Var svangerskapet planlagt?

En tråd i 'Juni 2017' startet av Scrunchy, 10 Okt 2016.

Endre kallenavn | Kom i gang/Hjelp
  1. Scrunchy Glad i forumet Novemberskattene 2014 <3 Sommerfuglene 2017

Spennende å bli bedre kjent med dere og jeg er nysgjerrig på hvordan dere endte opp her inne. Var svangerskapet planlagt? Og hvor lang tid tok det i så fall før dere ble gravide? :)

Her hadde vi bestemt oss for å starte prøvingen i august, men jeg merker veldig tydelig på kroppen når jeg har eggløsning og i juni kastet vi oss spontant ut i det. Ble bom både juni og juli, og da jeg fikk TR kjente jeg at jeg var lettet. Jeg har lagt på meg 9 kg det siste året og var litt stresset for hvordan jeg skulle ende opp om jeg ble gravid da, så vi bestemte oss for å vente til neste år slik at jeg kunne komme i form igjen. :) Så kom august og jeg slet med underlivet, så da ble det ikke mer hanky panky på en stund. Deretter kom september og underlivet mitt var endelig tilbake til normalt, så da hadde vi sex to dager på rappen uten kondom og på tredje dagen var eggløsingen der og spira satt. :p Så ikke direkte planlagt, men vi gjorde heller ingenting for å unngå det og det var veldig ønsket! :Heartred Stresser ikke mer med vekta og fokuserer heller på å spise sunt og trene gjennom svangerskapet. Vil jo det beste for lille nurket, så motivasjonen er på topp. :)

• Liker Liker x 3
  2. Karmel8 Glad i forumet Sommerfuglene 2017

Jeg tok ut pstaven i midten av august, og nøyaktig en måned senere så satt den:)
    Jeg og samboer hadde trodd det skulle ta mye lengre tid, så det var et lite sjokk at den satt så fort :)

• Liker Liker x 3
  3. Mimmimossa Betatt av forumet Sommerfuglene 2017

Planlagt ja :) satt på andre prøve periode :)

• Liker Liker x 3
  4. Lillevesen246 Gift med forumet Novembergull 2017 Juligull2021

Planlagt, første pp, håper bare den sitter, først tenkte jeg ikke mye på det, men nå er jeg egentlig bekymret, har ikke fortalt det til andre enn samboer :)

• Liker Liker x 3
  5. LuckyGirl29 Elsker forumet Sommerfuglene 2017

Ikke planlagt nei ;) Fikk en sønn i februar i år, hatt en syklus etter fødsel ;)
    Så plutselig satt den på nytt :p

• Liker Liker x 3
  6. Stetm:) Blir kjent med forumet

Planlagt, vi klarte det på pp 2 :)

• Liker Liker x 3
  7. Billiie Flørter med forumet Sommerfuglene 2017

Planlagt, gravid på første pp.
    Jeg har blitt gravid på første pp hver gang hvor jeg har brukt el test, altså tre ganger (dette er tredje barnet). El test har funket veldig bra for oss!

• Liker Liker x 3
  8. LilleGull1517 Forumet er livet Junibarna 2015 Sommerfuglene 2017

Planlagt her også. Var på pp 2 etter sa. Det svangerskapet kom også på pp 2 :)

• Liker Liker x 3
  9. erta Elsker forumet Marsmellows-15 Sommerfuglene 2017

Planlagt, pp2 :)

• Liker Liker x 3
  10. Sadie Glad i forumet Tilgangsansvarlig Sommerfuglene 2017

Veldig ønsket og etterlengtet, vi startet som prøvere i august 2010, og etter et avbrutt IVF-forsøk og et fullført forsøk har vi nå endelig blitt gravide. Vi var uforklarlig barnløse, dvs. de fant ingen grunn til at vi ikke skulle få det til på egen hånd. Men nå, nå er jeg endelig gravid, og jeg er så lykkelig! Er fremdeles veldig uvirkelig.

• Liker Liker x 8
    • Hjertelig Hjertelig x 4
    • Optimistisk Optimistisk x 1
  11. Februarprinsesse16 Elsker forumet Sommerfuglene 2017

Ikke planlagt, fikk mensen 5mnd etter fødsel og gikk ikke på prevensjon så får skylde meg selv. :) Hadde uansett lyst på en nr 2 bare ikke så tidlig....

• Liker Liker x 4
  12. Mirakelet2017 Forelsket i forumet Sommerfuglene 2017

Veldig ønsket! Og planlagt kan man vel si. Prøvd i 2,5 år og mistet en gang tidligere. Håper vi lykkes nå! Ingen barn fra før.

• Liker Liker x 2
    • Hjertelig Hjertelig x 1
  13. Mirakelet2017 Forelsket i forumet Sommerfuglene 2017

Så bra Sadie. Gleder meg med dere. Vi også var uforklarlig barnløse og har strevd lenge for å lykkes. Håper det går bra nå, jeg mistet en gang i starten av året, så da fikk vi en bekreftelse på at d gikk an. Håper den sitter denne gangen!

• Liker Liker x 1
  14. frk. lykkelig Babylykke januar 2015 Sommerfuglene 2017

Planlagt, ble gravid mellom pilleslutt og mens en gang

• Liker Liker x 3
  15. Bolla4 Betatt av forumet Novemberbarna 19 Sommerfuglene 2017

Vi har prøvd i nesten 2 år. Har hatt 4 pergokurer uten resultat. Hadde akkurat begynt på søknadsprosessen til ivf da den satt. Klarer ikke helt enda å forstå at vi endelig skal ha en liten en

• Liker Liker x 2
    • Hjertelig Hjertelig x 1
  16. Larin Flørter med forumet Sommerfuglene 2017

Planlagt her :) prøvde i to uker, så satt det :) så gikk mye raskere enn forventet da :p

• Liker Liker x 3
  17. Sadie Glad i forumet Tilgangsansvarlig Sommerfuglene 2017

Tusen takk, og i like måte! Jeg blir så glad når andre som også har et stort barneønske får det til!

Krysser fingrene for at dere lykkes helt i mål! Og jeg forstår godt hva du mener, kjenner jeg og nå har fått en bekreftelse på at vi faktisk kan bli gravid, dog med assistanse.

18. Frøya Glad i forumet Sommerfuglene 2017 Februarlykke 2015

Planlagt denne gangen også:) På pp 1 som sist. Føler meg heldig❤️

• Liker Liker x 2
  19. Kilikina Glad i forumet Maiblomstene 2017 Sommerfuglene 2017 Julibarna 2019

Planlagt :) fikk endelig klarsignal fra legen til samboer (han går på sterke medisiner) om at vi kunne få barn, så vi startet ved nyttår. Tok 10pp før et lite knøtt ville bo i magen min :)

• Liker Liker x 3
    • Optimistisk Optimistisk x 1
  20. Mirakelet2017 Forelsket i forumet Sommerfuglene 2017

Ja, jeg tenker også det samme. Vi har ventet og ventet, så gleder meg litt ekstra over andre i samme situasjon. Vet hvor mye man har vært gjennom før man forhåpentligvis drar det i land :) Vi hadde akkurat hatt første time for å få videre hjelp. Men rakk ikke å komme i gang med inseminasjon /IVF. Krysser fingrene!!

• Liker Liker x 1

Del denne siden