Var svangerskapet planlagt?

For min del så blir spørsmålet litt ubehagelig da jeg har en del folk rundt meg som "ser ned" på de som planlegger barn i ung alder, ikke at jeg synes at 23 er så veldig ungt.. Men det er ikke mitt problem at de ikke liker det, så jeg får bare ignorere :)
Da forstår jeg at du synes det er ubehagelig, ja! Synes heller ikke at 23 år er veldig ungt, så at noen skal "se ned på deg" for det er jo bare tåpelig! :) Men det er jo det samme hva de synes, tenk så koselig at dere har en liten på vei. Det er hva dere ønsker som er det viktigste! <3
 
For min del så blir spørsmålet litt ubehagelig da jeg har en del folk rundt meg som "ser ned" på de som planlegger barn i ung alder, ikke at jeg synes at 23 er så veldig ungt.. Men det er ikke mitt problem at de ikke liker det, så jeg får bare ignorere :)

I utgangspunktet er det et privat spørsmål, som folk ikke har noe med, men nysgjerrigheten til folk overtar i tillegg til at de ikke tenker over spørsmålet/legger noe bak det tror jeg. Velger i alle fall å la tvilen komme folk til gode, med å tro at det bare er av "dumhet". :p Alle må vi bare gjøre det som er rett for hver enkelt, jeg for min del har fått spørsmålet i årenes løp, om ikke jeg har tenkt å bli mor snart. En veldig god kamerat av meg, med litt annen kulturell bakgrunn enn meg sa en gang for noen år siden, at jeg var allerede den gangen for gammel til å få barn. I dag er jeg blitt 35 år, og blir tidvis møtt med det at det kanskje begynner å bli i det seneste laget, ettersom jeg snart er et fossil mtp. den biologiske alderen. Det er bare å se bort i fra hva andre mener, noen skal synse om alt uansett!

Mange fordeler med å være ei ung mor, det innser jeg nå, men jeg var dessverre ikke klar tidligere, så synes du skal bare nyte situasjonen. Lykke til så masse med graviditeten din! <3
 
Da forstår jeg at du synes det er ubehagelig, ja! Synes heller ikke at 23 år er veldig ungt, så at noen skal "se ned på deg" for det er jo bare tåpelig! :) Men det er jo det samme hva de synes, tenk så koselig at dere har en liten på vei. Det er hva dere ønsker som er det viktigste! <3

I utgangspunktet er det et privat spørsmål, som folk ikke har noe med, men nysgjerrigheten til folk overtar i tillegg til at de ikke tenker over spørsmålet/legger noe bak det tror jeg. Velger i alle fall å la tvilen komme folk til gode, med å tro at det bare er av "dumhet". :p Alle må vi bare gjøre det som er rett for hver enkelt, jeg for min del har fått spørsmålet i årenes løp, om ikke jeg har tenkt å bli mor snart. En veldig god kamerat av meg, med litt annen kulturell bakgrunn enn meg sa en gang for noen år siden, at jeg var allerede den gangen for gammel til å få barn. I dag er jeg blitt 35 år, og blir tidvis møtt med det at det kanskje begynner å bli i det seneste laget, ettersom jeg snart er et fossil mtp. den biologiske alderen. Det er bare å se bort i fra hva andre mener, noen skal synse om alt uansett!

Mange fordeler med å være ei ung mor, det innser jeg nå, men jeg var dessverre ikke klar tidligere, så synes du skal bare nyte situasjonen. Lykke til så masse med graviditeten din! <3

Tusen takk dere :Heartred Godt å få høre at det er ikke jeg som er helt på jordet..
 
Planlagt. Minste er 6,5mnd gammel og vi bestemte oss egentlig tvert da fødselen gikk så greit at vi ville ha nr 3 rimelig kjapt. Så vi har ikke gjort noen ting for å forhindre graviditet og jeg har brukt Ladycomp siden fødselen. Har litt lang syklus.. 39 dager så spira satt på 3pp ♡
 
Ikke planlagt her! Hadde aldri trodd vi skulle bli gravide nå, siden det tok laaaang tid og måtte litt hjelp til sist xsmile9
 
For min del så blir spørsmålet litt ubehagelig da jeg har en del folk rundt meg som "ser ned" på de som planlegger barn i ung alder, ikke at jeg synes at 23 er så veldig ungt.. Men det er ikke mitt problem at de ikke liker det, så jeg får bare ignorere :)
Føler du det? Oi 23 er jo helt fint det da!:) jeg var også 23 når jeg ble gravid første gang og ingen som stussa på det:) og ingen som har no med det uansett..
 
Verken planlagt eller uplanlagt. Begynte aldri på prevensjon når jeg fikk mensen tilbake etter ett år.
 
Planlagt :) sluttet m pillene i sept , trodde det kunne ta noen mnd , men ble på første forsøk etter mens , så gikk litt raskere enn forventet :)
 
Både og egentlig :) gikk ikke på prevansjon men jaktet ikke på eggløsning heller :)
 
Har dere opplevd å få slike spørsmål når dere deler nyheten? Jeg tror jeg kommer til å synes det er litt ubehagelig egentlig... Om et barn er planlagt eller ikke, det viktigster er jo ikke forhistorien men at man ønsker å beholde og at ser fram til det :)

Jeg ble spurt av noen. Synes egentlig det er frekt å spørre, men tenker at folk ikke skjønner helt hva de faktisk spør om? Jeg mener som deg at forhistorien er jo ikke viktig. Andre mennesker trenger strengt tatt ikke vite noe mer enn at det er et barn på vei.

Nå var både forrige og denne graviditeten planlagt, men jeg føler allikevel at det er privat.
 
Ikke planlagt! Vi hadde bestemt oss for at mannen skulle kappe strengen og at vi var fornøyd med 3 barn Ble veldig overraska når mensen ikke kom. Men når vi bare har summet oss litt tror vi det blir kjekt
 
Planlagt?? Heeeeellllll no men nå har det jo skjedd så da må en bare ta det som kommer har tre Stk fra før:) minsta er 6,5 år:) så jeg fant ut at nå son formen min var OK, sånn tålig iallefall og der skjedde mer enn d har gjordt di siste 6 årene at nå måtte jeg iallefall begynne på pilla Jauda time te snipp snapp på mannen er delvis på vei og snakk om jeg skal gjøre noe er å der men blir nå koseli med ett lite nurk til da:) endelig en baby jeg kan kose meg med
 
Vi hadde akkurat mottatt brev om forsamtale til IVF , og på "mystisk" vis klarte vi det alene. Kom som en overraskelse selvom det var etterlengtet :)
 
Vi hadde akkurat mottatt brev om forsamtale til IVF , og på "mystisk" vis klarte vi det alene. Kom som en overraskelse selvom det var etterlengtet :)
Gratulerer med det! Det må ha føltes helt fantastisk ut! :)
 
Veldig etterlengtet. Vi har brukt 5 år på søskenforsøk, inkludert 2 ivf. Plutselig gikk det naturlig. Brukte også 3 år på førstemann.
 
Var ikke planlagt nei, men lillegull er
:Heartredvelkommen. Som jeg gleder meg ☺
 
Veldig planlagt :)
 
Planlagt, men veldig usannsynlig :p vi skulle starte å prøve etter mensen i slutten av september. Mensen kom aldri, jeg tok selvfølgelig masse tester, men var ikke gravid. Så når mensen var fem dager på overtid tenkte vi at vi orket ikke bruke prevensjon, vi skulle jo snart prøve uansett, og det var høyst usannsynlig å bli gravid på det stadiet i syklusen. Men mensen kom aldri den. Jeg testet og testet, negativ etter negativ. Helt til etter litt over to uker, der satt jeg med en positiv test i hånda. Den satt gitt! Så da blir det (forhåpentligvis) baby i slutten av juni. :) litt tidligere enn planlagt, jeg håper nemlig på å gjennomføre eksamener i begynnelsen av juni, men satser på at det lar seg gjøre likevel.
 
Back
Topp