen:smug:

Vogna er i plutselig i hus så nå må bare spiren også flytte inn i magehuset sitt!:Heartred

Ellers på symptomjakten så har mensmurringene tatt seg opp igjen idag, men flyttet seg over til venstre siden :confused:
Jeg skjønner ingenting..
Men får smøre meg med tolmodighet og håpe at testen viser noe annet i neste uke:love7

Vedlegg

• 898D11D0-D8F4-4287-9B3A-F01CB8165C3C.jpeg
    898D11D0-D8F4-4287-9B3A-F01CB8165C3C.jpeg
    1,9 MB · Visninger: 52
Kjøpe Emmaljunga NXT90 :)
Jeg trenger en som er liten når den er sammenslått og skulle ha 4 hjul da jeg håper å gå i permisjon om vinteren :rolleyes:

Hehe godt tenkt :D Jeg må ha 4 hjul uansett føre og årstid. Mitt gammeldagse hode klarer ikke så skjønne hva en vogn gjør med 3 hjul...

Liker ikke sånne blenda tester... så deprimerende. Men klamrer meg fast i at det faktisk er ganske tidlig å starte testingen, og da må vi bare overleve slike blendende tester. Så får vi satse på at vi har fått synet tilbake på mandag morgen så vi klarer ås e at det er en strek der da! Selv om det føles som en hel evighet til mandag!!!!!!

PP2 - CD22 - 6DPO

Hyttehelg igjen!:D
Elsker hyttehelger! Og spesiellt deilig denne helgen da det kun er oss og ikke resten av familien min:love7
Helgen holdt på å bli spolert av syke barn idag tidlig, men vi sjangsen på å reise opp alikavell siden elstejenta testen negativ på corona testen:notworthy

Ikveld har vi bare kost oss masse, laget pizza og spillt bingo med gevinster til stor glede for jentene:Heartred

Kjenner at det er så deilig å reise bort fram hjemmet og testene som ligger å venter,er så lei av å vente…

Mensmurringene jeg har hatt siden EL avtok jo noe igår, men idag var de tilbake gitt!! Som det har stukket i magen på høyre side idag!:wideyed: Skikkelig ubehagelig stikking altså!
Lurer fælt på hva som skjer med kroppen.. Skulle så gjerne ønske jeg kunne si at det var et tegn på at kroppen blir gravid, men det er så alt for tidlig:(

Mannen spurte til og med idag når jeg kunne starte å teste:p så han er nok litt spent han også, selv om han ikke nevner det så mye:hilarious:

Nå er det serietid med mannen, Rådebank kom ut igår så denne må vi se:D har også begynnt på Furia så gleder meg til fortsettelsen der:D

God helg dere fine jenter:Heartred:Heartred

PP2 - CD23 - 7DPO

Idag har vi hatt en skikkelig kosedag ute, gikk en liten tur og grillet pølser på bål :Heartred ungene har storkost seg. Ho Mor har fått sitte i solveggen og kjent på et skikkelig påskevær:D masse is ute så ungene ha sklidd og lekt på denne:happy:

Etterpå var det heietur for voksne i solnedgang. Så deilig å gå til fots i fjellet på denne årstida!! Vel var hele veien isete, men med gode brodder på var det ingen problem:happy093
Kom hjem igjen fra turen til ferdig middag som svigermor hadde laget:smug:

Idag tidlig etter første toalettbesøk kom det masse hvit, litt seig utflod. Jeg har aldri vært veldig opptatt av dette så aner ikke om dette er et godt eller dårlig tegn??
Sikkert ingen tegn i det hele tatt:hilarious:

PP2 - CD23 - 7DPO

Idag har vi hatt en skikkelig kosedag ute, gikk en liten tur og grillet pølser på bål :Heartred ungene har storkost seg. Ho Mor har fått sitte i solveggen og kjent på et skikkelig påskevær:D masse is ute så ungene ha sklidd og lekt på denne:happy:

Etterpå var det heietur for voksne i solnedgang. Så deilig å gå til fots i fjellet på denne årstida!! Vel var hele veien isete, men med gode brodder på var det ingen problem:happy093
Kom hjem igjen fra turen til ferdig middag som svigermor hadde laget:smug:

Idag tidlig etter første toalettbesøk kom det masse hvit, litt seig utflod. Jeg har aldri vært veldig opptatt av dette så aner ikke om dette er et godt eller dårlig tegn??
Sikkert ingen tegn i det hele tatt:hilarious:
Jeg hadde mye utflod i starten av svangerskapet. Har det i grunn fortsatt :) så jeg vil si det er et veldig godt tegn! Krysser fingrene for deg!

Back
Topp